تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818912274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم حدود 80 درصد هزينه هاي دارو را پرداخت مي کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۲۲ق.ظ)
مردم حدود 80 درصد هزينه هاي دارو را پرداخت مي کنند موج - فضايلي گفت: هدف چشم انداز نقشه تحولات نظام سلامت جمهوري اسلامي ايران، رسيدن به عادلانه‌ترين نظام سلامت در منطقه است.
به گزارش خبرگزاري موج، رئيس گروه اقتصاد درمان و برنامه ريزي سازمان تأمين اجتماعي گفت: حدود ۸۰ درصد هزينه‌هاي دارو را مردم پرداخت مي‌کنند.
امير فضايلي در نشست تخصصي دسترسي يکسان جامعه به منابع مالي بخش سلامت افزود: همه افراد بايد فرصت مناسب را براي بهره مندي از خدمات نظام سلامت داشته باشند.
وي که در مورد تبيين وضعيت عدالت در مشارکت مالي خانوارهاي ايراني در پرداخت هزينه‌هاي درماني سخن مي‌گفت، ادامه داد: اکنون حدود 80 درصد هزينه‌هاي دارو، 62 درصد هزينه مراکز درمان سرپايي و 52 درصد هزينه‌هاي بيمارستاني را مردم مي‌پردازند.
فضايلي افزود: سهم منابع مختلف از هزينه‌هاي نظام سلامت در بخش بيمارستان‌ها حدود 42 درصد، سهم مراکز درمان سرپايي 24 درصد و سهم داروها بيش از 33 درصد است.
وي با بيان اين که تأمين مالي هزينه‌هاي نظام سلامت بايد بر اساس توان مردم باشد، تصريح کرد: عدالت در پيامدهاي سلامت به اين گونه است که فارغ از درآمد، موقعيت، نژاد و ساير عوامل همه بايد از يک سطح نظام سلامت برخوردار باشند.
در ادامه، مهرعليان در مورد تأمين مالي در دسترسي عادلانه به دارو سخن گفت.
وي گفت: هر کشوري که درآمد ناخالص ملي‌اش زياد شود، شاخص توسعه انساني آن هم افزايش مي‌يابد و متعاقب آن قدرت خريد مردم افزايش مي‌يابد.
مهرعليان افزود: توجه به شاخص توسعه انساني در کنار ساير استانداردها مي‌تواند يک تکنيک تصميم گيري باشد تا عدالت اجتماعي در دسترسي مردم به دارو را تأمين کند.
وي گفت: همچنين کشورها متناسب با توسعه اي که دارند، مي‌توانند قيمت گذاري متمايزي براي دارو داشته باشند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن