تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هركه خوش دارد دعايش هنگام سختى مستجاب شود، هنگام آسايش، بسيار دعا كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806631548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزارت علوم : صنعت در ایران دانش زا می شود


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: وزارت علوم : صنعت در ایران دانش زا می شود


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه صنعت کشور ما صنعت دانش زائی نبوده است گفت: با تفاهم نامه های متعددی که میان وزارت علوم و دانشگاه ها با وزارتخانه های صنعت ، نفت ، دفاع و کشاورزی امضاء شده است شاهد ارتباط تنگاتنگ خواهیم بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، با بیان این مطلب در برنامه پیشخوان خبر ایجاد اشتغال کم هزینه در شرکت های دانش بنیان را از مزیت های این شرکت ها دانست و با تاکید بر اینکه تا پایان برنامه پنج ساله پنجم باید 20 هزار شرکت دانش بنیان در کشور ایجاد می شد گفت : تاسیس چهار هزار  و 500 شرکت دانش بنیان نشان میدهد که از برنامه عقب هستیم . احمدی افزود : در حالی که ایجاد شغل در کشور برای هر نفر بین 150 تا 200 میلیون تومان هزینه دارد ، در شرکت های دانش بنیان با 40 میلیون تومان می توان برای هر نفر یک شغل ایجاد کرد .

وی با تاکید بر اینکه توسعه پایدار در کشورهای توسعه یافته ، با اتکاء به دانشگاه ها و مراکز پژوهشی است تصریح کرد : حرکت کشور باید به سمت ایجاد دانشگاه های نسل سوم یا کارآفرین باشد زیرا در دانشگاه های کارآفرین ، ایده های خلاقانه و نوآورانه فراوانی برای توسعه مطرح می شود.
احمدی

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری درباره ارتباط دانشگاه و صنعت نیز افزود :  صنعت کشور ما صنعت دانش زائی نبوده است اما با تفاهم نامه های متعددی که میان وزارت علوم و دانشگاه ها با وزارتخانه های صنعت ، نفت ، دفاع و کشاورزی امضاء شده است از این پس شاهد ارتباط تنگاتنگ و موثر دانشگاه و صنعت خواهیم بود .

احمدی مسیری که کشور در فرآیند تولید علم در پیش گرفته را مسیری رو به جلو توصیف کرد و گفت : بر اساس سند چشم انداز بیست ساله کشور ، نقشه جامع علمی کشور و برنامه توسعه  ، مسیر حرکت دانشگاه ها رضایتبخش است .

وی به تحصیل 4/5 میلیون دانشجو در کشور اشاره و رتبه علمی جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان را قابل قبول عنوان کرد و اظهار داشت : از نظر جایگاه علمی ، ایران در منطقه رتبه اول  ، در جهان رتبه چهاردهم و در میان کشورهای عضو جنبش عدم تعهد رتبه دوم را دارد.  

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با اشاره به ایجاد مراکز رشد و پارک های علم و فناوری گفت : هم اکنون 36 پارک علم و فناوری و 154 مرکز رشد و 4500 شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت می کنند و دولت درصدد است با ایجاد صندوق های نوآوری و شکوفایی و اعطای وام به این مراکز ، به پیشبرد اهداف آنها کمک کند .

در بخش دیگری از این گفتگو ، مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم درباره بازبینی رشته های دانشگاهی و حذف یا اصلاح برخی از رشته ها اظهار داشت : تعداد زیادی از رشته های دانشگاهی ما بالای سی سال عمر دارند و تاکنون در مورد آنها بازنگری نشده ، از این رو کمیته هایی متشکل از استادان دانشگاه تشکیل شده است تا در این باره اقدام کنند .
 
شریعتی
شریعتی افزود : رصد کردن علم و فناوری ، تنوع بخشی به مدارج دانشگاهی ، ارزیابی کمی و کیفی درسی ، اعمال رویکرد کاربردی در متون تحصیلی ، ساماندهی رشته ها و دوره های تحصیلی و آموزش های مهارتی اهدافی است که این استادان دانشگاه در پی تحقق آن هستند .

معاون آموزشی وزارت علوم در پایان درباره جذب دانشجوی دکترا بر اساس نیاز دانشگاه ها گفت: از سال آینده سازمان سنجش آموزش کشور ، آزمونی متمرکز برگزار خواهد کرد و پس از آن آزمون دانشگاه های مجری مقطع دکترا می توانند بر اساس برنامه از پیش اعلام شده خود ، با هر شیوه ای که صلاح می دانند ، دانشجوی دکترا جذب کنند .

 

 


پنج شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن