تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819824160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ظریف: مردم دعا کنند/ کری: با سخنان وزیرخارجه ایران موافقم


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
وین ظریف: مردم دعا کنند/ کری: با سخنان وزیرخارجه ایران موافقم

تنها یک روز باقی‌مانده؛
ظریف: مردم دعا کنند/ کری: با سخنان وزیرخارجه ایران موافقم
فردا مهلت تمدید‌شده مذاکرات به پایان می‌رسد. لنزهای دوربین‌ها و چشم‌های بینندگان منتظرند تا نتیجه دوازده سال بهانه‌گیری‌ غربی‌ها، با توافق خوب در وین مشخص شود.



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، تنها یک روز به سه‌شنبه باقی مانده است و مذاکرات هسته‌ای با حساسیت بالا پیگیری می‌شود. مهلت مذاکرات برای دستیابی به توافق جامع، سه شنبه هفته گذشته پایان یافت اما به مدت یک هفته تمدید شد. اکنون برخی منابع غیرموثق از تمدید یک یا دو روزه مذاکرات سخن می‌گویند.    

  آخرین تحلیل‌ها و خبرها از مذاکرات هسته‌ای در دوشنبه 15 تیر ماه 1394:     15:30 سایت رادیو فرانسه: علی طیب نیا، وزیر اقتصاد ایران، در جمع سفرای کشورهای اروپایی در تهران گفت که شرکت های اروپایی برای سرمایه گذاری در بازار پرسود ایران بر در این کشور می کوبند. علی طیب نیا همچنین گفته است که سرمایه گذاران اروپایی معتقدند که اقتصاد ایران اکنون به نقطۀ ثبات رسیده است.   15:00 سایت شبکه الجزیره، مقاله‌ای به قلم حسن احمدیان، کارشناس امور استراتژیک منتشر کرده که در آن آمده است: «کاهش نقش آمریکا در خاورمیانه، سیاستی است که ارتباطی با پرونده اتمی ندارد و حتی در صورت اجرای آن با توجه به دشمنی ایران با اسرائیل، بعید است اعتماد واشینگتن به تهران در منطقه بیشتر شود.»   در ادامه این مقاله می‌خوانیم: «جنگ تبلیغاتی کشورهای عربی درباره نقش ایران در آشوب در خاورمیانه و همچنین رویدادهایی همچون جنگ یمن، نمی‌تواند بر استراتژی واشینگتن تأثیر شایانی بگذارد، چرا که سامانه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در آمریکا، شخص‌محور نیست و بر نهادهای مختلف استوار است. از این رو تغییر منظومه فکری استراتژیست‌های آمریکایی، مسئله‌ای است که چند دهه تلاش می‌طلبد.» (سایت آمریکایی رادیو فردا)    

احیاء شب نوزدهم ماه مبارک رمضان در وین     *** محمد جواد ظریف پس از مراسم شب احیا در جمع خبرنگاران: برخی اختلافات باقی است از همه مردم درخواست داریم دعا کنند تا ان شاءالله هر چه صلاح کشور، اسلام و مسلمین و مردم خوب ماست در این شب مقدر شود. نتیجه کار هنوز معلوم نیست داریم تلاش می‌کنیم.   وزیرخارجه ایران در سخنان دیگری گفت:  «نتیجه کار هنوز معلوم نیست، داریم تلاش می‌کنیم». (اینجا)
    *** بی بی سی: جان کری گفت که در چند روز اخیر در مذاکره با ایران پیشرفت های واقعی به دست آمده، اما تأکید کرد که بعضی اختلافات جدی هنوز باقی است.   وزیر امور خارجه آمریکا: «من کاملا موافق سخنان وزیر خارجه ایران هستم که ما هیچ گاه تا این اندازه به توافق اتمی نزدیک نبوده‌ایم، اما در شرایط کنونی ممکن است که مذاکرات به هر سمت و سویی کشیده شود.»   کری تأکید کرد که اگر در روزهای آینده تصمیم های سخت گرفته شود، توافق به دست خواهد آمد، اما اگر "توافق خوب" به دست نیاید و ایران "سرسختی مطلق" نشان دهد، آمریکا آماده است که مذاکرات را ترک کند.    

    *** خبرنگار شبکه انگلیسی بی بی سی فارسی: آقای کری در سخنان امروزش قصد داشت انتظار عمومی از نتیجه مذاکرات را که در روزهای اخیر به شدت افزایش پیدا کرده بود، تا حدی کنترل کند. وزیر امور خارجه ایران و معاون او در دو روز گذشته با استفاده از یوتیوب و تلویزیون ایران با افکار عمومی سخن گفته بودند، اما مقامات آمریکایی با رسانه‌ها حرف نزده بودند. آقای کری تلاش کرد این غیبت را هم جبران کند و موضع آمریکا را دوباره با رسانه‌ها در میان بگذارد.     *** سایت آمریکایی رادیو فردا: جان کری و محمدجواد ظریف تنها از صبح یکشنبه تا بعدازظهر سه دور مذاکره با یکدیگر داشته‌اند.     *** نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر قدس روز یکشنبه در جلسه کابینه این کشور گفت: «آنچه در گفت‌وگوهای اتمی در وین به چشم می‌خورد، نه موفقیت، بلکه فروپاشی است. روز به روز به امتیازهایی که قدرت‌های جهان می‌دهند، افزوده می‌شود.» (در حال عقب نشینی هستند)    

    *** اشتاین مایر، وزیرخارجه آلمان: «اکنون زمان شجاعت نشان دادن و آمادگی برای سازش است و من امیدوارم، که به ویژه تهران، این شجاعت را نشان خواهد داد.»   در صورت شکست مذاکرات «هیچ‌کس برنده نخواهد شد».     *** به گزارش آسوشیتد پرس، هیلاری کلینتون نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، بخشی از سخنرانی انتخاباتی خود در روز استقلال آمریکا را به ایران اختصاص داد.   کلینتون گفت: «امیدوارم این توافقی محکم و قابل تصدیق باشد که به بلندپروازی‌های تسلیحاتی ایران پایان دهد... با این حال موفقیت ما دراین زمینه به معنای پایان دادن به روحیه تهاجمی ایران نیست.»   «رسیدن به توافق، اگر به آن برسیم، به این معنا نیست که بگوییم می توانیم نفسی به آسودگی بکشیم.» (حمله کلینتون به ایران)     *** فدریکا موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: «حالا وقتش است... ما [به توافق هسته‌ای] بسیار نزدیک هستیم... فضای حاکم بر مذاکرات مثبت و سازنده است. این تمایل سیاسی [به توافق] را می‌بینم.» «من اراده سیاسی را می‌بینم. حال باید دید که آیا این اراده سیاسی منجر به گرفتن تصمیم‌های سیاسی خواهد شد یا نه.» (حالا وقتش است)    

فدریکا موگرینی     *** فابیوس، وزیرخارجه فرانسه عصر یکششنبه گفت: «این مذاکرات ۱۲ سال قبل شروع شد و اکنون ۷۲ ساعت با لحظه‌ای فاصله داریم که مذاکره‌کنندگان باید نتیجه بگیرند.»   «همه کارت‌ها روی میز است. پرسش اصلی اکنون این است که آیا ایران می‌پذیرد که تعهدات شفافی در رابطه با مسائلی بدهد که تاکنون مبهم بوده‌اند یا نه. البته امیدواریم آن را بپذیرد چرا که ما خواستار دستیابی به توافقی هستیم که به صلح و امنیت بیانجامد.»   «همه چیز باید روشن شود. فرانسه در این مرحله نهایی همان رویکردی را دارد که همیشه داشته است، چیزی که من موضع سازنده می‌نامم. بنابراین خود را برای دو روز مذاکرات فشرده آماده می‌کنیم.»       444    



۱۵/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 42]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن