تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مسلمان آينه برادر خويش است، هرگاه خطايى از برادر خود ديديد همگى او را مورد حمله قرار ند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815248331




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش ماندگاري غذا با تکنولوژي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۴ (۹:۳۵ق.ظ)
افزايش ماندگاري غذا با تکنولوژي موج - مدير کل آزمايشگاه‌هاي کنترل مرجع سازمان غذا و دارو به نکته‌هايي اشاره کرد که مي‌تواند در افزايش ماندگاري غذا تأثير گذار باشد.
به گزارش خبرگزاري موج، رستگار، مدير کل آزمايشگاه‌هاي کنترل مرجع سازمان غذا و دارو، در خصوص بحث ماندگاري موادغذايي اظهار داشت: مي‌تواند از جنبه‌هاي مختلف بررسي شود بخشي از آن شامل مباحث علمي و مطالب فني است که امثال بنده به آن خواهيم پرداخت بخش‌هاي ديگر سياست گذاري است که بايد توسط اهرم‌هايي که در سطر تصميم گيري ها قرار دارند بدان‌ها پرداخت.
وي همچنين با اشاره به اين که سازمان غذا و دارو متولي مستقيم پايش ونظارت غذاهاي فراوري شده است، ادامه داد: گرچه توجه به شرايط توليد در افزايش ماندگاري مواد غذايي تاثيري بسزا دارد اما صرف آن نمي‌تواند تضمين کننده باشد، بنابراين دلايل زيادي مي‌توان برشمرد که معين اين خواست باشد.
رستگار يکي از اين موارد مهم ماندگاري غذا را ماده اوليه مورد استفاده در توليد دانست و گفت: هر چه کيفيت اين مواد افزون باشد بقا و ماندگاري افزايش مي‌يابد وي در توضيح بيشتر مثال آورد: هر چقدر چراگاه و علوفه حيوانات سالم و با کيفيت باشد در فرآورده‌هاي مشتق از گوشت و شير به افزودني کمتري نياز خواهد بود و بالعکس اگر شرايط توليد و توزيع نادرست باشد در ماندگاري غذا تأثير منفي دارد.
وي در بخش ديگري از سخنانش پايش مستمر فرآورده‌هاي غذايي را موجب در دسترس قرار گرفتن محصولات سالم تراز سوي مصرف کننده دانست و گفت: طبيعتاً اين فعاليت مهم، نياز مواد غذايي به افزودني‌هاي غير مجاز را کمتر و کمتر خواهد نمود.
مدير کل آزمايشگاه‌هاي کنترل مرجع سازمان غذا و دارو با پيشنهاد استفاده از فناوري‌هاي نويني در صنعت بسته بندي فراورده‌هاي غذايي، که اتفاقاً سابقه زيادي هم در دنيا دارد، بيان داشت: اصلاً يکي از دستاوردهاي سمينارها و همايشات ما بايد معرفي فناوري‌هاي جديد و اعلام ان به سياستگذاران باشد و از سيستم‌هاي هوشمندي مثل بسته بندي‌هاي حساس به فساد و آلودگي غذايي و آنزيم‌هايي خنثي کننده سموم که امروزه در نگهداري مواد غذايي مورداستفاده قرار مي‌گيرند نبايد به راحتي گذشت اين‌ها شاهد مثال خوبي است براي اين که باورمان بشود با استفاده از چنين مکانيزه‌هايي کنترل و نظارت دقيق تر انجام خواهد شد.
وي در خاتمه ترويج و اشاعه فرهنگ تازه خوري و حرکت در جهت سياست‌هاي کلاني که به اين مهم ختم مي‌شود استفاده از افزودني‌هاي طبيعي به جاي شيميايي و کنترل مطابقت محتويات فرآورده‌هاي غذايي با مشخصات درج شده در بسته بندي محصول و نظارت مستمر بر برچسب گذاري و مهم‌تر از همه بازرسي و پايش محصولات را از جمله فعاليت‌هايي دانست که مي‌تواند در ماندگاري غذا تأثير بسزا داشته باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن