تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798341585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موفقیت محققان ایرانی در ارایه روشی ساده برای کاهش زمان سنتز گرافن


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: موفقیت محققان ایرانی در ارایه روشی ساده برای کاهش زمان سنتز گرافن تهران-ایرنا-محققان دانشگاه تبریز با همکاری پژوهشگری از کره جنوبی، موفق به ارائه روشی ساده و کم هزینه برای سنتز گرافن شدند.استفاده از این روش زمان فرایند سنتز را به میزان چشمگیری کاهش می دهد.


به گزارش ایرنا ازستاد ویژه توسعه فناوری نانو، دکتر حامد اصغرزاده در رابطه با این روش گفت: درسال های اخیر، گرافن به علت خواص فوق العاده الکتریکی، حرارتی و مکانیکی، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است، این ماده در صنایع مختلفی نظیر داروسازی، تبدیل و ذخیره سازی انرژی و کامپوزیت های زمینه پلیمری مورد استفاده قرارگرفته است.
وی بیان کرد: تاکنون روشی ساده و ارزان قیمت که بتواند راه این محصول را به بازار هموارکند، ارائه نشده است، در این پژوهش، از یک راه حل ساده وخلاقانه برای رفع برخی از مشکلات اصلی سنتز گرافن استفاده شده است، با استفاده از این روش، علاوه بر کاهش زمان و هزینه تولید، امکان تولید گرافن درمقیاس بالا نیز فراهم می شود.
به گفته این محقق، روش های مبتنی بر تورق اکسیداسیونی گرافیت و احیاء، جزء اصلی ترین روش های تولید گرافن هستند، مهم ترین مانع در روند تولید گرافن به این روش ها، سختی فرایند شستشوی اکسید گرافن به دلیل آبدوستی شدید آن است، این امر، لزوم استفاده از تجهیزاتی با هزینه بالا و ظرفیت محدود، نظیر سانتریفیوژهایی با سرعت دورانی بالا را ایجاب می کند.
اصغر زاده اظهارکرد: همین مسئله باعث می شود تا علاوه بر محدود شدن ظرفیت تولید، هزینه محصول نهایی به میزان چشمگیری افزایش یابد، علاوه بر این، روش های مذکور دارای معایبی نظیر بازده تولید پایین، زمان بر بودن فرآیند و باقی ماندن بخشی از گرافیت به صورت اکسید نشده نیز هستند.
وی ادامه داد: دراین طرح، از یک روش ساده استفاده شده که طی آن، در خلال فرآیند اکسیداسیون، از امواج فرا صوت در بازه های زمانی مشخص استفاده می شود، بدین ترتیب گرافیت اکسید نشده ای باقی نخواهد ماند، همچنین، اکسید گرافن پیش از شستشو و در حضور مواد اکسید کننده احیاء می گردد که منجر به از بین رفتن خاصیت آبدوستی و تسهیل فرآیند شستشو می شود، لذا با تغییر روند شستشوی اکسید گرافن احیاء شده، زمان تولید به میزان زیادی کاهش می یابد و فرآیند، قابلیت تولید انبوه را پیدا می کند.
این محقق افزود:گرافن سنتز شده از این روش می تواند در ساخت باتری ها، ابرخازن ها، پیل های سوختی، کامپوزیت های زمینه پلیمری، فلزی و سرامیکی برای کاربردهای سازه ای مورد استفاده قرار گیرد، از طرفی فرآیند ارائه شده در این طرح، روشی کلی است که می توان از آن در سایر فرآیندهای تولید گرافن که مبتنی بر تورق اکسیداسیونی گرافیت هستند، نیز استفاده کرد. اصغرزاده گفت: گرافن سنتز شده به این روش دارای خلوص بالا، تعداد لایه های کمتر از 5 و نسبت کربن به اکسیژن برابر با 8 است.
نتایج این کار تحقیقاتی در مجله SCIENTIFIC REPORTS منتشر شده و حاصل همکاری حامد اصغرزاده عضو هیات علمی دانشگاه تبریز، مهندس سینا عبدالحسین زاده و پروفسور هیانگ ساپ کیم، از دانشگاه علم و تکنولوژی پوهانگ کشور کره جنوبی است.
علمی (1) ** 9340**1440



13/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن