تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند از نادانان پيمان نگرفته كه دانش بياموزند، تا آنكه از عالمان پيمان گرفته كه به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820442406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴۳ ميليارد مترمکعب گاز در پالايشگاه‌هاي کشور فراورش شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ تير ۱۳۹۴ (۱۴:۵۹ب.ظ)
۴۳ ميليارد مترمکعب گاز در پالايشگاه‌هاي کشور فراورش شد موج-شرکت‌هاي پالايش گاز در سه ماه امسال باوجود انجام تعميرات اساسي، ۴۳ ميليارد مترمکعب گاز را فراورش کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاري موج، عبدالحسين ثمري، معاون مهندسي شرکت ملي گاز ايران، اظهارکرد: در بازه زماني يادشده، هشت ميليون مترمکعب (۴۸ ميليون بشکه) ميعانات گازي و ۷۳۹ متريک تن آل پي جي نيز توليد شده است.
عبدالحسين ثمري با اشاره به توليد گوگرد در شرکت‌هاي پالايشي (پالايشگاه‌هاي پارس جنوبي، خانگيران و ايلام)، افزود: در سه ماه امسال، ۲۵۳ هزار تن گوگرد نيز توليد شده است.
وي با بيان اين‌که باوجود انجام تعميرات اساسي در پالايشگاه‌ها روند افزايش توليد را نسبت به سال گذشته شاهد هستيم، يادآور شد: شرکت‌هاي پالايشي در سه ماه امسال ۳۹۸ متريک تن اتان توليد کرده‌اند.
به گفته ثمري، پالايشگاه‌هاي گاز در فروردين‌ماه امسال رکورد توليد روزانه ۵۳۸ ميليون مترمکعب گاز را ثبت کرده‌اند.
معاون عمليات شرکت ملي گاز ايران در ادامه به آمار توليد سال ۹۳ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته، ۱۶۸ ميليارد مترمکعب گاز، ۲۵ ميليون مترمکعب (۱۵۰ ميليون بشکه) ميعانات گازي، يک‌ميليون تن گوگرد، دو ميليون متريک تن آل پي جي و ۱.۵ ميليون متريک تن اتان توليد شده است.
شرکت ملي گاز ايران براساس برنامه‌هاي تعريف شده تا پايان سال ۹۶، ظرفيت فراورش، انتقال و توزيع گاز را به سالانه ۳۳۰ ميليارد مترمکعب افزايش مي‌دهد.
براي فراورش يک ميليارد مترمکعب گاز در روز و فراورش سالانه ۳۳۰ ميليارد مترمکعب گاز بايد زيرساخت‌هاي لازم فراهم شود.
افزايش شرکت‌هاي پالايش گاز از ۱۳ به ۱۹ مورد، افزايش ايستگاه‌هاي تقويت فشار گاز از ۷۱ به ۹۰ مورد و افزايش خطوط انتقال گاز از ۳۵ هزار کيلومتر به ۴۰ هزار کيلومتر از جمله ملزومات تحقق اين برنامه است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن