تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق بزرگ‏تر خداوند اين است كه او را بپرستى و چيزى را با او شريك نسازى، كه اگر خال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820813737




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

راهپيمايي روز قدس مبناي ديني، شرعي، عقلي و ملي دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۵۵ق.ظ)
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه استان قم: راهپيمايي روز قدس مبناي ديني، شرعي، عقلي و ملي دارد موج - جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه امام علي بن ابي طالب(ع) استان قم گفت: راهپيمايي روز قدس مبناي ديني، شرعي، عقلي و ملي دارد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه استان قم طي سخناني ضمن تسليت ايام سوگواري شهادت حضرت علي(ع) گفت: امروز مسمانان عالم به ويژه در جهان اسلام حتي در کشورهاي غربي اروپايي به پاسداشت فريضه الهي يوم الله قدس که به امر امام راحلمان شکل گرفت هر ساله راهپيمايي مي کنند.
وي با بيان اين که مردم جهان هر ساله و در آخرين جمعه ماه مبارک رمضان در قالب حمايت از مردم مظلوم فلسطين و دفاع از قدس شريف راهپيمايي مي کنند، ابراز کرد: ملت شريفمان بيش از 30 سال از زمان امام عظيم الشأن که بنيان گذار اين نظام مقدس الهي و اسلامي بودند اين حرکت را هرساله باشکوه تر از سال گذشته برگزار کردند.
حجت الاسلام احمد ولي زاده، امام خميني(ره) را مبتکر حمايت از مردم فلسطين، لبنان و عرصه هاي مقاومت در جهان اسلام و جهان بشريت دانست و افزود: امام (ره) همواره اينگونه مي فرمودند که فلسطين پاره تن اسلام است و همواره حمايت از مردم مظلوم فلسطين را در سرلوحه کارهاي عيني و عملي خود قرار داده بودند و مسئولان نظام و به ويژه مردم را به اين امر ترغيب مي کردند.
وي با اشاره به آيات قران کريم ادامه داد: همه پيغمبران و ائمه معصومين براي حمايت از مظلومان عشق مي ورزيدند و امام راحل در راستاي همين موضوع بر حمايت از مظلومين بسيار تاکيد داشتند.
حجت الاسلام ولي زاده با اشار به حديث «مَن اَصبَحَ وَ لَم يَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمينَ فَلَيسَ بِمُسلِم» از پيامبر اکرم(ص) مبني بر اين که هر كس صبح كند و به امور مسلمانان همّت نورزد، از آنان نيست و هر كس فرياد كمك خواهى كسى را بشنود و به كمكش نشتابد، مسلمان نيست؛ گفت: در آرمان هاي الهي و ديني نسبت به مردم مظلوم در هر کجا سفارش شده است و بر ما مسلمانان اين موضوع يک وظيفه است.
وي با بيان اين که کشور فلسطين، مهد انبياء و اولياي الهي است، خاطرنشان کرد: يک رژيم غاصب بنام اسرائيل که دست ساز جهان استکبار است با محوريت آمريکاي جهان خوار که بيش از 70 سال قبل در اين سرزمين اشغالي شکل گرفت با غصب و زور و چوب و چماغ سرزمين هاي مردم را اشغال کردند و يک رژيم تا بن دندان مسلح را براي مقابله با آرمان هاي ديني و اسلامي ايجاد کردند.
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه استان قم با اشاره به آيه اي از قرآن افزود: سرسخت ترين دشمنان مومنان، يهود است، يعني صهيونيست نه همه يهود، آن يهود تندرو که از آرمان هاي ديني خودشان فاصله گرفتند، و نه تنها دشمن اسلام بلکه دشمن اديان است.
وي با بيان اين که يهود، دشمن اهل ايمان است، ابراز کرد: نه تنها يهود صهيونيست دشمن مسلمانان است بلکه در ميان قوم يهود مطرود جريان هاي يهودي و اصيل و ناب است.
حجت الاسلام ولي زاده با اشاره به اينکه روز قدس که از ايده هاي بسيار ناب امام راحل است، هم ريشه در قرآن و هم ريشه در روايات ائمه معصومين دارد، اعلام کرد: اولين وظيفه حاکمان اسلامي از ديدگاه قرآن اقامه نماز، زکات و احياي امر به معروف و نهي از منکر است.
وي بالاترين مرحله امر به معروف و نهي از منکر را مقابله با حکومت هاي فاسد و غاصب دانست و افزود: امام حسين فرمودند من قيامم براي مبارزه با ظلم، فساد و فحشا است.
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه امام علي بن ابي طالب(ع) با بيان اين که ائمه هدي در زمان خودشان نسبت به امر به معروف توجه ويژه اي داشتند، گفت: نظام اسلامي ما که برگرفته از نظام اسلامي پيغمبر است، يقيناً درباره امر به معروف و نهي از منکر توجه ويژه اي دارد.
وي ضمن تقدير از حضور حماسي مردم در راهپيمايي هاي يوم الله قدس سال هاي گذشته ، تصريح کرد: راهپيماي روز قدس مبناي ديني، شرعي، عقلي و ملي دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن