تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821016951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توصیف یک محقق هندی از روند مذاکرات هسته ای ایران و 1+5


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: توصیف یک محقق هندی از روند مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 دهلی نو - ایرنا - محقق ارشد شورای جهانی هند، پیمان منع گسترش سلاح هسته ای و پروتکل الحاقی آن را ملاک خوبی برای ارزیابی ادعاهای غربی ها در خصوص برنامه هسته ای ایران دانست و گفت: زیاده خواهی بیش از پروتکل الحاقی، ممکن است مذاکرات هسته ای را با شکست مواجه کند.


«ذاکر حسین» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در دهلی نو با بیان اینکه «از نظر قوانین بین المللی چیزی فراتر از پروتکل الحاقی برای نظارت و بازرسی ها در نظر گرفته نشده است»، گفت: کشورهای غربی اگر خواهان دستیابی به راه حل عادلانه و منطقی با ایران هستند باید از زیاده خواهی دست بردارند.
وی تصریح کرد: ایران از امضاء کنندگان پیمان منع گسترش سلاح هسته ای است و به استناد ماده چهار این پیمان، حق استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را دارد و کشورهای دیگر نمی تواند به بهانه های مختلف، این حق را از ایران بگیرند.
این تحلیلگر هندی با اشاره به مذاکرات چند ساله ایران با 1+5 گفت: در صورتی که در اثر زیاده خواهی کشورهای غربی، طرفین موفق به امضای توافقنامه جامع هسته ای نشوند، پیام منفی به دیگر کشورها در خصوص بی نتیجه بودن مذاکره ارسال می شود.
وی با اشاره به سابقه بازرسی های فراتر از پیمان منع گسترش سلاح هسته ای در عراق گفت: کشورهای غربی سابقه خوبی در خصوص این بازرسی ها ندارند و کشورها اعتمادی به آنها ندارند.
محقق ارشد شورای جهانی هند با اشاره به سخنان مسوولان ایرانی گفت: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است تعهدات فراتر از پروتکل الحاقی به پیمان منع گسترش سلاح هسته ای را نمی پذیرد و غرب باید از خواسته های غیرمنطقی خود در مذاکرات دست بردارد.
وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بیشترین تلاش را برای جلوگیری از دستیابی به توافقنامه هسته ای انجام داده است، گفت: کشورهای غربی نباید تسلیم باج خواهی صهیونیست ها شوند و باید منافع ملی خود را بر منافع آنها اولویت دهند.
آساق*263*1600**1545



13/04/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن