تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ميان حق و باطل جز كم عقلى فاصله نيست. عرض شد: چگونه، اى فرزند رسول خدا؟ فرمود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819868650




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جعفری: اجرای طرح کتابخوان به افزایش سرانه مطالعه کمک می کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: اولین نشست ˝کتابخوان˝ در اداره کل کتابخانه های عمومی فارس برگزار شد؛ جعفری: اجرای طرح کتابخوان به افزایش سرانه مطالعه کمک می کند خبرگزاری پانا:اولین نشست به اشتراك گذاری كتابهای خوانده شده (طرح کتابخوان) 94 با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید بین کتابداران و کارشناسان ستادی برگزار شد.
۱۳۹۴ يکشنبه ۷ تير ساعت 13:07

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، در اولین نشست به اشتراك گذاری كتابهای خوانده شده (طرح کتابخوان) که حدود دو ساعت به طول انجامید 10کتاب از ناشران و نویسندگان داخلی و خارجی معرفی شد.
سید محمد امین جعفری یکی از رسمی ترین، جدی ترین، بهترین و دلنشن ترین اتفاقات را تشکیل اینگونه جلسات در اداره کل کتابخانه ها و حضور در آن دانست.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: برگزاری و بهره بردن از این جلسات به افزایش فرهنگ کتابداران کمک بالایی می کند.
وی معرفی سیرهای مطالعاتی پویا و مفید علاوه بر معرفی کتاب، در این گونه جلسات را به حضار اولین جلسه کتابخوان پیشنهاد نمود.
اولین کتاب در اولین نشست کتابخوان استان که پیش بینی می شود از این پس به صورت هفتگی و با حضور حداکثری کارکنان اداره کل و کتابخانه های شهرستان شیراز برگزار شود توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس معرفی شد. جعفری بنا به ضرورت روزهای با برکت ماه رمضان، کتاب "رمضان در فرهنگ مردم" اثر احمد وکیلیان را با این توضیح که فرهنگ رمضان در جای جای ایران اسلامی با آداب و سنن زیبا و دلنشین خود نقش ها و خاطرات زیبا و بسیاری را به جای گذاشته معرفی نمود.
در ادامه، کتابداران و کارشناسان ستادی حاضر در جلسه به معرفی کتابهای برگزیده از بین کتابهایی که تا به حال مطالعه کرده اند، پرداختند:
عاقل زاده کارشناس امور فرهنگی کتابخانه های فارس کتاب "روشنی مهتاب"، اثر مهدی خدامیان آرانی را معرفی نمود که توسط انتشارات اندیشه سبز به بازار عرضه؛ در این کتاب به مظلومیت حضرت زهرا(س) پرداخته شده است. رحمانی رئیس اداره‌ی کتابخانه های عمومی شهرستان شیراز به معرفی کتاب رمان "کوری" مشهورترین اثر ژوزه ساراموگو پرداخت توضیح اینکه این نویسنده ی پرتغالی در سال 1998 جایزه ی نوبل را پس از انتشار این کتاب و به پاس یک عمر فعالیت ادبی اش برنده شد. همچنین مطالعه‌ی کتاب رمان "تنهایی پُر هیاهو"، نوشته‌ی هرابال یکی از داستان نویسان برجسته ی جمهوری چک با ترجمه ی پرویز دوایی، توسط باقری، کتابدار روشندل بخش نابینایان کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی به همکاران توصیه شد. در ادامه، کتاب "خمره" اثر هوشنگ مرادی کرمانی، توسط منوچهری رئیس کتابخانه‌ی عمومی رئیسی اردکانی، کتاب های "مارک و پلو" و "مارک دو پولو"، دو جلد از سفرنامه های منصور ضابطیان، خبرنگار و مجری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و برنامه رادیو هفت توسط اسلامی نژاد، کارشناس برنامه ریزی و آمار اداره کل کتابخانه های عمومی فارس معرفی شد.
هشتمین کتابی که در این نشست، معرفی شد کتاب "امیر عشق" نوشته‌ی میثم جوانبخت، کارشناس امور کتابخانه های استان فارس بود که آستان حضرت شاهچراغ(ع) و پژهان نیز آن را منتشر نموده است. امیر عشق، کتابشناسی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) به ضمیمه‌ی کتابنامه‌ی سومین شهید محراب حضرت آیت الله سید عبدالحسین دستغیب است.
کتاب بعدی، "گلی از بوستان خدا"، تألیف مهدی حجتی توسط گرانمایه، کتابدار کتابخانه عمومی شهر مرودشت معرفی شد.این کتاب، ترجمه ای روان از قرآن کریم است.
سمیعی کارشناس ایستگاه های مطالعه‌ی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس، کتاب "ریشه ها" اثر الکس هیلی از انتشارات امیرکبیر را معرفی نمود. در این کتاب به مذمت برده داری پرداخته شده است.
در پایان این نشست، تعدادی از کتابداران و کارشناسان ستادی اداره کل کتابخانه های عمومی فارس به بیان برخی نکات و پیشنهادات خود برای هرچه بهتر برگزار شدن این گونه جلسات پرداختند. چهار فرزند یك خانواده در دانشگاه پیام نور ششده و قره بلاغ مشغول به تحصیل می باشند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور ششده و قره بلاغ ، چهار فرزند یك خانواده در دانشگاه پیام نور ششده و قره بلاغ مشغول به تحصیل می باشند.
آقایان و خانم ها اسماعیل ، عارف ، زهرا و طاهره فرزندان محمد ابراهیم دهقان ششده چهار فرزندی هستند كه در دانشگاه پیام نور ششده و قره بلاغ مشغول تحصیل می باشند.
گفتنی است زهرا دهقان ششده دانشجوی رشته حسابداری ورودی سال 90 ، اسماعیل دهقان ششده دانشجوی رشته مدیریت بازرگانی ورودی سال 91 ، عارف دهقان ششده دانشجوی رشته علوم اقتصادی ورودی سال 92 و طاهره دهقان ششده دانشجوی رشته حسابداری ورودی سال 93 می باشند.
شایان ذكر است كه در این دانشگاه سه خانواده سه فرزندی و بیست و دو خانواده دو فرزندی نیز مشغول به تحصیل می باشند. كه این نشان دهنده تحقق شعار دانشگاه پیام نور كه "آموزش برای همه، همه وقت و همه جا " می باشد ، فراهم شده باشد و با توجه به اینكه هزینه شهریه این دانشگاه هم نصف و حداكثر دو سوم سایر دانشگاههاست امكاناتی فراهم شده است كه خانواده ها بتوانند فرزندان خود را به این دانشگاه بفرستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن