تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820043156




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر 1+5 توافق احتمالي را زير پا بگذارد، مسير هسته اي را شديدتر مي کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ تير ۱۳۹۴ (۲۳:۱۵ب.ظ)
روحاني: اگر 1+5 توافق احتمالي را زير پا بگذارد، مسير هسته اي را شديدتر مي کنيم موج - رئيس شوراي عالي امنيت ملي همچنين تاکيد کرد که دولت آمادگي کامل دارد که اگر هر روز آنها توافق را زير پا بگذارند، مسير را شديدتر از آنچه که در ذهن آنها مي گذرد، برگرداند و تغيير دهد.
به گزارش خبرگزاري موج، حسن روحاني روز سه شنبه در ضيافت افطار با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به اينکه دولت يازدهم از روز اول به دنبال مقابله با تبليغات منفي عليه مردم و نظام جمهوري اسلامي ايران در زمينه ساخت سلاح کشتار جمعي و عدم تعامل با جهانيان بوده است، گفت: دولت و ملت ايران هيچگاه به دنبال تهديد ديگران و سلاح کشتار جمعي نبوده و نيست.
روحاني تصريح کرد: ايران در مذاکرات هسته‌اي به دنبال تأمين اين هدف بود که به دنيا بگويد آماده شفاف‌سازي برنامه صلح‌آميز هسته‌اي خود مي‌باشد تا همگان بدانند اين جمله که «نظام ايران مخفيانه به دنبال سلاح کشتار جمعي است»، تهمتي بيش نيست.
رييس جمهوري با بيان اينکه هدف ديگر از مذاکرات نمايش اين واقعيت است که جمهوري اسلامي ايران اهل منطق و گفتگو با ديگران براي حل مشکلات در پاي ميز مذاکره است، گفت: آنها اينگونه در تبليغاتشان ايران را متهم مي‌کردند که اهل تعامل با جهانيان نيست و به دنبال ستيز و مداخله و برخورد است و حل مشکل ايران يک راه‌حل بيشتر ندارد و آن جنگ و اعمال فشارهاي اجتماعي و اقتصادي است تا ايران از تصميماتش منصرف شود.
رييس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينکه مسير تعامل و گفتگو در ۲۲ ماه مذاکرات به شکل جدي‌تر دنبال شد، گفت: معتقدم اين مذاکرات مي‌تواند نتيجه برد – برد براي طرفين داشته باشد، چرا که اگر طرف مقابل مدعي است که مي‌خواهد مانع از ساخت سلاح هسته‌اي در ايران شود، هر چند ايران از ابتدا به دنبال آن نبوده و نيست، اين هدف براي آنها حاصل مي‌شود. چرا که ما قادريم راه و مسير نظام را در موضوع هسته‌اي به خوبي تشريح کنيم.
روحاني ادامه داد: هدف ايران نيز اين است که بتواند مسير و راه فناوري صلح‌آميز هسته‌اي را ادامه دهد و تحريم هاي ظالمانه را بردارد و به نظر من اگر زياده‌خواهي نباشد، مذاکرات مي‌تواند پاياني برد – برد داشته باشد.
رييس جمهوري در همين خصوص ادعاي طرف مقابل مبني بر اينکه مي‌خواهند زمان دسترسي ايران به سلاح هسته‌اي را به تعويق بيندازند، نادرست، واهي و بي‌اساس خواند و گفت: در کشور ما که رهبر معظم انقلاب در خصوص منع توليد و ساخت سلاح‌هاي کشتار جمعي فتوا دارد، برنامه‌اي براي ساخت چنين تسليحاتي وجود ندارد.
روحاني با اشاره به اينکه در توافق ژنو طرفين نشان دادند که به آنچه متعهد شدند، عمل کردند، گفت: ما به صد در صد توافق عمل کرديم و طرف مقابل نيز به طور نسبي به تعهداتش عمل کرد. در مواردي از نظر ما آنها دقيق عمل نکردند، اما تجربه پايبندي نسبي به توافقات را داريم و اين واقعيت نشان مي‌دهد که حل مشکلات از طريق گفتگو ممکن است.
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينکه اگر در مذاکرات اين هفته و يا هفته آينده بتوانيم به توافق و تفاهم برسيم، معنايش کنار گذاشتن اقتصاد مقاومتي در ايران نيست، اظهار داشت: مسير اقتصاد مقاومتي را با همه توان و تلاش ادامه خواهيم داد، چرا که اين مسير به نفع کشور است و راهي است که مي‌تواند قدرت ملي ما را افزايش دهد، اقتصاد مقاومتي، فرهنگ استقامتي و تعامل سازنده با جهان اگر در کنار هم قرار گيرد باعث مي‌شود تا از مشکلات پيش‌رو به سرعت عبور کنيم.
روحاني در ادامه افزود: همچنين اگر مذاکرات موفق باشد معناي آن بازگشت و بازتوليد شيوه‌هاي اجرايي سال‌هاي گذشته نخواهد بود، دولت هيچگاه دلارها و سرمايه‌هاي فراوان را در مسير واردات قرار نخواهد داد تا در طول ۸ سال ۷۲۰ ميليارد دلار صرف واردات کشور شود، اما مسايل کلان نظير معضل اشتغال، محيط زيست و آب حل نشود.
رييس جمهوري تصريح کرد: البته من نمي‌خواهم بگويم که با آن وفور مالي و ارزي مي‌شد همه مسايل کشور را حل کرد و يا اين دولت مي‌تواند همه مشکلات را مرتفع کند، اما معتقدم مي‌شد گام هاي بلندي در ۸ سال گذشته برداشت.
رييس جمهوري با تاکيد بر اينکه شيوه عملکرد ۸ ساله در صورت موفقيت مذاکرات نيز بازتوليد نخواهد شد، گفت: دولت از ماه ها قبل براي نحوه استفاده مطلوبتر از امکاناتي که پس از دوره تحريم فراهم خواهد شد، برنامه ريزي کرده است.
روحاني تصريح کرد: در صورت توافق ، دولت يازدهم متعهد به اجراي مفاد آن توافق است و تنها شرط آن نيز پايبندي طرف مقابل در عمل به تعهداتش است.
رييس جمهوري اظهارداشت: اگر آنها در انجام تعهداتشان در چارچوب توافق متعهد بمانند ما نيز متعهد خواهيم ماند.
رييس شوراي عالي امنيت ملي همچنين تاکيد کرد که دولت آمادگي کامل دارد که اگر هر روز آنها توافق را زير پا بگذارند، مسير را شديدتر از آنچه که در ذهن آنها مي گذرد ، برگرداند و تغيير دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن