تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820498460




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کمبود 5 هزار تخت بيمارستاني در حومه تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۰ب.ظ)
کمبود 5 هزار تخت بيمارستاني در حومه تهران موج - وزير بهداشت از کمبود 5 هزار تخت بيمارستاني در حومه شهر تهران خبر داد و خواهان اهتمام بيشتر سازمان تأمين اجتماعي در تأمين بخشي از نيازهاي درماني بيمه شدگان اين سازمان؛ بويژه قشرهاي کارگري ساکن در شهرستان‌هاي تهران شد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدحسن هاشمي در بازديد از منطقه شهر ري تهران ابتدا به مرکز بهداشتي درماني آزادگان رفت و از امکانات و تجهيزات اين مرکز بازديد کرد.
وزير بهداشت در بازديد از اين مرکز پيگير گسترش اين مرکز و دسترسي بيشتر اين منطقه به خدمات بهداشتي درماني شده و با همراهي فرمانداري ري براي ارتقاي مرکز به پرسنل قول مساعد داد.

گفتني است مرکز اورژانس پايگاه‌هاي جنوب تهران در اين مرکز مستقر است و در آن 34 پايگاه با 340 نيروي انساني ماهانه حدود 10 هزار مأموريت اورژانسي انجام مي‌دهند.
وزير بهداشت در ادامه بازديد از مراکز بهداشتي شهر ري به مرکز بهداشتي درماني شهيد يغمايي رفت، در اين مرکز واحدهاي بهداشت خانواده، دندانپزشکي، بيماري‌هاي غيرواگير و به ويژه ديابت و چاقي، بيماري‌هاي سالمندان و بهداشت محيط مستقر هستند.
هاشمي همچنين از واحد واکسيناسيون اين مرکز، نحوه نگهداري و واکسيناسيون به ويژه واکسن پنج گانه (پنتاوالان) بازديد کرد.

وزير بهداشت در بازديد از بخش دندانپزشکي اين مرکز تاکيد کرد: بايد شرايطي فراهم شود که خدمات دندانپزشکي در نوبت بعدازظهر نيز به مردم منطقه ارائه شود.
هاشمي همچنين در بازديد از بخش ديابت اين مرکز در جريان مشکلات پرسنل اين واحد قرار گرفت و قول همکاري و مساعدت در زمينه‌هاي لازم را داد.
بيمارستان فيروزآبادي شهر ري مرکز ديگري بود که وزير بهداشت از آن بازديد کرد و با کارکنان بخش‌هاي CCU، اتاق عمل، اطفال، جراحي، ICU، NICU گفت و گو کرد.
هاشمي همچنين از بيمارستان هفتم تير شهر ري بازديد کرد و به بخش‌هاي CPR, ICU (احياي قلبي و ريوي)، تروما، راديولوژي، پانسمان و سرپايي، آزمايشگاه و سونوگرافي سر زد.

وزير بهداشت در بيمارستان هفتم تير علاوه بر پيگيري مشکلات پرسنل بر سر بالين بيماران بخش‌هاي مختلف حاضر شد و براي آن‌ها آرزوي سلامتي کرد.
گفتني است در اين بازديد يکي از نکات مثبت و مورد تاييد رئيس و پرسنل بيمارستان هفتم تير اقدامات مثبت صورت گرفته در جهت ارتقاي هتلينگ بيمارستان بود که در اين زمينه، از وزير بهداشت قدرداني شد.
هاشمي در جمع خبرنگاران در اين بيمارستان گفت: دولت در کنار خيرين و بخش خصوصي مي‌تواند مشکلات بخش سلامت کشور را حل کند.

وزير بهداشت تاکيد کرد: نمي‌توان طرح‌هاي مربوط به بخش سلامت را معطل گذاشت و بايد همانند روندي که در دنيا پيش گرفته شده است فرصت مشارکت بخش خصوصي را افزايش دهيم و تسهيلات لازم مانند در اختيار گذاشتن زمين و تضمين خريد خدمت با سود منطقي را به آن‌ها ارائه کنيم.
دکتر هاشمي همچنين از کمبود تخت‌هاي بيمارستاني در حومه شهر تهران ابراز نگراني کرد و گفت: حدود 5 هزار تخت تنها در حومه شهر تهران مورد نياز است.
وي تصريح کرد: اورژانس تابلوي کار ماست و پرسنل آن مانند پرستاران و پزشکان از وضعيت موجود رضايت نسبي دارند.

وزير بهداشت همچنين يادآور شد: اميدوارم تخت‌هاي بيمارستاني و اتاق عمل توسعه يابد، همچنين در بيمارستان فيروزآبادي مشکلات مربوط به اورژانس و تخت بيمارستاني بيش از بيمارستان هفتم تير است و بهترين گزينه‌ها تکميل ساختمان جديد بيمارستان فيروزآبادي است که تنها 10 درصد پيشرفت فيزيکي داشته است.
هاشمي همچنين در جمع خبرنگاران يادآور شد: به دليل اين که اکثر شهرهاي اطراف تهران، قشرهاي کارگري را در خود جاي داده است ضروري است که سازمان تأمين اجتماعي اعتبارات لازم را در جهت احداث مراکز بهداشتي و ساخت بيمارستان در اين شهرها اختصاص دهد.
هاشمي در پايان تأکيد کرد: بايد زمينه اي را فراهم کنيم تا سرمايه‌گذاران بتوانند مشارکت موثري در بخش بهداشت و درمان داشته باشند ضمن اينکه بنده گزارش اين سفر را به رئيس جمهور و اعضاي هيات وزيران مي‌دهم تا راهکارهاي حل مشکلات در نظر گرفته شود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن