تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گوش خود را به شنيدن خوبى‏ها عادت بده و به آنچه كه به صلاح و درستى تو نمى‏افزايد گو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802205471




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دشمنی با ایران، دست تحریفگران نظرسنجی هسته‌ای را روکرد!


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:
نظرسنجی هسته ای دشمنی با ایران، دست تحریفگران نظرسنجی هسته‌ای را روکرد!

جوابیه دانشگاه مریلند درباره یک نظرسنجی؛
دشمنی با ایران، دست تحریفگران نظرسنجی هسته‌ای را روکرد!
آن ها در این جوابیه تأکید کردند: «ایرانی ها چندان که ممکن است به نظر برسد مشتاق پذیرش توافق نیستند.»



به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، با آغاز مذاکرات هسته ای میان ایران و 1+5، رسانه های غربی از همان ابتدای گفتگوها، سعی در انحراف افکار عمومی از واقعیات داشته اند.   از زمانی که واژه "بحران اتمی ایران" از سوی رسانه های غربی در راستای "ایران هراسی" مخابره شد، تا اکنون که مذاکرات در روزهای پایانی آن قرار دارد، موارد متعددی از تحلیل ها و گزارش های جهت دار از سوی بنگاههای خبرپراکنی غربی همچون "بی بی سی"، "صدای آمریکا" و سایر رسانه های انگلیسی و آمریکایی وجود داشته است.     یک پایگاه آمریکایی که هفته گذشته تلاش کرد با کج فهمی، نتایج یک نظرسنجی از مردم ایران درباره توافق هسته ای را به نفع مقاصد خود مصادره کند، این هفته با واکنش شدید برگزارکنندگان این نظرسنجی مواجه شد.  
هفته گذشته در حالی نتایج یک نظرسنجی از مردم ایران مبنی بر حمایت  57 درصدی از توافق هسته ای از سوی یک دانشگاه آمریکایی منتشر شد، که پایگاه خبری "یو اس نیوز" (USNews) تلاش کرد با برخورد گزینشی با نتایج این نظرسنجی، مردم ایران را مقابل دیدگاه رهبری قرار دهد!     براساس خبری که این پایگاه آمریکایی سه شنبه هفته گذشته با عنوان "دیدگاه عمومی ایرانی ها در موضوع هسته ای در تعارض کامل با رهبر عالی [ایران] قرار دارد" منتشر کرد، به صراحت با متمسک قرار دادن نظرسنجی دانشگاه مریلند آمریکا، این طور وانمود کرد که مردم و رهبری نظام در تعارض با یکدیگر قرار دارند، و «حتی با وجود آن که رهبر عالی [ایران] آیت الله علی خامنه ای گفته است با توقف برنامه هسته ای ایران مخالف است، مردم کشورش درباره شانس رسیدن به توافق خوشبین هستند.»     یو اس نیوز همچنین با ادعای تغییر موضع رهبر ایران نوشته بود: «اما رهبر ایران که در گذشته علناً حمایت خود را از مذاکرات اعلام کرده بود، اکنون می گوید مایل به توقف برنامه هسته ای به عنوان جزئی از توافق نیست.»  
این پایگاه آمریکایی همچنین اینگونه تصریح کرده است که "برخلاف رهبر ایران"، «اکثریت مردم ایران از دستیابی به توافق نهایی حمایت می کنند.»     یو اس نیوز با صحیح انگاشتن پیش فرض های خود، ادعای خود را بر این بخش از نظرسنجی هفته گذشته استوار کرده بود که «57 درصد ایرانی ها با اعلام رضایت از رسیدن به توافق هسته ای، از  محدودکردن سانتریفیوژها و ذخایر هسته ای و اجازه بازرسی های بین المللی حمایت کرده اند.»    

    اما دقیقاً یک هفته پس از این ماجرا بود که روز گذشته از میان سه نفر متصدیان برگزاری و تحلیلگران این نظرسنجی، دو تن با نوشتن نامه ای به این پایگاه خبری، جهت روشنگری درباره آن چه "تفسیر غلط از مردم ایران" نامیده بودند، خواستار انتشار جوابیه شدند.  
آن ها در این جوابیه تأکید کردند: «ایرانی ها چندان هم که ممکن است به نظر بیاید، مشتاق پذیرش توافق [همراه زیاده خواهی غرب] نیستند.»     در جوابیه دو تن از اساتید دانشگاه مریلند که وظیفه برگزاری این نظرسنجی را برعهده داشته اند آمده است: «[مقاله هفته گذشته پایگاه خبری یو اس نیوز] اینگونه القا می کند که مردم ایران آن چنان حامی رسیدن به توافق هستند که دولت ایران در صورت ناکامی از انجام این کار، با مخالفت شدید عمومی مواجه خواهد شد.  
البته نظرسنجی جدید، حقیقتاً نشان می دهد مردم ایران از رسیدن به توافق براساس ساختار لوزان حمایت می کنند، اما همین نظرسنجی نشان می دهد چنین حمایتی بر این پیش فرض استوار است که شروط ایران درباره گستره و سرعت کاهش تحریم ها محقق شود. بر اساس این نظرسنجی در صورت عدم تحقق این شروط و شکست مذاکرات، ایرانی ها به احتمال زیاد 1+5 را مقصر قلمداد می کنند و نه ایران را.»  
این جوابیه می افزاید: «بر اساس نظرسنجی مشترک دانشگاه مریلند، دانشگاه تهران و مؤسسه "ایران پل" (IranPoll)، "اکثر مردم ایران" (57 درصد) از توافقی حمایت کرده اند که برای چندسال ذخایر هسته ای و سانتریفیوژهای ایران را محدود می کند و بازرسی های گسترده تر آژانس را می پذیرد و در مقابل، 1+5 غنی سازی، لغو تحریم های اقتصادی و افزایش همکاری هسته ای را برای ایران به رسمیت می شناسد.  
اما از میان کسانی که از توافق حمایت کرده اند، 68 درصد فرض کرده اند که توافق، نه تنها به تحریم های مربوط به برنامه هسته ای ایران، بلکه به تمامی تحریم های آمریکا علیه ایران خاتمه خواهد داد.»     این دو کارشناس ادامه می دهند: «ایرانی ها همچنین این تصور را دارند که تحریم ها قرار است آن چنان باشتاب برداشته شود که ظرف کمتر از یک سال خواهند توانست به میزان قابل توجه شاهد افزایش سرمایه گذاری خارجی (62 درصد) و بهبود محسوس معیارهای زندگی (55 درصد) خود باشند.  
به علاوه، اکثریت (51 درصد) پاسخ دهندگان می گویند "جز در صورتی که آمریکا با حذف تمام تحریم های خود موافقت کند، ایران نباید توافق هسته ای با آمریکا را بپذیرد"، و 3 نفر از هر 4 نفر (74 درصد) گفته اند "در صورت شکست مذاکرات، 1+5 را مقصر می دانند."»  
این جوابیه برداشت سوء و غرض ورزی پایگاه آمریکایی را این چنین تصحیح می کند: «کاملاً واضح است که در صورت مقاومت ایران در برابر پذیرش توافقی که از برآورده کردن انتظارات مردم عاجز باشد، هیچ احتمالی نیست که حامیان توافق با رهبر عالی [ایران] ، در تعارض قرار بگیرند.»  
البته این کارشناسان در نتیجه گیری خود، تنها به این بسنده نکرده اند. آن ها ادامه می دهند: «در واقع، ریسک بزرگتر آنجاست که ایران توافقی را بپذیرد که بیشتر از آنچه عموم ایرانی ها آمادگی پذیرش آن را دارند، به دادن امتیازات اقدام کرده باشد.»    

 
شایان ذکر است بر اساس دیگر یافته های این نظرسنجی، که از 12 تا 28 مه امسال (22 اردیبهشت تا 7 خرداد) برگزار شد و 24 ژوئن/ 3 تیر (سه شنبه هفته گذشته) نتایج آن منتشر شد، 77 درصد ایرانی ها از ورود مجلس و نقش آفرینی در عرصه مذاکرات هسته ای حمایت کرده بودند، و 80 درصد نظردهندگان گفته بودند "مجلس باید قدرت جلوگیری از توافقی که مغایر با منافع ملی ایران باشد را داشته باشد."  
همینطور نتایج نظرسنجی جدید نشان می دهد: "عموم ایرانی ها با قدرت از برنامه هسته ای کشورشان حمایت می کنند" و 95 درصد آن ها، برنامه هسته ای را موضوع مهمی می دانند. به علاوه، اکثریت ملت ایران (73 درصد) برنامه هسته ای را صلح آمیز دانسته اند. همچنین، اکثریت قاطع ایرانی ها (80 درصد) از خاورمیانه بدون سلاح اتمی حمایت کرده اند.    



۱۱/۰۴/۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن