تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805035215




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس روس: گروه بریکس مانع سلطه غرب بر جهان می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناس روس: گروه بریکس مانع سلطه غرب بر جهان می شود مسکو- ایرنا- فئودور لوکیانف رئیس شورای سیاست خارجی و دفاع روسیه اعلام کرد: گروه بریکس مانع سلطه کشورهای غربی به رهبری آمریکا بر جهان می شود.


لوکیانف که سردبیر نشریه روسی ˈروسیه در سیاست جهانیˈ و از نظریه پردازان سیاسی نزدیک به کرملین است، روز چهارشنبه در مقاله ای در روزنامه "راسیسکایا گازتا" ارگان دولت روسیه خاطرنشان کرد: بریکس مانع جدی در مسیر سلطه غرب بر جهان شده است.
وی افزود: به همین دلیل هر اجلاس سران گروه بریکس با واکنش های منفی کشورهای غربی مواجه می شود و در رسانه های غربی این گروه را مجمعی مصنوعی می خوانند که قدرتمند نیست و قادر به ادامه حیات نخواهد بود. با این حال مقام های غربی با نگرانی اقدامات و فعالیت های گروه بریکس را بدقت پیگیری می کنند. زیرا ممکن است توافق هایی به دست آید که به زیان غرب باشد.
سردبیر نشریه روسیه در سیاست جهانی خاطرنشان کرد، کشورهای عضو بریکس از نظر جغرافیایی از یکدیگر دور و دارای دیدگاه های متفاوت هستند اما همه آنها از توانمندی هایی برخوردارند و می خواهند مرکز قدرت مستقل در نظام جدید چندقطبی جهان باشند.
تحلیل گر روس معتقد است که برخی در روسیه خواهان تبدیل بریکس به خط مقدم مقابله با غرب و نفوذ آن در کشورهای غیرغربی هستند اما این افراد باید مایوس شوند زیرا هیچ یک از قدرت های عضو گروه بریکس علاقه مند به مناقشه و رویارویی با آمریکا و اتحادیه اروپا نیستند. بویژه این که کشورهای عضو بریکس مواظب هستند که وارد عرصه ای نشوند که اقدامات آنها ضدغربی تلقی و تعبیر شود.
نویسنده مقاله با اشاره به مشکلات فراوان اتحادیه اروپا و تبدیل آن به مجموعه ای غیرقابل پیش بینی خاطرنشان کرده است: این مسایل شک و تردیدها در مورد توانایی غرب برای ارائه سیستم پایدار برای توسعه کشورها را افزایش داده است.
وی افزود: در این شرایط که اروپا گرفتار بحران شده است گروه بریکس به عنوان مجموعه ای جدید از کشورها وارد عرصه جهانی شده است و هدف این گروه مقابله با هیچ مجموعه دیگر نیست بلکه می خواهد آلترناتیو باشد و به موازات مجموعه های دیگر در سطح جهانی فعالیت کند.
رئیس شورای سیاست خارجی و دفاع روسیه معتقد است که روسیه در مجموعه بریکس با توجه به برخی شرایط، تندروتر و ناشکیباتر از برخی اعضای دیگر است اما در مجموع تمام اعضای این گروه معتقد به برپایی انقلاب نیستند بلکه می خواهند مسایل در سطح جهانی از طریق سیر تکاملی و بهبودی تدریجی نظام بین المللی حل شود.
وی ادامه داد: اما غرب چنین عقیده ای ندارد و آمریکا و کشورهای غربی خود را حافظ و مدافع ثبات و نظم جهانی می دانند و روسیه، چین و کشورهای بزرگ غیرغربی را مسئول متزلزل شدن پایه های این نظام معرفی می کنند.
لوکیانف گفت: آمریکا و اتحادیه اروپا با اقدامات ناسنجیده خود از پیشبرد دمکراسی مورد نظر خود و تلاش برای ایجاد سیستم ارزی جهانی به نفع خود عملا بازمانده اند.
تحلیل گر روس تصریح کرد: گروه بریکس یکی از مجموعه های نظام جدید جهانی است که غرب در آن برتری ندارد و روسیه و چین و سایر اعضای گروه بریکس در این امر توافق کامل دارند. اما هنوز مشخص نیست که نظام جهانی در آینده چگونه خواهد بود.
گروه بریکس از کشورهای روسیه، چین، آفریقای جنوبی، هند و برزیل تشکیل شده است.
اجلاس سران گروه بریکس روزهای پنجشنبه و جمعه در اوفا پایتخت جمهوری باشقیرستان در منطقه ولگای روسیه برگزار می شود.
اروپام*5*391*1549



17/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن