تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان ، در عالِمِ بى بهره از ادب بيشتر طمع مى كند تا عالِمِ برخوردار از ادب . پ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819480536




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فشار سران آلمان و فرانسه بر یونان برای ارائه طرح جدید کمک مالی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: فشار سران آلمان و فرانسه بر یونان برای ارائه طرح جدید کمک مالی تهران- ایرنا - سران فرانسه و آلمان بعد از دیدار در پاریس برای بررسی آخرین تحولات یونان، از آتن خواستند که هر چه سریع تر پیشنهادی جدی را برای آغاز کمک های مالی ارائه دهد.


به گزارش خبرگزاری رویترز از دو مبدا پاریس و آتن، "آنگلا مرکل" صدر اعظم آلمان و "فرانسوا اولاند" رییس جمهوری فرانسه در آتن گفتند که اگر یونان خواستار کمک های مالی و اخراج نشدن از منطقه یوروست، باید هر چه سریع تر اقدام کند.
هیات رییسه بانک مرکزی اروپا نیز در جلسه دوشنبه (دیروز)، فشار را بر بانک های یونان افزایش داد و تصمیم گرفت برای تزریق نقدینگی به این بانک ها سخت گیری بیشتری اعمال کند.
مردم یونان با رای منفی به همه پرسی آخرین پیشنهاد کمک مالی اتحادیه اروپا، روز یکشنبه (14 تیر) موضع "آلکسیس چیپراس" نخست وزیر این کشور را در مذاکرات آتی تقویت کردند. اما بحران همچنان باقی است و بانک های این کشور از هفته قبل برای جلوگیری از خروج گسترده نقدینگی تعطیل شده اند.
بانک مرکزی اروپا تنها کمک های مالی فوری را برای ادامه کار بانک های یونان پذیرفته است.
بامداد دوشنبه دفتر نخست وزیری یونان از گفت وگوی تلفنی وی با "ژان کلود یونکر" رییس کمیسیون اروپایی و اولاند خبر داد.
مرکل بعد از دیدار با اولاند در پاریس گفت: ما بروشنی گفته ایم که باب مذاکرات باز است و نشست سران منطقه یورو روز سه شنبه را باید در این راستا دانست.
اما وی افزود الزامات آغاز مذاکره در مورد بسته کمکی دقیق مالی منطقه یورو فراهم نیست.
اولاند نیز گفت: اکنون دولت چیپراس می تواند پیشنهادهای جدی و دقیقی را ارائه دهد که قابلیت تبدیل به چشم اندازی درازمدت شود، زیرا یونان به این چشم انداز در منطقه یورو نیاز دارد.
وی تاکید کرد که زمان زیادی برای ارائه پیشنهاد وجود ندارد. مرکل هم از یونان خواست همین هفته پیشنهادات خود را ارائه دهد.
"مارک روته" نخست وزیر هلند نیز گفت که یونان اگر خواستار باقی ماندن در منطقه یورو می باشد، باید اصلاحات اقتصادی عمیقی را اجرا کند.
وی خطاب به اعضای مجلس هلند گفت که وام دهندگان طرحی برای ارائه پیشنهاد جدید به یونان ندارند و یونان باید پیش از نشست امروز سران اتحادیه اروپا پیشنهادی ارائه دهد.
وی تاکید کرد: آنها باید بسرعت تصمیمی در مورد آنچه می خواهند انجام دهند، بگیرند. اما اگر یونانی ها تصور می کنند به دلیل رای منفی مردم به پیشنهاد آخر وام دهندگان می توانند در نشست بروکسل حاضر و خواستار تغییراتی در شیوه بازپرداخت بدهی هایشان شوند، دیگر هیچ امیدی نیست و همه چیز تمام است.
یونان که باید تا 9 تیرماه یک میلیارد و 600 میلیون یورو بدهی خود را به صندوق بین المللی پول پرداخت می کرد، از پنج ماه قبل در حال مذاکره با اتحادیه اروپا، بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول برای تغییر شرایط بازپرداخت حدود 350 میلیارد یورو بدهی هایش است.
این کشور نتوانست در مهلت قبلی بازپرداخت بدهی هایش به صندوق بین المللی پول، به تعهداتش عمل کند.
آلکسیس چیپراس نخست وزیر یونان آخرین پیشنهاد اتحادیه اروپا را برای بازپرداخت بدهی های این کشور به همه پرسی روز یکشنبه موکول کرد. مردم یونان در این روز با 61 درصد آرا به این همه پرسی پاسخ منفی دادند.
دولت های پیاپی آتن از سال 2010 به بعد در ازای دریافت وام، وعده اجرای اصلاحات اقتصادی بنیادین و کاهش شدید هزینه ها را داده اند، اما تدابیر ریاضتی انجام شده، نرخ رشد اقتصادی را کاهش داده و به بیکاری عمده در این کشور جنوب اروپا منجر شده است.
اروپام**9157**1485**1479



16/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن