تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تكميل روزه به پرداخت زكاة يعنى فطره است، همچنان كه صلوات بر پيامبر (صلى الله عليه و آل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805073996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مديرعامل راه آهن در اعتراض به حکم کميته استيناف به کفاشيان نامه داد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ تير ۱۳۹۴ (۱۲:۳۰ب.ظ)
مديرعامل راه آهن در اعتراض به حکم کميته استيناف به کفاشيان نامه داد موج - مديرعامل باشگاه راه‌آهن در نامه‌اي رسمي خطاب به رئيس فدراسيون فوتبال به رأي کميته استيناف اعتراض کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، با رأي کميته استيناف در خصوص پرونده شکايت باشگاه پيکان از راه‌آهن بابت استفاده غيرقانوني از مارتين موتومبا، تيم راه‌آهن به ليگ دسته اول سقوط کرد. در پي اين اتفاق عليرضا رحيمي، مديرعامل باشگاه راه‌آهن در نامه‌اي بلندبالا به علي کفاشيان خواستار رعايت عدالت شده است که متن اين نامه در زير آمده است:

«جناب آقاي علي کفاشيان
رئيس محترم فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران

سلام‌عليکم
احتراما؛ نظر بر اين که کميته استيناف فدراسيون فوتبال با صدور دادنامه‌اي که تاکنون به طور رسمي به باشگاه فرهنگي، ورزشي راه‌آهن ابلاغ نگرديده، نتيجه پنج بازي اين باشگاه را به نفع تيم‌­هاي حريف تغيير داده است و اين امر به سقوط اين باشگاه به دسته پايين‌تر منجر مي‌گردد، ضمن اعلام تجديدنظرخواهي ويژه اين باشگاه نسبت به راي صادره، وفق ماده‌ي 51 آيين‌نامه انضباطي فدراسيون فوتبال جمهوري اسلامي ايران، جهات اعتراض را به شرح زير به استحضار مي‌رساند:
1- راي مورخ 3/3/1394 صادره از کميته انضباطي فدراسيون فوتبال که در تاريخ 4/3/1394 به اين باشگاه ابلاغ گرديد، در سه بند، تنظيم گرديده که طبق بند اول بازيکن باشگاه به نام مارتين موتومبا به پرداخت جريمه نقدي و محروميت از حضور در شش مسابقه محکوم گرديده است؛ بندهاي «ب» و «ج» راي مربوط به اعلام تخلف فدراسيون فوتبال ترکيه از بابت صدور ITC بر خلاف مقررات براي اين بازيکن و اعلام عدم وقوع تخلف از سوي باشگاه راه‌آهن است. وفق ذيل راي کميته انضباطي، صرفاً بند الف قابل تجديدنظرخواهي در کميته استيناف بوده و ديگر بندهاي اين دادنامه، ‌قطعي تلقي گرديده است؛ لذا ورود کميته استيناف در ديگر بندها و اعلام محکوميت باشگاه راه­آهن،‌ فاقد وجهه قانوني است؛
2- با توجه به صدور مجوز ITC از سوي فدراسيون فوتبال ترکيه براي بازيکن مذکور و تاييد آن توسط کميته برگزاري مسابقات سازمان ليگ فدراسيون فوتبال و صدور کارت بازي در ليگ براي اين بازيکن، اقدام باشگاه راه‌آهن در انعقاد قرارداد با اين بازيکن مطابق قانون بوده و هيچ گونه تخلفي از اين حيث، متوجه باشگاه نمي‌باشد؛ فلذا تنزل رتبه‌ي باشگاه به ليگ دسته اول فاقد وجاهت قانوني است.
3- چنانچه مستند مرجع استيناف در صدور راي، بند 11 از ماده‌ي 68 آيين‌نامه انضباطي و متعاقباً ماده‌ي 74 اين آيين‌نامه ‌باشد، به موجب اين بند: «بازيکني که با جعل و تحريف مدارک شناسايي خود در مسابقات رسمي شرکت نمايد، مصداق بازيکن غير مجاز خواهد بود»؛ اين در حالي است که اولاً، مارتين موتومبا، هيچ‌گونه مدرک شناسايي جعل ننموده و ITC صادره از فدراسيون فوتبال ترکيه واجد اصالت مي‌باشد؛ ثانياً، با توجه به تعريف جعل مندرج در بند يک ماده‌ي 74، اقدام بازيکن مذکور، مشمول عنوان جعل قرار نمي‌گيرد؛ زيرا طبق ماده‌ي اخيرالذکر «جعل مدارک به مفهوم اين است که مدارک مورد نظر از منشا قانوني آن صادر نشده باشد، اما اگر مدارکي را مرجع و منشا اصلي صادر کرده ولي بعداً همان مرجع گواهي جديد و مغاير با گواهي قبلي خود صادر نمايد، گواهي اوليه جعلي به حساب نمي‌آيد ولي به محض ارائه‌ي گواهي جديد، ادامه‌ کار بر مبناي گواهي اخير خواهد بود». در اقدام باشگاه راه‌آهن نسبت به بکارگيري اين بازيکن، ITC صادره واجد اصالت بوده و گواهي ديگري نيز صادر نگرديده تا باشگاه راه‌آهن با تخلف از قسمت اخير بند 1 ماده‌ي 74 از ادامه‌ي کار بر مبناي گواهي اخير خودداري نمايد. ضمن آن که همان‌گونه که آورده شد، اصولاً چنين اقدامي مصداق جعل محسوب نمي‌گردد.
افزون بر اين، وفق بند 7 ماده‌ي 86 اين آيين‌نامه: «اعتراض نسبت به صلاحيت بازيکني که در طول فصل به عنوان بازيکن آزاد و سهميه فيفا به يک باشگاه پيوسته، در صورت وارد بودن اعتراض، بدون اين که غيرمجاز تلقي شود فقط مي‌تواند مانع ادامه حضور وي در مسابقات گردد»؛ در موضوع حاضر اولاً، نسبت به صلاحيت مارتين موتومبا در طول فصل هيچ گونه اعتراضي صورت نگرفته تا مانع از ادامه حضور وي در مسابقات گردد؛ ثانياً، حتي در فرض اعتراض و وارد بودن آن، چنين بازيکني غير مجاز تلقي نمي‌گردد تا مشمول تعريف مندرج در بند 1 ماده‌ي 74 باشد.
4- بر فرض محال وقوع جعل، وفق بند 14 ماده‌ي 68 آيين‌نامه‌ي انضباطي، «فرصت تسليم اعتراض به نماينده فدراسيون يا هيات فوتبال براي اعتراض بازيکن حريف از حيث مجاز بودن براي مسابقه و نقض بندهاي 5 تا 12 همين ماده، از ابتداي بازي تا دو ساعت بعد از پايان مسابقه مي‌باشد و پس از آن هيچ گونه اعتراضي پذيرفته نخواهد شد»؛ اين در حالي است که اعتراض باشگاه پيکان در مهلت مقرر مذکور صورت نگرفته است.
5- افزون بر ايراد نسبت به عدم صلاحيت کميته‌ي استيناف جهت رسيدگي به بندهاي ب و ج دادنامه‌ي شماره‌ي 185 مورخ 3/3/1394 صادره از کميته انضباطي، مطابق بند 3 ماده‌ي 68 آيين‌نامه: «اعتراض به صلاحيت بازيکن حريف در صورتي رسيدگي مي‌شود که اين بازيکن فقط مقابل تيم معترض به خدمت گرفته شده باشد» اين در حالي است که بازيکن مذکور در پنج بازي مقابل ديگر تيم‌ها از جمله پرسپوليس به کار گرفته شده و صرفاً اعتراض از سوي باشگاه‌هاي نفت مسجدسليمان و پيکان صورت گرفته و اعتراض باشگاه نخست نيز در همان کميته انضباطي مردود اعلام گرديده و نسبت به آن تجديدنظر به عمل نيامده است. بر اين اساس حتي اگر اعتراض باشگاه پيکان نسبت به حضور اين بازيکن وجهه‌ي قانوني داشته باشد، حداکثر نتيجه مسابقه‌ي تيم‌هاي راه‌آهن و پيکان بايد به نفع پيکان تغيير داده شود و نه آن که در خصوص چهار مسابقه ديگر نيز چنين حکمي صادر گردد. مويد اين ديدگاه آن است که در هفته‌ي گذشته پيش‌نويس دادنامه‌ي صادره از سوي هيات کميته‌ي استيناف، توسط فردي به متقاضي خريد باشگاه راه‌آهن به نام آقاي کيانيان نشان داده شده است که به موجب آن صرفاً سه امتياز از باشگاه راه‌آهن کسر شده است. آقاي کيانيان حاضر به اداي شهادت در اين خصوص است. ضمن آن که اينجانب سرپرست باشگاه راه‌آهن، در تاريخ 7/4/1394 به کميته استيناف مراجعه و يک صفحه از راي صادره را ملاحظه نمودم که به موجب آن صرفاً سه امتياز از باشگاه راه‌آهن کسر گرديده بود.
6- راي مذکور به جهات ذيل‌الذکر بدون رعايت اصل بي‌طرفي به عنوان يکي از اصول حاکم بر دادرسي منصفانه صادر شده است:
اول، يکي از اعضاي کميته استيناف که در بسياري از جلسات اين کميته حضور داشته و صرفاً ذيل راي را امضاء نکرده، آقاي دادرس مدير عامل قبلي باشگاه پيکان مي‌باشد.
دوم، مصاحبه‌ وي با خبرگزاري‌ها از جمله تسنيم در تاريخ 6/4/1394 يک روز پيش از اطلاع‌رساني رييس کميته استيناف و اعلام اين که: «راي کميته استيناف در پرونده شکايت پيکان از راه‌آهن شجاعانه خواهد بود» آن هم پيش از صدور يا ابلاغ راي مويد عدم بي‌طرفي نامبرده است. فايل صوتي اين مصاحبه قابل ارائه مي‌باشد.
سوم، به موجب بند 1 ماده‌ي 28 آيين‌نامه‌ي انضباطي فدراسيون فوتبال: «رييس و اعضاي رکن قضايي به استثناي عضويت در مجامع بين‌المللي فوتبال نبايد در هيات رييسه فدراسيون و هيات‌هاي استاني و يا در هر کدام از کميته‌هاي ثابت و دپارتمان‌ها و باشگاه‌ها و واحدهاي ديگري در فوتبال، عضويت داشته باشند» و هم‌چنين به موجب بند 2 همين ماده: «اعضاي رکن قضايي بايد از شرکت در هر جلسه تصميم‌گيري مربوط به موضوعي که شائبه جدي براي زير سوال بردن بي‌طرفي آن‌ها وجود دارد خودداري نمايد.
چهارم، آقاي اسدي دبير کل محترم فدراسيون فوتبال نيز طي مصاحبه‌اي پس از اظهارات رييس کميته استيناف اعلام کرده است: «... اين راي تفسير ديگر ندارد در واقع اين حکم قضا است ... اين راي عين حقيقت است» لذا اين سوال مطرح است که چگونه نامبرده دادنامه‌اي که هنوز ابلاغ نگرديده، مطلع گشته و اظهارنظر نموده است.
پنجم، طبق بخشنامه رييس محترم قوه قضاييه قضات دادگاه‌‌ها از مصاحبه با رسانه‌ها ممنوع مي‌باشند؛ فلذا اين که آقاي صالحي دادنامه‌اي که هنوز صادر و ابلاغ نگرديده، را از طريق رسانه‌ي ملي اعلام و از آن دفاع مي‌نمايد، مويد خروج ايشان از اصل بي‌طرفي است.
ششم، در مواردي که وقوع جعل محرز بوده و از آن جمله به کارگيري بازيکنان داراي گواهي جعلي معافيت از خدمت نظام وظيفه مي‌باشد که حتي منجر به مفتوح شدن پرونده در دادسراي فرهنگ و رسانه تهران و ممنوع‌الخروج شدن بازيکن‌ها گرديده، هيچ اقدامي نسبت به محکوم کردن باشگاه‌هاي استفاده کننده از بازکنان خاطي صورت نگرفته است؛ از جمله مي‌توان به حضور سعيد حلافي در تيم پيکان اشاره نمود که با گواهي‌نامه پايان خدمت مجعول، در مسابقات اين تيم حضور يافته و در مواردي نيز موثر در کسب امتياز تيم بوده است. هم چنان که در تيم فولاد خوزستان (قهرمان ليگ برتر فصل گذشته) بازيکني با مدارک جعلي حضور يافته و در همين راستا برخي پرونده‌هاي کيفري در مراجع قضايي تشکيل گرديده است؛ اما در آراء صادره از کميته‌هاي انضباطي و استيناف هيچ گونه محروميتي براي باشگاه‌هاي استفاده کننده از بازيکنان خاطي صادر و پيش‌بيني نگرديده است.
هفتم، موج خبري سنگين عليه باشگاه راه‌آهن که با مصاحبه‌هاي پي در پي از سوي افراد مذکور و مسوولان باشگاه پيکان در بندهاي پيش صورت گرفته هم زمان با جريان واگذاري باشگاه راه‌آهن بوده و اعلام راي به خريدار که در قسمت ششم اين لايحه به آن اشاره شد، نشان از آن دارد که اعتراض به راي کميته انضباطي و انتشار اين قبيل اخبار، با اهداف ديگري طراحي شده است. توجه به اين نکته لازم است که متقاضي خريد با توجه به انتشار خبر مذکور و حواشي آن، اعلام انصراف نموده است.
7- با توجه به جلسه‌ي مورخ 9/4/1394 آقايان تورک نماينده محترم دادستان با آقايان صالحي (رييس کميته استيناف) و تاج (رييس سازمان ليگ) و جنابعالي و برآيند حاصل از اين جلسه مبني بر پذيرش اعتراض و اقدام در اين خصوص، و با لحاظ مراتب فوق‌الذکر حکم صادره از مرجع استيناف کاملاً غيرقانوني و بر خلاف حق بوده و لذا مستنداً به ماده‌ي 51 آيين‌نامه کميته انضباطي درخواست تجديدنظرخواهي ويژه نسبت به آن را دارم. هم‌چنين خواهشمند است در جلسه‌ي رسيدگي مجدد به اين اعتراض، اينجانب به عنوان سرپرست باشگاه فرهنگي ورزشي راه‌آهن حضور داشته باشم. لازم به توضيح است که اين لايحه داراي سه فقره ضميمه (تصوير مصاحبه آقايان صالحي، اسدي و دادرس با رسانه‌ها) مي‌باشد که به پيوست ارسال مي‌گردد.

رحيمي
سرپرست باشگاه فرهنگي ورزشي راه‌آهن













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن