تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816660305




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چندين و چند نام تنها براي يک ايستگاه مترو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ تير ۱۳۹۴ (۸:۵۱ق.ظ)
وقتي متوليان شرکت بهره‌برداري مترو تخلفات را گردن نمي‌گيرند؛ چندين و چند نام تنها براي يک ايستگاه مترو موج- در شرايطي که رئيس کميسيون نامگذاري شوراي اسلامي شهر تهران انتخاب نام هاي متعدد براي مترو واقع در محدوده ميدان فاطمي را تخلف اعلام مي کند، مديرعامل شرکت راه آهن شهري تهران و حومه اين تخلفات را گردن نمي گيرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، سابقه بحث و گفتگو درباره احداث قطار شهري در تهران به 110 سال قبل بازمي‌گردد. تأسيس ترامواي شهري ازجمله نکات پيش‌بيني‌شده در امتيازنامه‌اي بود که «بارون ژوليوس دو رويتر» در عهد ناصرالدين‌شاه روي کاغذ آورد. در همين سال‌ها يک خط آهن روزميني بين دروازه شهري ري (حضرت عبدالعظيم) و ميدان باغ شاه بانام معروف ماشين‌دودي ساخته شد تا اينکه از سال 1350، مطالعات اجتماعي، اقتصادي و ترافيکي براي ساخت مترو در پايتخت آغاز شد. بعد از مطالعات صورت گرفته‌شده نيز در سال 1354 قانون تأسيس شرکت راه‌آهن شهري تهران و حومه (مترو) به تصويب رسيد و عمليات اجرايي براي ساخت مترو در سال 1356 آغاز شد اما بعد از گذشت مدت‌زماني و از سال 1359 تا 1365 شاهد توقف کامل ساخت مترو به دليل جنگ تحميلي بوديم.
بعدازاين تغيير و تحولات، سرانجام در سال 1374، قراردادي براي خريد تجهيزات ثابت و متحرک خطوط 1، 2 و 5 مترو به امضا رسيد و اکنون نيز پس از گذشت سال‌ها، هرماه شاهد افتتاح يک ايستگاه مترو در شهر تهران هستيم.
بر اساس توافقات صورت گرفته‌شده ميان مجموعه مديريت شهري و شوراي اسلامي شهر تهران به‌عنوان متولي نام‌گذاري ايستگاه‌هاي مترو، مقررشده نام ايستگاه‌ها بر اساس محلي که ايستگاه در آن واقع‌شده، تعيين شود. اين کار به‌منظور سهولت شهروندان در پيدا کردن مسيرها بوده و با اين راهکار تا حدود زيادي از سردرگمي شهروندان در پيدا کردن مسيرها، کاسته شده است.
در اين شرايط اما، زمان افتتاح ايستگاه مترويي که در محدوده ميدان فاطمي واقع‌شده است شاهد رعايت شدن اين توافق نبوديم.
اين ايستگاه ابتدا قرار بود به نام ايستگاه فاطمي نام نهاده شود اما بعد از گذشت مدتي در تابلويي‌هايي که بر سر در ايستگاه مترو نصب شد، نام ميدان جهاد به چشم مي‌خورد و حتي در روز افتتاح اين ايستگاه نيز بر روي تمام تابلوها، اين نام مشاهده شد. ماجرا به اينجا ختم نشد زيرا هابيل درويشي، مديرعامل شرکت راه‌آهن شهري تهران و حومه در مراسم بهره‌برداري از اين ايستگاه به‌يک‌باره اعلام کرد که براي قدرداني از مقام شامخش شهداي خبرنگار، اين ايستگاه به نام شهداي رسانه نام‌گذاري خواهد شد. بعدازآن نيز تابلوهايي که پيش‌تر ميدان جهاد داشت به نام شهداي رسانه تغيير پيدا کرد و حتي در نقشه‌هايي که اکنون از مترو تهران منتشر مي‌شود نام ايستگاه فاطمي، شهداي رسانه است.
بعدازاين اتفاق، مجتبي شاکري، رئيس کميسيون نام‌گذاري شوراي اسلامي شهر تهران چندي پيش در جلسه علني شورا، در غالب تذکري اين موضوع را مطرح کرد که چرا بايد به‌يک‌باره نام يک ايستگاه مترو تغيير پيدا کند در شرايطي که اين وظيفه شوراي شهر تهران بوده و بر اساس مقررات، ايستگاه‌هاي مترو نمي‌توانند نامي به‌جز نام مکاني که ايستگاه در آن واقع‌شده داشته باشند.
وي در آن جلسه شورا، از مسئولان مديريت شهري و شرکت بهره‌برداري مترو تهران و حومه خواست که هر چه سريع‌تر نام اين ايستگاه را تغيير دهند.
براي پي بردن به سرانجام اين اتفاق، گفتگويي را با هابيل درويشي، مديرعامل شرکت مترو تهران و حومه داشتيم. وي در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاري موج مبني بر اينکه چرا تاکنون نام ايستگاه مترو فاطمي از شهداي رسانه به ميدان جهاد (فاطمي)، تغيير نکرده است؟، به‌طورکلي تذکرات اعضاي شوراي شهر در رابطه بانام اين ايستگاه را زير سؤال برد.
وي تأکيد کرد که نام‌گذاري اسامي ايستگاه‌ها بر عهده شوراي شهر تهران بوده و نام شهداي رسانه نيز اگر قرار است تغيير کند بايد شوراي براي اين تغيير اقدامات لازم را انجام دهد.
درويشي همچنين تخلفي که شوراي شهر تهران به مديريت شهري در اين زمينه نسبت داده را نيز نپذيرفت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن