تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820636438




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حضور مردم چهارمحال و بختیاری با حضور در راهپیمایی روز قدس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: حضور مردم چهارمحال و بختیاری با حضور در راهپیمایی روز قدس خبرگزاری پانا: نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: مردم چهارمحال و بختیاری با حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس و نماز جمعه عرصه‌ای دیگر از جهادگری را رقم زدند.
۱۳۹۴ جمعه ۱۹ تير ساعت 14:09

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار پانا،حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه با تجلیل از حضور جهادگرانه و بصیرت‌گونه مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، بیداری، روحیه جهادگری و بصیرت را از شاخصه‌های انسان مسلمان و همواره مورد تاکید اسلام خواند.
وی اظهارکرد: مردم مسلمان علیرغم اینکه دیشب را تا به صبح در مساجد و عبادت‌گاه به عبادت و احیا مشغول بودند اما باز در این هوای گرم و زبان روزه در راهپیمایی روز قدس و نماز جمعه شرکت کردند و صحنه و عرصه‌ای دیگر از جهادگری را رقم زدند.
حجت‌الاسلام نکونام در ادامه زنده نگه داشتن شعائر اسلامی را از دغدغه‌های اهل تقوا بیان کرد و از راهپیمایی روز قدس نیز به عنوان زنده نگه داشتن یک شعائر بزرگ الهی یاد کرد و افزود: بزرگ شمردن شعائر الهی و هر آن چه که به خدای متعال منتسب می‌شود  از نشانه‌های تقوای الهی است و شما زنان و مردان امروز با حضور پرشور خود در راهپیمایی روز قدس شعائر الهی را زنده نگه داشتید.

وی در ادامه به 20 تیرماه، روز جهانی جمعیت اشاره و به بیان چند نکته مهم در این باره پرداخت و خاطرنشان کرد: بر اساس فرهنگ و آموزه‌های نشئت گرفته از نگاه اسلامی، افزودن یک گوینده لا اله الا الله در جامعه فضیلتی به اندازه بهشت‌برین برای انسان‌ها و خانواده‌ها به دنبال دارد.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: انسان حق ندارد در آفرینش الهی دخالت کند و تدبیر خودش را جای تدبیر الهی بنشاند بلکه باید مطیع تدبیر و امر الهی باشد.
امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه بسیاری از توجیه‌های امروزی در ارتباط با تولید نسل و مسئله جمعیت مورد قبول دین اسلام نیست افزود: بر اساس آموزهای اسلامی رازق و روزی دهنده خداست بنابراین خودتان را جای خدا قرار ندهید که اگر چنین بشود در حق خود جفا کرده‌اید برهمین اساس مراقب باشید مبادا با افکار نابجا خودمان را جای خدا قرار دهیم.
وی حادثه 21 تیرماه سال 1314 حمله ددمنشانه رضاخانی به مردم معترض به کشف حجاب در مسجد گوهرشاد را یادآور شد و گفت: حکومت مستبد رضاخانی با کمال وقاحت و جسارت مردان و زنانی را که خواستار حجاب فاطمی بودند در جوار حرم امام رضا (ع) به خاک و خون کشیدند.
حجت‌الاسلام نکونام با طرح این سوال که چرا مردم در آن دوران به کشف حجاب معترض بودند؟ افزود: چون که مشاهده می‌کردند در سایه این کشف حجاب و رواج بی‌حجابی دین زدوده خواهد شد و بی‌دینی و بی‌بندباری و فساد در جامعه گسترش خواهد یافت  و پایه‌های استکبار و طاغوت مستحکم‌تر خواهد شد از همین رو در برابر این هدف ننگین دشمن ایستادند.
وی خطاب به زنان، دختران و خانواده‌های ایرانی تاکیدکرد: بکوشید  مسئله حجاب را جدی بگیرید و مراقب باشید که مبادا بی‌دینی به واسطه بی‌حجابی در جامعه گسترش پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در استان از ظاهرشدن برخی دختران و زنان با پوشش و ظاهری نامناسب در درون جامعه و حتی در شب‌های قدر انتقادکرد و گفت: بی‌بندباری بانوان نه تنها زینت خانواده، جامعه اسلامی و شهدا نیست بلکه مایه ننگ است بنابراین اجازه ندهیم حجاب در جامعه کم رنگ شود.
وی افزود: باید به دختران ما درست فهمانده شود که عزت، عفت، سلامت و آرامش آنان در سایه حجاب تامین می‌شود بنابراین باید این مهم  به عنوان یکی  از اصول اصلی اسلام مورد توجه باشد.

حجت الاسلام نکونام در ادامه توطئه و فتنه افکنی همیشگی آمریکا علیه انقلاب اسلامی را یادآور شد و گفت: آمریکایی‌ها حتی بر سر میز مذاکره با جمهوری اسلامی ایران نیز دست از تهدید ، تحریم و محدودیت‌ها بر نداشته است و تلاش می‌کند که در راه انقلاب خدشه وارد کند و اجازه ندهد این راه سراسر نور دنبال شود.
وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی و ملت ایران راه خودش را انتخاب کرده است افزود: ملت ایران پشت سر رهبری خود محکم و مقاوم ایستاده است و مسئولان و به ویژه مذاکره کنندگان هسته‌ای خود در عرصه خارجی را تقویت می‌کند.
به گفته امام جمعه شهرکرد، تیم مذاکره کننده هسته‌ای هم با جدیت و جسارت در برابر زورگویی‌های مستکبرین ایستاده است و امیداور هستیم که تا آخر با همین روحیه در برابر دشمن ایستادگی کند و اجازه ندهند به خطوط قرمز کشور آسیبی وارد شود.
وی گفت: مردم با حضور خود در راهپیمایی روز قدس فتنه حذف کردن شعار آمریکا و اسرائیل را به بهانه‌ و خیال خام مذاکره کردن ایران با کشورهای جهان خنثی کرد و به همگان  اثبات کرد که تا جنایت‌های اسرائیل و آمریکا در منطقه وجود دارد شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل فراموش نخواهد شد.
حجت الاسلام نکونام به فراموشی سپردن اسرائیل را نیز هدف از را‌ه‌اندازی گروه‌های تکفیری همچون داعش دانست و گفت: دشمنان و استکبار جهانی داعش و گروهای این چنینی را به راه انداخته است تا به جهانیان القاء کند که مشکل از آمریکا و اسرائیل نیست بلکه مشکل اصلی خود جهان اسلام است.
وی ملت ایران را در همه عرصه‌ها خنثی کننده فتنه‌ها عنوان کرد و افزود: ملت با تبعیت از شهدا ، امام (ره) و ولایت فقیه راه انقلاب را به درستی دنبال کرده و فتنه را یکی پس از دیگری خنثی کرده است.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن