تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819659024




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کسری بودجه چالش فرآروی کشورهای حوزه خلیج فارس


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کسری بودجه چالش فرآروی کشورهای حوزه خلیج فارس تهران - ایرنا - کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به دلیل تکیه کامل اقتصاد آنان بر درآمد نفت به منظور تامین کسر بودجه سال جاری خود مجبور به گرفتن وامهای خارجی شده اند.


به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی نبأ، عربستان نیز به دلیل کاهش قیمت نفت مجبور به استفاده از پشتوانه ارزی خود شده است.
هم اکنون بحرین، کویت و عربستان در حال برنامه ریزی برای رفع مشکل کسر بودجه خود هستند.
شیخ احمد بن محمد آل خلیفه وزیر دارایی بحرین دیروز (دوشنبه) در همین رابطه گفت که کشورش به منظور رفع مشکل کسر بودجه در صدد برنامه ریزی برای دریافت وامهایی از منابع داخلی و خارجی است.
وی ادامه داد: ما نیازمند دریافت 50 درصد قرض در داخل کشور و 50 درصد از خارج از طرح بودجه جدید مصوبه پارلمان بحرین پیش بینی کرده که رکود از 47/1 درصد در سال جاری به 563/1 درصد در سال آینده افزایش یابد. این در حالی است که بودجه سرانه بحرین در سال گذشته با 914 میلیون دلار کسری مواجه بود.
قیمت جهانی نفت از ژوئن 2014 بیش از 50 درصد کاهش یافت و در دسامبر گذشته به 42 دلار در هر بشکه رسید، اما از اوایل سال جاری میلادی بار دیگر افزایش یافت و به 60 دلار در هر بشکه رسید.
تاثیر منفی قیمت نفت بودجه کویت را نیز در برگرفت . أنس الصالح وزیر دارایی این کشور در اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که کشورش در سال مالی 2014-2015
برای اولین بار طی 15 سال گذشته با کسری بودجه 6/7 میلیارد دلاری مواجه شده است .
بودجه عربستان به عنوان بزرگ ترین کشور صادرکننده نفت خام در جهان نیز از تب پیامد منفی قیمت نفت در امان نماند. ابراهیم العساف وزیر دارایی این کشور در دسامبر 2014 گفت که هنوز دولت بهترین گزینه تامین کسر بودجه پیش بینی شده برای سال جاری میلادی به میزان 7/38 میلیارد دلار را مشخص نکرده است.
اما رژیم سعودی در عمل برای رفع مشکل کسری بودجه به پشتوانه مالی خود متوسل شد.
خاورم ** 1487 **1651



16/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن