تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر که خدا را، آنگونه که سزاوار اوست، بندگى کند، خداوند بیش از آرزوها و کفایتش ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804741287




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه مراکز درماني اقامتي زنان و کودکان معتاد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۳۶ق.ظ)
توسعه مراکز درماني اقامتي زنان و کودکان معتاد موج - مدير کل دفتر پيشگيري از اعتياد سازمان بهزيستي کشور از ارتقا، ارزشيابي، تدوين پروتکل و بازبيني در دستورالعمل اين مراکز خبر داد و افزود: در حال حاضر براي گروه‌هاي ويژه چون زنان و کودکان نيز در حال تدوين پروتکل اختصاصي و ارتقايي هستيم.
به گزارش خبرگزاري موج، مدير کل دفتر پيشگيري از اعتياد سازمان بهزيستي کشور، از توسعه مراکز درماني اقامتي ويژه زنان و کودکان معتاد توسط اين سازمان خبرداد و گفت: به طورکلي توسعه مراکز درماني اقامتي و به ويژه مراکز مختص زنان و کودکان، مبتني بر نتايج حاصل از ارزيابي و تحليل وضعيت موجود کشور، در دستور کار بهزيستي قرار گرفته است.
محسن روشن‌پژوه ضمن بيان آن که واژه «کمپ» براي مراکز ترک اعتياد يک غلط رايج است افزود: کمپ، واژه‌اي است که در گذشته براي مراکزي که به صورت غير مجاز در راستاي درمان اعتياد راه‌اندازي و فعاليت مي‌کردند بکار برده مي‌شد اما پس از آن که سازمان بهزيستي کشور ساماندهي اين مراکز را به عهده گرفت، اين کلمه حذف و تمامي مکان‌هايي که با مجوز سازمان بهزيستي کشور فعاليت مي‌کنند تحت عنوان «مراکز درماني اقامتي» شناخته مي‌شوند.
وي در ادامه تعداد اين مراکز را در کشور بيش از 1000 مرکز دانست و اظهار کرد: با توجه به آنکه تعداد اين مراکز درحال حاضر در حد قابل قبولي توسعه يافته‌اند اما همچنان نيازمند توسعه و ارتقا اين مراکز، به خصوص در نقاطي که به لحاظ پراکندگي توزيع متناسبي نداشته‌اند، هستيم و درحال حاضر نيز توسعه اين مراکز مبتني بر توزيع متناسب در نقاط مورد نياز کشور در دستور کار است.


روشن پژوه هم چنين عنوان کرد: سازمان بهزيستي کشور مراکز خدماتي و درماني متعددي را تحت عناويني چون مراکز درمان سرپايي، مراکز درمان اقامتي کوتاه مدت و بلند مدت، مراکز کاهش آسيب گذري (DIC)، شل‌تر، سرپناه و غيره به افراد مبتلا به اعتياد ارائه مي‌دهد که تعداد کل آن‌ها بيش از 2500 مرکز بوده و بالغ بر 1000 مرکز آن‌ها نيز مراکز درماني اقامتي هستند.
وي ادامه داد: درحال حاضر نيز از تعداد کل مراکز خدماتي و درماني سازمان بهزيستي کشور 45 مرکز کاملاً زنانه (معادل 5 درصد اين خدمات) در کشور وجود دارد.


وي در ادامه ضمن اشاره به دو مرکز ترک اعتياد کودکان که از سال گذشته به طور پايلوت فعاليت خود را در سيستان و بلوچستان آغاز کرده‌اند، گفت: هم اکنون درحال طراحي دستور العمل و پروتکل اختصاصي براي اين مراکز هستيم و پس از بررسي آثار و نتايج آن‌ها در صورت لزوم، نسبت به گسترش و توسعه اين مراکز در سطح کشور اقدام خواهيم کرد.
مدير کل دفتر پيشگيري از اعتياد سازمان بهزيستي کشور، در ادامه نيز به ارزيابي وضعيت معتادان پرخطر و کودکان در کشور اشاره کرد و گفت: در طرح‌هايي چون پيمايش ملي خانوار در واقع يک شيوع شناسي از مصرف مواد در جمعيت عمومي صورت مي‌گيرد، اما؛ در کنار چنين طرح‌هايي همواره نيازمند ارزيابي وضعيت گروه‌هاي خاص نيز هستيم.
روشن پژوه در اين خصوص تصريح کرد: يکي از اين گروه‌هاي خاص، معتادان پرخطر و کودکان مبتلا به اعتياد هستند که با توجه به آنکه از اين پس "توسعه تام" مراکز و طرح را اجرايي نخواهيم کرد بلکه توسعه و گسترش طرح‌ها و مراکز را مبتني بر اطلاعات تحقيقي و عيني انجام خواهيم داد، لذا نيازمند آن هستيم که در يک ارزيابي سريع از ميزان و پراکندگي وضعيت گروه‌هاي پرخطر اطلاع يابيم که اين اقدام پس از ماه مبارک رمضان نيز اجرايي خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن