تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر (ع):هر چیزی قفلی دارد و قفل ایمان مدارا کردن و نرمی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798738260




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اگر طرف مقابل درصدد زياده خواهي نباشد، توافق امکان پذير است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ تير ۱۳۹۴ (۲۳:۵ب.ظ)
روحاني در ضيافت افطار با اصحاب رسانه: اگر طرف مقابل درصدد زياده خواهي نباشد، توافق امکان پذير است موج - حسن روحاني در ديداري در قالب ضيافت افطار با اصحاب رسانه و مطبوعات، گفت: چنانچه طرف مقابل به دنبال زياده خواهي نباشد، دستيابي به توافق امکان پذير است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني روز سه شنبه در ضيافت افطار با اصحاب رسانه و مطبوعات با اشاره به اينكه دولت يازدهم از روز اول به دنبال مقابله با تبليغات منفي عليه مردم و نظام جمهوري اسلامي ايران در زمينه ساخت سلاح كشتار جمعي و عدم تعامل با جهانيان بوده است، گفت: دولت و ملت ايران هيچگاه به دنبال تهديد ديگران و سلاح كشتار جمعي نبوده و نيست.
دكتر روحاني تصريح كرد: ايران در مذاكرات هسته‌اي به دنبال تأمين اين هدف بود كه به دنيا بگويد آماده شفاف‌سازي برنامه صلح‌آميز هسته‌اي خود مي‌باشد تا همگان بدانند اين جمله كه «نظام ايران مخفيانه به دنبال سلاح كشتار جمعي است»، تهمتي بيش نيست.
رييس جمهوري با بيان اينكه هدف ديگر از مذاكرات نمايش اين واقعيت است كه جمهوري اسلامي ايران اهل منطق و گفتگو با ديگران براي حل مشكلات در پاي ميز مذاكره است، گفت: آنها اينگونه در تبليغاتشان ايران را متهم مي‌كردند كه اهل تعامل با جهانيان نيست و به دنبال ستيز و مداخله و برخورد است و حل مشكل ايران يك راه‌حل بيشتر ندارد و آن جنگ و اعمال فشارهاي اجتماعي و اقتصادي است تا ايران از تصميماتش منصرف شود.
رييس شوراي عالي امنيت ملي با بيان اينكه مسير تعامل و گفتگو در ۲۲ ماه مذاكرات به شكل جدي‌تر دنبال شد، گفت: معتقدم اين مذاكرات مي‌تواند نتيجه برد – برد براي طرفين داشته باشد، چرا كه اگر طرف مقابل مدعي است كه مي‌خواهد مانع از ساخت سلاح هسته‌اي در ايران شود، هر چند ايران از ابتدا به دنبال آن نبوده و نيست، اين هدف براي آنها حاصل مي‌شود. چرا كه ما قادريم راه و مسير نظام را در موضوع هسته‌اي به خوبي تشريح كنيم.
دكتر روحاني ادامه داد: هدف ايران نيز اين است كه بتواند مسير و راه فناوري صلح‌آميز هسته‌اي را ادامه دهد و تحريم هاي ظالمانه را بردارد و به نظر من اگر زياده‌خواهي نباشد، مذاكرات مي‌تواند پاياني برد – برد داشته باشد.
رييس جمهوري در همين خصوص ادعاي طرف مقابل مبني بر اينكه مي‌خواهند زمان دسترسي ايران به سلاح هسته‌اي را به تعويق بيندازند، نادرست، واهي و بي‌اساس خواند و گفت: در كشور ما كه رهبر معظم انقلاب در خصوص منع توليد و ساخت سلاح‌هاي كشتار جمعي فتوا دارد، برنامه‌اي براي ساخت چنين تسليحاتي وجود ندارد.
دكتر روحاني با اشاره به اينكه در توافق ژنو طرفين نشان دادند كه به آنچه متعهد شدند، عمل كردند، گفت: ما به صد در صد توافق عمل كرديم و طرف مقابل نيز به طور نسبي به تعهداتش عمل كرد. در مواردي از نظر ما آنها دقيق عمل نكردند، اما تجربه پايبندي نسبي به توافقات را داريم و اين واقعيت نشان مي‌دهد كه حل مشكلات از طريق گفتگو ممكن است.
رييس جمهوري در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه اگر در مذاكرات اين هفته و يا هفته آينده بتوانيم به توافق و تفاهم برسيم، معنايش كنار گذاشتن اقتصاد مقاومتي در ايران نيست، اظهار داشت: مسير اقتصاد مقاومتي را با همه توان و تلاش ادامه خواهيم داد، چرا كه اين مسير به نفع كشور است و راهي است كه مي‌تواند قدرت ملي ما را افزايش دهد، اقتصاد مقاومتي، فرهنگ استقامتي و تعامل سازنده با جهان اگر در كنار هم قرار گيرد باعث مي‌شود تا از مشكلات پيش‌رو به سرعت عبور كنيم.
دكتر روحاني در ادامه افزود: همچنين اگر مذاكرات موفق باشد معناي آن بازگشت و بازتوليد شيوه‌هاي اجرايي سال‌هاي گذشته نخواهد بود، دولت هيچگاه دلارها و سرمايه‌هاي فراوان را در مسير واردات قرار نخواهد داد تا در طول ۸ سال ۷۲۰ ميليارد دلار صرف واردات كشور شود، اما مسايل كلان نظير معضل اشتغال، محيط زيست و آب حل نشود.
رييس جمهوري تصريح كرد: البته من نمي‌خواهم بگويم كه با آن وفور مالي و ارزي مي‌شد همه مسايل كشور را حل كرد و يا اين دولت مي‌تواند همه مشكلات را مرتفع كند، اما معتقدم مي‌شد گام هاي بلندي در ۸ سال گذشته برداشت.
رييس جمهوري با تاکيد بر اينکه شيوه عملکرد ۸ ساله در صورت موفقيت مذاکرات نيز بازتوليد نخواهد شد، گفت: دولت از ماه ها قبل براي نحوه استفاده مطلوبتر از امکاناتي که پس از دوره تحريم فراهم خواهد شد، برنامه ريزي کرده است.
دکتر روحاني تصريح کرد: در صورت توافق ، دولت يازدهم متعهد به اجراي مفاد آن توافق است و تنها شرط آن نيز پايبندي طرف مقابل در عمل به تعهداتش است.
رييس جمهوري اظهارداشت: اگر آنها در انجام تعهداتشان در چارچوب توافق متعهد بمانند ما نيز متعهد خواهيم ماند.
رييس شوراي عالي امنيت ملي همچنين تاکيد کرد که دولت آمادگي کامل دارد که اگر هر روز آنها توافق را زير پا بگذارند، مسير را شديدتر از آنچه که در ذهن آنها مي گذرد ، برگرداند و تغيير دهد.
دکتر روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينکه سرمايه دولت و رسانه ها ، سرمايه اجتماعي و حمايت مردم است ، گفت: اميدوارم همگان اهداف ملي را مدنظر قرار دهند و آنچه در زمينه مذاکرات حق ملت است بدست آوريم و واقعيت ها را براي مردم توضيح دهيم.
دكتر روحاني در ابتداي سخنان خود ضمن تبريك ولادت امام حسن مجتبي(ع)، گفت: ايشان امام صلح و رحمت در ميان امت اسلامي است و راه و شيوه او مي‌تواند مسير هدايت ما باشد.
رييس جمهوري با تشكر از اصحاب رسانه بخاطر همكاري وهمراهي كه با دولت تدبير و اميد داشتند، گفت: اصحاب رسانه از يك سو بايد نظرات مردم و جامعه را به دولتمردان، مسئولين و كارگزاران نظام انتقال دهند و از سوي ديگر در پي انتقال نظر دولت و نظام به مردم هستند كه اين امر وظيفه مطبوعات را سنگين كرده است.
دكتر روحاني با بيان اينكه دولت به دنبال تحت فرمان قرار دادن اصحاب رسانه نيست، بخاطر اينكه اين امر نه قانوني و نه حرفه‌اي است، اظهار داشت: بايد مطبوعات به صورت آزاد عمل كنند و نظرات خود را بيان كنند. تنها معيار، رعايت قانون و اخلاق حرفه‌اي در همه جا از سوي همگان است.
رييس شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه نبايد در رسانه‌ها شاهد ترويج تشويش اذهان عمومي و افترا و تهمت به نظام و افراد باشيم، گفت: وظيفه رسانه‌ها بايد تبيين واقعيت‌ها باشد و هدف شفاف‌سازي و آگاه‌سازي مردم نه خداي ناكرده سردرگم كردن آنها باشد.
رييس جمهوري تاكيد كرد: بيان واقعيت‌هاي راهبردي و مسايل مربوط به اهداف ملي و نظام در ذهنيت‌ها بايد راهبرد رسانه‌ها در سطح جهاني و جامعه باشد.
پيش از سخنان رييس جمهوري علي جنتي وزير ارشاد و فرهنگ اسلامي با اشاره به كاهش روند صدور مجوز براي نشريات، از تنوع و تكثر فرهنگي و برخورد برابر با رسانه‌ها به عنوان سياست اين وزارتخانه ياد كرد و گزارشي از نحوه حمايت‌ها و پرداخت يارانه از رسانه‌ها اعم از اينكه مخالف يا موافق دولت باشند، تدوين لايحه قانون جامع رسانه، تدوين لايحه سازمان صنفي رسانه، عملياتي شدن قانون انتشار و دسترسي آزاد اطاعات، موضوع ارايه تبليغات دولتي به رسانه‌ها ارايه كرد.
وي با اشاره به ايجاد بانك جامع براي روزنامه‌نگاران داخلي و رسانه‌هاي خارجي در كشور، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تلاش كرده است تا در همه امور از نظرات پيشكسوتان روزنامه‌نگاري و فرهيختگان جامعه استفاده كند.
حجت‌الاسلام والمسلمين دعايي مديرمسئول روزنامه اطلاعات نيز طي سخناني در باب فضيلت ماه مبارك رمضان بيان كرد و با تأكيد بر سخنان بزرگان دين مبني بر پرهيز از غيبت، ستم، دشنام و در ماه صيام گفت: اصحاب رسانه، مطبوعاتي‌ها و رسانه‌اي‌ها بايد با تأسي از اين فرامين از افشاگري‌هاي درست و نادرست، اتهام‌زني‌ها، شايعه‌پراكني‌ها و ساير اعمال نادرست امتناع كنند و اين سيره بايد به روش عملي و خط مشي‌ ما در همه زمان‌ها تبديل شود.
وي حرمت انسان و آزادي بيان را خاطر نشان ساخت و با تأكيد بر ميانه‌روي و اعتدال براي حفظ منافع ملي گفت: امام حسن(ع) با نثار آبرو تلاش كرد تا اساس دين برقرار بماند و اگر ما نيز از آن امام همام پيروي كنيم بساط بسياري از كدورت‌ها در جامعه برچيده خواهد شد.
دكتر يونس شكرخواه استاد روزنامه‌نگاري و فعال مطبوعاتي نيز با اشاره به تغييرات بنيادين فضاي رسانه‌اي در جهان، كه منجر به دو سويه شدن جريان ارتباطات شده است، گفت: امروز دولت و روزنامه‌نگاران به سواد ارتباطي و رسانه‌اي جديد نياز دارند تا بتوانند علاوه بر پاسخگويي به مخاطبان، اهداف و رسالت رسانه‌ها را حفظ كنند.
وي با اشاره به تصويب قانون دسترسي آزاد به اطلاعات از سوي دولت كه براي اجرا به دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شده است، ضرورت تدوين سياست ارتباطي و رسانه‌اي از سوي دولت به منظور تبديل شدن سواد رسانه‌اي به دستورالعمل ملي را يادآور شد.
در اين مراسم همچنين رييس جمهوري از محمد رضا حياتي مجري و گوينده با سابقه بخش خبر سازمان صدا و سيما تقدير كرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 38]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن