تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820357142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نتايج برنامه اکتشاف 200 هزار کيلومتر مربعي کشور بزودي منتشر مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ تير ۱۳۹۴ (۱۶:۱۸ب.ظ)
کرباسيان: نتايج برنامه اکتشاف 200 هزار کيلومتر مربعي کشور بزودي منتشر مي شود موج-رئيس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) اعلام کرد: نتايج برنامه اکتشاف 200 هزار کيلومتر مربع از مساحت کشور که از زمستان 92 آغاز شده به زودي منتشر مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از ايميدرو، مهدي کرباسيان در ديدار اعضاي هيات مديره اتحاديه حفاران غيرنفتي با وي، اظهار داشت: نتايج برنامه يادشده، مشخص و نقاط اميدبخش تعيين مي شوند که اين امر فعاليت هاي حفاري در بخش معدن را به طور محسوسي افزايش مي دهد، بنابراين شرکت هاي حفاري بايد به آمادگي لازم براي اجراي طرح هاي جديد دست پيدا کنند.
وي ضمن تاکيد بر اينکه حفاري يکي از اصلي ترين بخش هاي اکتشاف است، افزود: ايميدرو و شرکت هاي تابعه در سال 93 با انجام 214 هزار متر حفاري بيش از 50 درصد از عمليات اين بخش را در کشور انجام دادند که اين عملکرد رکوردي در حفاري کشور محسوب مي شود.
کرباسيان پيشنهاد داد: شرکت هاي حفاري نسبت به ورود موقت تجهيزات و ماشين آلات اقدام نمايند تا امکان کاهش هزينه هاي مربوطه فراهم شود.
وي گفت: شرکت هاي حفاري غيرنفتي بايد براي انجام پروژه هاي بزرگ حفاري در معادن برنامه داشته باشند و با افزايش توان فني و مالي خود بتوانند حفاري پروژه هاي بزرگ را انجام دهند.
به گفته کرباسيان، ادغام شرکت ها سبب افزايش توان مالي و فني اعضاي اين اتحاديه مي شود و بزرگ مقياسي فعاليت ها و رشد اينگونه شرکت ها سبب مي شود تا در شرايطي که با تاخير در دريافت مطالبات خود از دولت مواجه مي شوند، بتوانند مقاومت کنند و دچار آسب نشوند.
وي اظهار داشت: شرکت هاي اين بخش مي توانند براي انجام مطلوب طرح ها و ايجاد اصلاحاتي در قراردادها در چارچوب قانون، پيشنهادهايي ارايه کنند تا نتايج مناسبي نصيب هر دو بخش دولتي و خصوصي شود.
براساس تفاهم صورت گرفته بين سازمان هاي ايميدرو و زمين شناسي و اکتشافات معدني کشور به همراه معاونت امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدني و تجارت در اواخر آذرماه 1392 مقرر شد تا 200 هزار کيلومتر از مساحت کشور تحت پوشش اکتشافي براي شناخت ذخاير معدني قرار گيرد.
فعاليت اکتشافي بر روي هفت درصد از مساحت کشور، موجب شناسايي 57 ميليارد تن ذخيره معدني شد که از اين رقم 37 ميليارد تن ذخيره قطعي و بقيه احتمالي است.
جمهوري اسلامي ايران داراي 68 نوع ماده معدني است که در سطح جهان از نظر تنوع مواد معدني جايگاه دهم و از نظر ميزان ذخاير اکتشافي رتبه پانزدهم جهان را از آن خود ساخته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن