تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799212674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آيين نامه نحوه حفاظت، احيا و مديريت تالاب‌هاي کشور ابلاغ شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۴۰ب.ظ)
آيين نامه نحوه حفاظت، احيا و مديريت تالاب‌هاي کشور ابلاغ شد موج - معاون اول رئيس جمهوري، مصوبه هيات وزيران درباره آيين نامه نحوه حفاظت، احيا و مديريت تالاب‌هاي کشور را براي اجرا به وزارت نيرو، وزارت جهاد کشاورزي و سازمان حفاظت محيط زيست ابلاغ کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، اسحاق جهانگيري، اين مصوبه را دوم تير 1394 براي اجرا به وزارت نيرو، وزارت جهادکشاورزي و سازمان حفاظت محيط زيست ابلاغ کرد.
متن مصوبه هيات وزيران بدين شرح است:
آيين نامه نحوه حفاظت، احيا و مديريت تالاب‌هاي کشور
ماده 1- در اين آيين نامه اصطلاحات زير در معاني مشروح به کار مي‌روند:
الف- سازمان: سازمان حفاظت محيط زيست
ب- تالاب: بر اساس ماده (1) قانون کنوانسيون مربوط به تالاب‌هاي مهم بين المللي به ويژه تالاب‌هاي زيستگاه پرندگان آبزي (کنوانسيون رامسر) - مصوب 1352-، شامل مرداب‌ها، باتلاق‌ها و لجن زارها يا آب‌هاي طبيعي يا مصنوعي اعم از دائمي يا موقت است که آب‌هاي شيرين، تلخ يا شور در آن به صورت راکد يا جاري يافت مي‌شود، از آن جمله است آب‌هاي دريا که عمق آن‌ها در پايين‌ترين نقطه جزر از شش متر تجاوز ننمايد.
ج- حد بستر تالاب: آخرين نقطه پيشروي آب تالاب‌ها
د- نياز آبي محيط زيستي تالاب‌ها و رودخانه‌هاي بالادست آن: کميت و کيفيتي از آب که جهت حفظ ويژگي‌هاي بوم شناختي و تأمين پايداري کارکردها و خدمات يک زيست بوم تالابي يا رودخانه اي مشخص، مورد نياز مي‌باشد.
هـ- حقابه محيط زيستي تالاب‌ها و رودخانه‌هاي بالادست آن: بخشي از ظرفيت آبي حوضه آبريز تالاب که به منظور تأمين نياز آبي محيط زيستي تالاب و رودخانه بالادست آن و با يک برنامه توزيع زماني جهت تداوم پايداري و کارکردهاي تالاب و رودخانه‌هاي بالادست آن با پيشنهاد سازمان توسط وزارت نيرو متناسب با شرايط اقليمي تخصيص مي‌يابد.
و- پايداري تالاب: شرايطي از کميت و کيفيت تالاب که علاوه بر حفظ ويژگي‌هاي محيط زيستي و تنوع زيستي بتواند در بلند مدت ارائه خدمات و کارکردهاي متنوع براي جوامع انساني را پشتيباني نمايد. در اين شرايط، تالاب از نظر کميت آب از حداقل حقابه محيط زيستي برخوردار بوده و از نظر کيفيت آب و خاک در سطح استانداردهاي ملي قرار مي‌گيرد.
ز – راهبردها و برنامه عمل ملي حفاظت و احياي تالاب‌ها: سند راهبردي بالادستي و برنامه عملي جامعي است که استفاده از رويکرد زيست بومي را در راستاي پايداري تالاب‌هاي کشور نهادينه نموده و اهداف کلي براي حفاظت از تالاب‌ها و اقدامات اولويت دار و شيوه همکاري بين دستگاه‌هاي اجرايي ذي ربط و ذي نفعان را مشخص مي‌سازد.
ماده 2- وزارت نيرو مکلف است حد بستر تالاب‌ها را ظرف دو سال تهيه و جهت تصويب به هيأت وزيران ارائه نمايد.
ماده 3- نحوه تخصيص حقابه محيط زيستي تالاب‌ها از رودخانه‌هاي بالادست آن‌ها پس از تأمين آب شرب نسبت به ساير مصارف داراي اولويت است و توسط وزارت نيرو به شوراي عالي آب ارائه مي‌شود.
تبصره- سازمان موظف است با همکاري وزارت نيرو نياز آبي محيط زيستي تالاب‌هاي بحراني و خسارت ديده و رودخانه‌هاي بالادست آن را ظرف يک سال و درخصوص ساير تالاب‌ها و رودخانه‌هاي بالادست آن ظرف دو سال پس از ابلاغ اين تصويب نامه تعيين نمايد.
ماده 4- سازمان مکلف است با مشارکت وزارتخانه‌هاي نيرو و جهادکشاورزي و ساير ذي نفعان ظرف 6 ماه پس از ابلاغ اين تصويب نامه راهبردها و برنامه عمل ملي حفاظت و احياء تالاب‌ها را به روز رساني نموده و به هيأت وزيران ارائه نمايد.
تبصره – راهبردها و برنامه عمل موضوع اين ماده حداقل هر پنج سال يکبار مورد بازنگري قرار مي‌گيرد.
ماده 5- سازمان مکلف است در چارچوب راهبردها و برنامه عمل ملي حفاظت و احياي تالاب‌ها، برنامه مديريت زيست بومي تالاب‌ها را با اولويت تالاب‌هاي بحراني و خسارت ديده، با مشارکت وزارتخانه‌هاي نيرو و جهاد کشاورزي و ساير ذي نفعان ظرف دو سال از تاريخ ابلاغ راهبردها و برنامه عمل ملي حفاظت و احياء تالاب‌ها تهيه و اجرا نمايد.
تبصره 1- مديريت زيست بومي فرايندي جامع نگر، هدايت کننده و نظارتي براي پايش و ارزيابي تمامي اقدامات و ساز و کارهاي اجرايي مي‌باشد که براساس فرآيندهاي زيست بومي به منظور حفاظت، احيا و بهره برداري پايدار از حوضه آبريز تالاب تهيه و مبناي اقدام قرار مي‌گيرد.
تبصره 2- فهرست تالاب‌هاي بحراني و خسارت ديده توسط سازمان حفاظت محيط زيست و با همکاري وزارتخانه‌هاي جهادکشاورزي و نيرو ظرف شش ماه پس از ابلاغ اين تصويب نامه تعيين و هر دو سال يکبار بازنگري مي‌شود.
ماده 6- وزارت جهاد کشاورزي مکلف است ظرف دو سال پس از ابلاغ اين تصويب نامه برنامه کشاورزي پايدار و سازگار با محيط زيست را در حوضه‌هاي آبريز تالاب‌هاي بحراني و خسارت ديده با لحاظ ارزش اقتصادي آب و بدون گسترش سطح اراضي کشاورزي تهيه و در قالب برنامه‌هاي توسعه در چارچوب اعتبارات مصوب به اجرا درآورد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن