تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814210836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اشرف غنی: دولت افغانستان از موضع قدرت با طالبان وارد مذاکره می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اشرف غنی: دولت افغانستان از موضع قدرت با طالبان وارد مذاکره می شود کابل - ایرنا - رییس جمهوری افغانستان در دیدار با سیاست مداران، اصحاب رسانه و کارشناسان افغان اطمینان داد که دولت از موضع قدرت با طالبان وارد مذاکرات صلح خواهد شد.


به گزارش ایرنا، کاخ ریاست جمهوری افغانستان روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که حضور زنان در جمع هیات صلح با طالبان حفظ می شود و فصل اول و دوم قانون اساسی این کشور شامل تعدیل و گفت وگو با طالبان نیست.
براساس این بیانیه، فصل های اول و دوم قانون اساسی به موضوع حاکمیت ملی، دین مردم افغانستان و حقوق اساسی این ملت اختصاص دارد و اصول آن غیرقابل مذاکره با مخالفان است.
رییس جمهوری افغانستان در این دیدار گفته است که در مذاکرات مقدماتی نمایندگان دولت با گروه طالبان، بحث روی تداوم گفت وگو بین طرفین، اعتماد سازی و تهیه فهرست موضوعات مهم در مذاکرات صلح، تبادل نظر صورت خواهد گرفت.
رییس جمهوری افغانستان بر لزوم اجماع ملی، منطقه ای و بین المللی برای ثبات این کشور تاکید کرد و افزود: گفت وگوهای صلح افغانی است و تصمیم گیرنده و مالکیت آن به عهده مردم افغانستان خواهد بود.
وی گفت: کشورهای جهان و طالبان به این باور رسیده اند که نیروهای افغان شکست ناپذیرند و از این جهت ما از موضع قدرت وارد گفت وگوهای صلح شده ایم.
به گفته رییس جمهوری افغانستان ؛ هدف در این گفت وگوها کاهش سطح خشونت و در مراحل بعدی و در نهایت از بین بردن خشونت بطور کامل در این کشور خواهد بود.
وی همچنین گفته است که موضوع خط مرزی «دیورند» بکی از معضلات اصلی دو کشور پاکستان و افغانستان شامل در برنامه های مذاکرات صلح نمایندگان حکومت آشتی ملی با طالبان در اسلام آباد نیست.
براساس بیانیه کاخ ریاست جمهوری، اشرف غنی همچنین خاطرنشان کرده است که تامین صلح در افغانستان، نیاز تمامی کشورهای منطقه است.
براساس گزارش های منابع خبری افغانستان ؛ هیات افغانستانی برای گفت وگوهای مستقیم و رو در رو با طالبان روز گذشته عازم اسلام آباد پایتخت پاکستان شد. قرار است این گفت وگوها امروز هم ادامه پیدا کند.
آساق*5*291*1610



17/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن