تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات قدرت، انصاف است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820838209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار سیروان از "دوسال با رئیس جمهور حسن روحانی "می گوید


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


فرماندار سیروان از "دوسال با رئیس جمهور حسن روحانی "می گوید استان‌ها > ایلام - پیرو درج خبری مبنی بر اینکه، دفتر خبرگزاری خبرآنلاین ایلام در نظر دارد در راستای شعار رهبر معظم انقلاب مبنی بر همدلی و همزیانی دولت و ملت و به مناسبت دومین سالگرد پیروزی رئیس جمهور حسن روحانی مجموعه ای از گزارشها، یاداشت و مصاحبه از عملکرد مسئولان دولت تدبیر و امید در استان ، تحت عنوان "دوسال با روحانی " منتشر نماید. لذا از اساتید، دانشجویان و اهل قلم استان ایلام دعوت شد تا مطالب خود را با رعایت اصول اخلاقی به آدرس [email protected] ارسال نمایند. این مصاحبه نیز در این راستا منتشر می شود.

خبرآنلاین: به عنوان اولین سوال، ضمن معرفی و شرح سوابقتان، از چه تاریخی به سمت فرمانداری سیروان منصوب شده اید؟
مراد یگانه هستم متولد 1353. فوق لیسانس جامعه شناسی از دانشگاه ملی اصفهان دارم و امسال هم در آزمون دکترای جامعه شناسی اقتصادی و توسعه پذیرفته شدم. اولین تجربه کاری را با شهرداری لومار آغاز کردم و 3 سال شهردار لومار بودم ، پس از آن بعنوان بخشدار شیروان انتخاب و 5 سال در این سمت ماندم تا اینکه در دولت آقای احمدی نژاد برکنار و به فرمانداری ایلام منتقل شدم و 7 سال در پست کارشناس سیاسی- امنیتی انجام وظیفه نمودم تا اینکه در 28/11/92 بعنوان فرماندار دولت تدبیر و امید در شهرستان سیروان معارفه شدم.
خبرآنلاین:در چه وضعیتی این سمت به شما رسید و چه موانعی بر سر راهتون بود؟
خوب می دانید که شهرستانهای تازه تأسیس دارای مشکلات و عقب ماندگی های فراوانی هستند که شهرستان ما از این قاعده مستثنی نمی باشد. وقتی شروع به فعالیت کردیم که حدود نیمی از ادارات مستقر نشده بودند ، همه طرحها و پروزه های عمرانی که در دوران بخشداری اینجانب کلید خورده و شروع شده بودند در رکود کامل بودند حتی یک پروژه هم فعالیت نداشت.کل اعتبارات عمرانی سال 92 حدود 2 میلیارد تومان تخصیص یافت. به عبارتی فقط نام فرمانداری روی شهرستان گذاشته شده بود و بس. البته این وضعیت منبعث از مشکلات کلان کشور بود.با این توضیحات می شود فهمید که چه موانع و مشکلاتی فراروی ما بود.
خبرآنلاین: در این مدت خدمت چه خدماتی ارائه داده اید ، لطفا خلاصه ای از مهم ترین آنها را شرح دهید؟
به محض شروع به کار استقرار ادارات باقی مانده را در دستور کار قرار دادیم که الان خوشبختانه همه ادارات مستقر هستند و به مردم خدمت رسانی میکنند. به لطف دولت تدبیر و امید و عنایات استاندار محترم و معاونین ارجمند ایشان توانستیم از اعتبارات استانی و سفر هیأت محترم دولت حدود 25 میلیارد تومان اعتبار در سال 93 اخذ کنیم که رشد 1200 درصدی را نسبت به سال 92 نشان می دهد.
هم اکنون کلیه پروژه ها در همه بخشها فعال هستند و شهرستان به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است. پروژه ایستگاه پمپاژ دشت سیروان بعنوان بزرگترین پروژه کشاورزی حوزه شمالی استان با اعتبار 5 میلیارد تومانی با پیشرفت مناسب در حال فعالیت است که ماندگارترین پروژه در بخش تولید و اشتغال شهرستان می باشد.کلیه راههای سطح شهرستان خوشبختانه فعالند ، راه قاضی خان به بدره که 7 سال راکد بود فعال گردیده ، سال 93 هفت کیلومتر آن آسفالت شده و 5 کیلومتر باقیمانده با 12 میلیارد تومان به پیمان رفته که پیمانکار آن به جد در حال انجام عملیات عمرانی پروژه است که اگر بتوانیم اعتبار آن را تأمین کنیم این کریدور ارتباطی مهم استان انشاءالله تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید. عملیات بهسازی و رفع نقاط حادثه خیز راه اصلی شروع گردیده و با پیگیری اینجانب و آقای علی محمدی نماینده محترم امسال مبلغ 2 میلیارد تومان از طریق سازمان راهداری به مسیر مذکور اختصاص یافته که انشاءالله عملیات تعریض آن شروع خواهد شد. راه چشمه چاهی که از مسیرهای تأثیرگذار و مورد مطالبه مردم است با پیگیریهای بعمل آمده به قرارگاه قرب کربلا واگذار شده و انشاءالله عنقریب عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد. طول پروژه که قبلا 4 کیلومتر بود با درخواست و پیگیری اینجانب و عنایت استاندار محترم و معاونت عمرانی جناب آقای پولادی و مسئولین راه و شهرسازی استان به 10 کیلومتر افزایش پیدا کرد. این موارد محور توسعه شهرستان است که با جدیت توسط مدیریت شهرستان پیگیری خواهند شد.
خوشبختانه عمران شهری و روستایی دارای پیشرفت قابل توجهی بوده که برای همه شهروندان و اهالی روستاها کاملا ً مشهود و محسوس است و باعث رضایت مردم عزیز شده است. در خصوص امور زیربنایی بویژه آب و برق خدمات ارزنده ای انجام گرفته است. اعتبارات قابل ملاحظه ای به آب روستایی ، شهری و عشایری داده شده. با حفر چاه در لومار و چاه عشایری در کارزان و خرید تانکر حمل آب برای عشایر عزیز . با پیگیریهای مکرری که از برق منطقهای غرب داشتم و کمک آقای استاندار خوشبختانه توانستیم احداث پست فوق توزیع برق شهرستان را تصویب کنیم که اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان می باشد و یک فیدر جدید را به شهرستان وارد کردیم که در حال تکمیل شدن است که معادل کل برق شهرستان برق جدید به شبکه تزریق میکند به عبارتی همه کارهای اساسی و پایه برای توسعه شهرستان انجام گرفته.
در بخش آموزش و بهداشت اقدامات ارزنده ای انجام شده ، اعتبارات آموزشی در سال 93 نسبت به سال 92 ، 10 برابر افزایش و به 500 میلیون رسید . در سال 93 مرکز درمانی گوراب با اعتباری قریب به 600 میلیون تومان به بهره برداری رسید. یک واحد خانه بهداشت در روستای اسلامیه احداث و شروع به فعالیت نمود .همچنین 400 میلیون تومان برای ساخت اورژانس شهرستان اختصاص یافت که انشاءالله در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسیدیک دستگاه آمبولانس با ارزش 250 میلیون تومان تحویل مرکز درمانی لومار شد و مبلغ 800 میلیون تومان از محل سفر دولت محترم جهت تجهیز مراکز درمانی شهرستان اختصاص یافتکه با این اعتبار کلیه مراکز بهداشتی درمانی تجهیز گردیدند. آزمایشگاه و رادیولوژی شبانه روزی فعالیت می کنندو تقریبا کلیه آزمایشها در مرکز لومار انجام می پذیرد و چند نفر دندانپزشک در مرکز شهرستان مستقر هستند که باعث رضایت کامل مردم گردیده است.
در حوزه منابع طبیعی اقدامات قابل تحسینی صورت گرفته و نزدیک به 2 میلیارد تومان اعتبار در سال 93 هزینه گردیده است. یک پارک و فضای سبز 65 هکتاری در تپه های مشرف به شهر لومار با درختان مثمر احداث گردیده که خدمتی ماندگار به مردم می باشد. ضمناً در 500 هکتار از اراضی ملی جنگلکاری و احیای جنگل صورت گرفته است.
خبرآنلاین:چه برنامه هایی برای توسعه شهرستان در آینده دارید؟
برنامه ما برای آینده ادامه تکمیل این پروژه هاست که در صورت تکمیل و بهره برداری همه مشکلات اساسی شهرستان حل می شود. در ضمن ترویج باغداری در سطح حدود 3هزار هکتار از برنامه های اصلی ماست همچنین کشت پسته و زعفران با توجه به پتانسیل و مرغوبیت اراضی شهرستان برای کشت این محصولات ، توسعه ارتباطی شهرستان ، گسترش دیجیتال سازی به کارزان و زنگوان و بردن زیرساخت های ارتباطی و اینترنت به روستاها ، تشکیل و توسعه سازمانهای مردم نهاد ، جنگلکاری و احیای جنگلها در سطح شهرستان و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی از برنامه های آینده ماست. خبرآنلاین: از اینکه وقت خود را در اختیار ما گذاشتید متشکرم.

کلید واژه ها: استان ایلام -




شنبه 13 تیر 1394 - 16:45:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن