تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819235774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین: بهزیستی مشخصات نقاط مناسب‌سازی نشده قزوین را به شورای شهر ارائه کند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر قزوین:
بهزیستی مشخصات نقاط مناسب‌سازی نشده قزوین را به شورای شهر ارائه کند
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: لازم است بهزیستی نتایج ارزیابی‌های صورت گرفته در خصوص نقاط مناسب‌سازی نشده را در اختیار شورای شهر قرار دهد.

خبرگزاری فارس: بهزیستی مشخصات نقاط مناسب‌سازی نشده قزوین را به شورای شهر ارائه کند



به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حسین غیاثوند ظهر امروز در نشست اعضای هیئت‌مدیره کانون معلولین توانا با کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین که در تالار مردم این شورا برگزار شد، اظهار کرد: دسترسی آسان در تمام ساخت و سازها باید لحاظ شود. وی افزود: سازمان بهزیستی که محل رفت‌وآمد افراد دارای معلولیت است در حوزه مناسب‌سازی ساختمان خود مشکلاتی دارد.
رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به اینکه بهزیستی در سال‌های گذشته بررسی خوبی روی نقاط مناسب‌سازی نشده شهر داشته است، تصریح کرد: بهتر است نتایج این ارزیابی پیگیری شده و در اختیار شورای شهر قرار بگیرد.
معاون معماری و شهرسازی شهردار قزوین نیز در این نشست اظهار کرد: از به کار بردن واژه معلول خجالت‌زده می‌شوم و از سال 84 که همایشی در زمینه مناسب‌سازی و با همکاری کانون توانا برگزار کردیم آموختم که به جای معلول، واژه آسیب‌مند را جایگزین کنم.
فرزانه نظری پور ضمن ارائه گزارش مختصری از عملکرد شهرداری در زمینه مناسب‌سازی ادامه داد: شهردار قزوین چندی پیش از استاندار خواست تا تمام شهر را به رعایت مناسب‌سازی مجاب کنند که در این راستا خود سازمان بهزیستی نیز زیر سئوال رفت.
معاون معماری و شهرسازی شهردار قزوین با تأیید فعالیت‌های کانون معلولین توانا تصریح کرد: مناسب‌سازی جامعه تنها برای معلولان نیاز نیست چرا که معلولیت پدیده‌ای است که ممکن است برای همه ما اتفاق بیفتد و سالمندان، کودکان و خانم‌های باردار از گروه‌های نیازمند مناسب‌سازی هستند.
نظری‌پور، سرپوشیده کردن جوی‌ها، استفاده از شیب‌ها و رمپ‌های مناسب، کار گذاشتن موزاییک‌های شیار‌دار برای مسیریابی نابینایان، طراحی فضای سبز در مجاورت پیاده‌روها و موارد این‌چنینی را از اصول مناسب‌سازی دانست. وی افزود: گرچه در اجرا ضعیف هستیم اما تلاش می‌کنیم در طراحی و نقشه‌های ساختمان‌ها موارد مربوط به مناسب‌‌سازی را مد نظر قرار دهیم.
معاون معماری و شهرسازی شهردار قزوین همچنین آمادگی شهرداری را برای همکاری همه‌جانبه را در زمینه اعمال مناسب‌سازی شهری اعلام کرد و ادامه داد: بوستان‌ها، بانک‌ها، مساجد، خیابان‌ها، مراکز عمومی و خرید از جمله اماکن نیازمند مناسب‌سازی هستند. سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین نیز به عنوان دیگر سخنران این نشست تصریح کرد: اعضای شورا همواره بر ضرورت مناسب‌سازی تأکید دارند چرا که معلولان نیز شهروندان جامعه هستند و حقوق ویژه‌تری دارند.
علی صادقی نیارکی ادامه داد: تمام ساختمان‌های عمومی و حتی شخصی نیز باید هنگام دریافت پروانه پایان کار ملزم به رعایت مناسب‌سازی شوند چرا که معلولان هنگام رفت‌وآمد به منازل اقوام خود نیز باید از دسترسی آسان بهره‌مند باشند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین با تأیید فعالیت‌های کانون معلولان توانا اعلام کرد: با رئیس هیئت‌مدیره این کانون از اوایل انقلاب آشنایی دارم و شاهد فعالیت‌های وی بوده‌ام.
صادقی نیارکی عنوان کرد: اطمینان دارم ریاست این کانون نه تنها در سطح ملی بلکه در عرصه‌های بین‌المللی نیز حرف برای گفتن دارد و با هدف‌گذاری، پیگیری‌های مداوم و تقویت استعدادهای نهفته معلولان پیش می‌رود.
علی فرخزاد دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست از تشکیل این جلسه ابراز خوشحالی کرد و گفت: با مسائل معلولان بیگانه نیستیم و می‌دانیم که در مناسب‌سازی تمام ساختمان‌ها به‌ویژه ساختمان‌های دولتی باید کنترل مضاعف شود.
فرخزاد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در مورد ساختمان‌های شخصی حساسیت‌های بیشتر و کنترل‌های دقیق‌تری داریم، تصریح کرد: از کانون توانا می‌خواهیم در متقاعد‌ کردن وزارت راه و شهرسازی در حوزه یکسان‌سازی کف سرویس بهداشتی آپارتمان‌ها به کمک ما بیایند. انتهای پیام/77011/ق40

94/04/16 - 16:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن