تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805644549




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شعر انقلاب بايد در خدمت عدالت، وحدت و پيشرفت همه‌جانبه کشور باشد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ تير ۱۳۹۴ (۰:۴۳ق.ظ)
رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار شاعران و اهالي فرهنگ و ادب: شعر انقلاب بايد در خدمت عدالت، وحدت و پيشرفت همه‌جانبه کشور باشد موج - در شب ولادت کريم اهل بيت حضرت امام حسن مجتبي (ع)، جمعي از اهالي فرهنگ، اساتيد شعر و ادب فارسي، شاعران جوان و پيشکسوت کشور و تعدادي از شاعران از کشورهاي هند، پاکستان، افغانستان، تاجيکستان و آذربايجان، با حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديدار کردند.
به گزارش خبرگزاري موج، حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار با تبريک ولادت با سعادت امام حسن مجتبي(ع)، اثرگذاري کم نظير شعر را زمينه ساز ايجاد مسئوليت هاي سنگين براي شاعر خواندند و با تأکيد بر ضرورت دفاع صريح شعر شرافتمندانه از جبهه حق در مقابل جبهه باطل و سلطه دستگاههاي تبليغاتي آن در دنيا، خاطرنشان کردند: شعر انقلاب، شعري است که در همين جهت و در خدمت اهداف انقلاب يعني عدالت، انسانيت، وحدت، رفعت ملي، پيشرفت همه جانبه کشور و انسان سازي باشد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به امکان استفاده دو سويه از ابزار مؤثر شعر در جهت «هدايت مخاطب» يا در مسير «ساقط کردن او به سمت کج راهه»، افزودند: امروز با گسترش ابزارهاي رسانه اي جديد، برخي دستها در صدد هستند که با انحراف شعرِ جوانان از فضاي لطيف و با احساس حماسي و انقلابي، شعر را در خدمت فرهنگ لجام گسيخته و به دور از هنجارهاي انساني و تحت تأثير غرايز جنسي، نفع طلبي شخصي و ستايش ظلم قرار دهند.
رهبر انقلاب با تمجيد از ايستادگي برخي شاعران جوان در برابر اين فضاي مسموم تأکيد کردند: اين ايستادگي نشانه همان مسئوليت شناسي است و امروز هر شعري که بر ضد ظلم و در راستاي اهداف امت اسلامي از جمله درباره يمن، بحرين، لبنان، غزه و فلسطين، و سوريه گفته شود، مصداق شعر حکمت آميز است.
ايشان در همين زمينه، دعوت به «بي طرفي شاعر در دعواي حق و باطل» را بي معني خواندند و تأکيد کردند: اگر شاعر و هنرمند نسبت به جنگ حق و باطل بي طرف باشد، در عمل استعداد و نعمت خدادادي خود را ضايع کرده و چنانچه در خدمت جبهه باطل قرار بگيرد، کار او خيانت و جنايت است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سالروز بمباران شيميايي سردشت، مظلوميتهاي فراوان ملت ايران را نمونه هايي مهم و تکان دهنده براي انعکاس به دنيا با زبان شعر برشمردند و گفتند: رسانه هاي دنيا که تحت سلطه امريکا، انگليس و صهيونيستها هستند و گاهي براي جان يک حيوان جنجال تبليغاتي به راه مي اندازند، در مقابل اين جنايات و نظاير آن مانند بمباران اين روزهاي يمن و تهاجم سالهاي گذشته عليه غزه و لبنان سکوت وقيحانه مي کنند.
رهبر انقلاب خطاب به شاعران اين سئوال را مطرح کردند: يک انسان با شرف در مقابل چنين جبهه گيري و خباثتي چه بايد بکند؟
ايشان، واکنش سريع شاعران جوان به حوادث و تحولات را اتفاقي بسيار خوب و با ارزش دانستند و گفتند: اميدواريم شعر انقلاب که در واقع در خدمت اهداف و آرمانهاي انقلاب يعني عدالت، انسانيت، وحدت، رفعت ملي، پيشرفت همه جانبه کشور و انسان سازي است روز به روز رتبه و رفعت بيشتري پيدا کند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اظهار رضايت از پيشرفتهاي آشکار شعر کشور در دوره بعد از انقلاب اسلامي، ظرفيت شعر ايران را با توجه به سابقه درخشان و نقاط برجسته تاريخي آن فراتر از وضعيت کنوني خواندند و افزودند: دستگاههاي مسئول از جمله دستگاههاي دولتي، حوزه هنري و صدا وسيما بايد در اين زمينه به وظايف خود عمل کنند.
رهبر انقلاب در ابتداي سخنان خود همگان را به بهره گيري از برکات رمضان و زدودن آلودگي از دلها با تضرع به درگاه حضرت حق و تعمق در ادعيه وارده ماه مبارک رمضان فرا خواندند.
در ابتداي اين ديدار بيش از 20 نفر از شاعران، اشعار خود را در حضور رهبر انقلاب اسلامي قرائت کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن