تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 4 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مشورت با عاقلِ خيرخواه، خجستگى، بركت، رشد و توفيقى از سوى خداست. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812472648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلاح تکنولوژي ساخت‌وساز در کشور/ سرمايه بانک‌ها براي وام‌دهي افزايش مي‌يابد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ تير ۱۳۹۴ (۱۵:۵ب.ظ)
اصلاح تکنولوژي ساخت‌وساز در کشور/ سرمايه بانک‌ها براي وام‌دهي افزايش مي‌يابد موج - معاون امور اقتصادي وزير اقتصاد و دارايي با اشاره به سهم بالاي زمين در قيمت تمام شده مسکن گفت: بايد تکنولوژي ساخت‌وساز اصلاح شود.
به گزارش خبرگزاري موج، شاپور محمدي، معاون امور اقتصادي وزير اقتصاد و دارايي، در حاشيه نشست نقشه راه تأمين مالي مسکن که با حضور وزير راه و شهرسازي امروز، سه‌شنبه، ۹ تير، برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: اقدامي مانند راه‌اندازي صندوق پس‌انداز يکم (تسهيلات ۸۰، ۶۰ و ۴۰ ميليون توماني مسکن) راهکار مفيدي براي تأمين مسکن است. راه‌اندازي چنين صندوقي اگرچه راه کلي براي حل مشکلات مسکن تلقي نمي‌شود، اما؛ قطعا بخشي از راهکار تأمين مسکن است.
وي ادامه داد: در کنار اين لازم است تسهيلات مسکن به دليل عدم تطابق نرخ به‌جاي حاکم کردن يک نرخ غير تعادلي با يارانه تسهيلات جبران شود؛ يعني با تسهيلاتي که در توان دولت باشد بخش عمده‌اي از بازار را با پرداخت يارانه آن به حرکت درآورده و رونق پيدا کند که با پرداخت يارانه تسهيلات از سوي دولت مي‌توان بخشي از عدم تطابق نرخ غير تعادلي را جبران و در مقياس‌هاي بزرگ‌تر فعال کرد.
معاون امور اقتصادي وزير اقتصاد و دارايي ادامه داد: همچنين بحث مربوط به صندوق‌هايي که تحت عنوان صندوق زمين و ساختمان در بازار سرمايه راه‌اندازي شده است شايد بتواند تأمين مالي را تقويت کند و امکان توسعه در اين بخش وجود دارد؛ ضمن اين که صندوق‌هاي املاک و مستغلات نيز مي‌توانند به‌طور مستقيم وارد سرمايه‌گذاري در حوزه مسکن شوند و بخشي از تقاضا را تقويت کنند تا ساخت‌وساز نيز تقويت شود.
محمدي افزود: مساله جدي که در بخش مسکن وجود دارد سهم بالاي بهاي تمام شده زمين است که با حداقل دستمزد فعلي و قيمت بالاي مسکن، اقشار کم‌درآمد توانايي خريد مسکن را ندارند که حتما بايد براي تعديل بهاي زمين در ساخت‌وساز و مسکن فکري کرد.
معاون وزير اقتصاد و دارايي با تأکيد بر تعديل بهاي زمين در قيمت تمام شده مسکن گفت: علاوه بر اين تکنولوژي ساخت در کشور بايد اصلاح شود، چراکه؛ مساله مسکن فقط تأمين مالي نيست، بلکه بهاي مسکن ميزان تأمين مالي را تعيين مي‌کند. بنابراين با توجه به محدوديت‌هاي اقتصادي ايران در تأمين مالي حتما بايد تکنولوژي ساخت و بهاي زمين در ايران اصلاح شود و کاهش يابد تا با منابع محدود، تأمين مالي تقويت شود و بتوانيم قدرت خريد مردم را نسبت به ميزان درآمدشان تقويت کنيم.
محمدي در پاسخ به سوالي مبني بر عدم پرداخت وام ۶۰ ميليون توماني از سوي برخي بانک‌هاي تجاري به رغم مصوبه شوراي پول و اعتبار گفت: اين مشکل به دليل کم‌تواني وام‌ده‌ي بانک‌ها است که در قانون رفع موانع توليد٬ افزايش سرمايه بانک‌ها ديده شده است. علاوه بر اين در قانون بودجه ۹۴ وزارت اقتصاد و دارايي به منظور افزايش سرمايه بانک‌هاي کشور حدود پنج هزار ميليارد تومان پيشنهاد کرد، اما؛ به دليل تنگناي مالي دولت فقط ۵۰۰ ميليارد تومان در قانون ديده شد.
وي با بيان اين که اميدواريم به سرعت افرايش سرمايه بانک‌ها در قوانين بودجه‌هاي سنواتي لحاظ شود٬ افزود: براساس مقررات بانک مرکزي بانک‌ها بايد سالانه بخشي از اموال مازاد و واحدهاي مسکوني که در اختيار دارند را واگذار کنند که منابع حاصل از فروش اين اموال مي‌تواند به تسهيلات مفيد براي بخش‌هاي توليد، مسکن و اشتغال‌زايي براي جامعه اختصاص يابد.
محمدي ادامه داد: در جهت افزايش سرمايه بانک‌ها راهکارهايي وجود دارد که اميدواريم در آينده عملياتي شود بانک‌ها با تنگناي مالي مواجه‌اند و قطعا بايد افزايش سرمايه داشته باشند تا قدرت تسهيلات دهي بانک‌ها افزايش يابد.
وي گفت: يک مشکل ديگر در نظام بانکي وجود مؤسسات و نهادهاي مالي غيرمجاز است که دولت نمي‌تواند بر آن‌ها مديريت داشته باشد؛ بخش قابل توجهي از اعتبارات در اختيار اين نهادها قرار دارد که حتما بايد تحت کنترل و نظارت قرار گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن