تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819366181




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نماینده ولی فقیه در سپاه: الگوگیری از ایران رمز پیروزی بر صهیونیسم است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نماینده ولی فقیه در سپاه: الگوگیری از ایران رمز پیروزی بر صهیونیسم است قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: استقامت و پایداری الگو گرفته شده از ملت ایران فرمول و رمز پیروزی فلسطینیان مقابل صهیونیستهای خونخوار و جنایتکار است.


حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی روز جمعه در سخنرانی پایانی مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس و پیش از ایراد خطبه های نماز جمعه قزوین افزود: استقامت و پایداری که ایرانیان به عنوان یک فرمول و مدل به ملتهای مسلمان از جمله فلسطینیان آموختند رمز پیروزی بر مستکبران و زورگویان جهانی است.
وی گفت: به برکت پایداری ملت ایران، با هدایتهای امام خمینی(ره) و در ادامه آن مقام معظم رهبری مردم میهن اسلامی برخلاف بسیاری از ملتها که سقوط کردند به اوج عزت و سربلندی دست یافته اند.
حجت الاسلام سعیدی افزود: هم اکنون در آستانه رسیدن به یک فینال بزرگ هستیم که باید یادآور شد رمز رسیدن به این مرحله استقامت بوده است.
وی با اشاره به گذشت هفت دهه از پیدایش رژیم جنایتکار صهیونیستی ادامه داد: نیمی از دوران عمر این رژیم در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و نیمی از آن نیز پس از این واقعه بوده است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در حملات و اجرای برنامه های خود علیه فلسطینیان موفق عمل می کرد اما پس از پیروزی انقلاب، آن جنایتکاران در انجام همه برنامه ها و حملات خود با ناکامی و شکست روبرو بوده اند.
وی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان مهمترین قدرتی که معادلات رژیم صهیونیستی و آمریکا را در خاورمیانه بهم ریخته و نقشه های آنان را خنثی نموده یاد و بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و فروپاشی شوروی، آمریکا برای رسیدن به اهداف خود شوم خود در منطقه و تامین امنیت اسراییل استراتژی جنگ تمدنها را اجرا و پیاده سازی کرد.
وی افزود: پروژه جنگ تمدنها تا سال 2010 میلادی با هدف تداوم سلطه بر خاورمیانه و تامین امنیت رژیم صهیونیستی با حضور نظامی، تبلیغاتی و اطلاعاتی آمریکا در منطقه ادامه یافت اما نتیجه آن شکست آمریکا از جمله در جنگهای اول و دوم عراق و جنگ در افغانستان بود.
حجت الاسلام سعیدی ادامه داد: آمریکا پس از شکست در پروژه جنگ تمدنها استراتژی جدیدی به نام جنگ درون تمدنی را در دستور کار خود قرار داد که با هدف ایجاد شکاف، نفاق و اختلاف در بین کشورها و جوامع اسلامی اجرا شده بود.
وی گفت: استراتژی جنگ درون تمدنی به علت وابستگی بعضی از سران کشورهای عربی و منطقه با توفیقاتی همراه بوده و از نشانه های جنگ درون تمدنی این است که آمریکاییها بطور مستقیم در آن حضور ندارند و هزینه های آن نیز از سوی کشورهایی چون عربستان سعودی، قطر و امارات پرداخت می شود و با زمینه سازی ترکیه پیش می رود.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خیانت و وابستگی برخی سران کشورهای عربی و منطقه را زمینه پیش روی توطئه های آمریکا در منطقه ذکر و بیان کرد: جنگ نیابتی آمریکا در منطقه چندین پیامد را در پی داشته که یکی از مهمترین آنها ایجاد حریم امن برای رژیم صهیونیستی بوده است.
وی از کارافتادگی ارتش در کشورهای عراق، سوریه، لیبی و یمن را از دیگر پیامدهای این جنگ نیابتی به سود آمریکا برشمرد و افزود: پیدایش گروهکهای تندرو و تکفیری همچون داعش نیز مولود جنگ درون تمدنی آمریکا علیه کشورهای اسلامی است که با هدف تامین منافع استکبار ایجاد شده است.
حجت الاسلام سعیدی گفت: آمریکا و همپیمانانش به رغم همه تلاشها، توطئه ها و صرف هزینه گزاف در سطح منطقه به نتیجه چندانی دست نیافته زیرا آنها چهار سال با همه توان برای سقوط حکومت سوریه تلاش کرده اند ولی به اهداف خود نرسیده اند و در ادامه همین اتفاق نیز در عراق رخ داد.
وی با اشاره به نقش روحیه بسیجی در استقامت مردم سوریه، عراق و یمن در برابر تجاوزگران این روحیه را نشات گرفته از ملت ایران ذکر و بیان کرد: به برکت اندیشه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری فرهنگ و مدل بسیج به کشورهای منطقه صادر و موجب تقویت جبهه مقاومت شده است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: با همه تلاشهای آمریکا آنان پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و در نتیجه مقاومت و پایداری ملت مومن و انقلابی ایران در توطئه های خود علیه کشورمان ناموفق بوده اند.
وی در ادامه با اشاره به همراهی سیاست های عربستان سعودی با آمریکا در منطقه، به تجاوز این کشور به یمن اشاره و بیان کرد: این حمله با اهدافی چون تامین امنیت اسراییل، تسلط بر تنگه باب المندب، کاهش فشار در تنگه هرمز و ایجاد مسیر جایگزین برای انتقال و صادرات نفت و همچنین گرفتن زهر چشم از ایران و جلوگیری از نفوذ آن در منطقه صورت گرفت اما این اهداف مسیر نشد.
حجت الاسلام سعیدی به قدرت گرفتن انصارالله در یمن اشاره کرد و افزود: این گروه با وجود حملات توامان سعودیها که با همراهی آشکار آمریکا و اسراییل صورت می گیرد اکنون اکثر مناطق یمن را تحت کنترل خود قرار داده است.
وی همچنین به پیگیری مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: پیام ما به مذاکره کنندگان این است که می میریم اما ذلت نمی پذیریم لذا از تیم مذاکره کننده خود می خواهیم تا با قدرت در برابر زیاده خواهی ایستادگی کنند.
3013/6128/1858



19/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن