تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر اراده قوى باشد، هيچ بدنى براى انجام دادن كار، ناتوان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815156300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دانشگاه فني و حرفه اي تقاضا محور و کارآفرين است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ تير ۱۳۹۴ (۹:۱۰ق.ظ)
رئيس آموزشکده فني و حرفه‌اي شماره 2 همدان: دانشگاه فني و حرفه اي تقاضا محور و کارآفرين است گروه استان ها؛ همدان
امروزه در عرصه جهاني، يکي از مهم ترين شاخص ها در زمينه توسعه يافتگي کشورها، ميزان توليدات علمي و همچنين دستيابي به فناوري روز است که خوشبختانه در کشور ما نيز به برکت اجراي برنامه هاي توسعه اي نظام مقدس جموري اسلامي ايران و توجهات ويژه مقام معظم رهبري(مدظله العالي) و اجراي عدالت آموزشي در سراسر نقاط ميهن، شاهد توسعه روزافزونِ تحصيلات تکميلي و توليدات علمي فراواني در حوزه‌هاي مختلف هستيم.
رئيس آموزشکده فني و حرفه‌اي شماره 2 همدان (شهيد جباريان) در گفت و گو با خبرگزاري موج مي‌گويد: درحال حاضر يکي از اصلي ترين دغدغه هاي دولتمردان ايران، توسعه اقتصادي مبتني بر دانايي و دانش است که از آن به عنوان اقتصاد دانش بنيان ياد مي شود. اقتصادي که در آن کارآفريني و توليد ثروت از علم در راستاي رفع نيازهاي کشور با بهره گيري از پتانسيل ها و ظرفيت هاست و يکي از اساسي ترين گام هاي توسعه محسوب شده و دانشگاه فني و حرفه اي با محور قراردادن پاسخگويي به تقاضاي بخش هاي مختلف اقتصاد کشور و با رسالت تربيت تکنسين فني ماهر و کارآمد در حوزه هاي صنعت، کشاورزي، خدمات و... مي کوشد تا ضمن تعامل با مراكز صنعتي، بخش هاي دولتي و غير دولتي؛ ايجاد زمينه لازم براي كسب مهارت ها، ايجاد اشتغال و كارآفريني براي جوانان سر افراز ميهن اسلامي را سرلوحه برنامه‌هاي خود قرار دهد و با اين رويکرد بتواند در زمينه توسعه اقتصاد دانش بنيان در کشور نقش مؤثري ايفا نمايد.
شهاب کاظمي افزود: دانشکده فني و حرفه‌اي از مجموعه 168 آموزشکده و دانشکده در اقصا نقاط ايران اسلامي تشکيل شده است.
به گفته کاظمي، قبل از سال،90 اين مجموعه تحت عنوان «مجتمع آموزش عالي پيامبر اعظم» و از زير مجموعه‌هاي وزارت آموزش و پرورش بود که براساس مصوبه مجلس شوراي اسلامي به «دانشگاه فني و حرفه‌اي» تغيير نام داد و با تمام اختيارات و امکانات به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري پيوست و در حال حاضر تحت عنوان دانشگاه فني و حرفه اي و براساس مصوبات و مقررات حاکم بر نظام آموزش عالي کشور به تربيت تکنسين و نيروي کار ماهر و متعهد و کارآمد مورد نياز جامعه مي پردازد.
کاظمي خاطرنشان کرد: اين مجموعه بزرگ دانشگاهي، با جذب فارغ التحصيلان رشته کار و دانش هنرستان‌ها و با داشتن شعب در سراسر کشور از ظرفيت ها و پتانسيل ويژه اي برخوردار است، به نحوي که برخي از آموزشکده‌ها داراي سابقه فعاليت بيش از 30 سال مي باشند، اما؛ از منظر آموزش عالي اين دانشگاه نوپا و تازه تأسيس محسوب شده که نياز به حمايت هاي گسترده و ويژه در سطوح مختلف ملي و استاني دارد.
رئيس آموزشکده فني و حرفه‌اي شماره 2 همدان متذکر شد: اين حمايت ها مي تواند از سوي مراجع مختلف ذي ربط، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، استانداران به عنوان نماينده عالي دولت در استان، فرمانداران و بخشداران، مسوولان سازمان ها و نهادها و همچنين افراد خير و نيکوکار صورت پذيرد.
دکتر کاظمي اظهار داشت: در اين دانشگاه، همت، تلاش، پشتکار و کوشش از اهميت ويژه اي برخوردار است و روحيه کار و تلاش توأم با حس فعاليت در نظام آموزش عالي در بين مدرسين و کارکنان به عنوان نقطه قوت اين مجموعه به حساب مي آيد.
به گفته وي، دانشگاه فني و حرفه اي در بين تمام دانشگاه هاي دولتي، تنها دانشگاه تقاضا محور و کارآفرين کشور است و در اين دانشگاه کسب تجربه و دانش مهارتي توسط دانشجويان بر کسب مدرک ارجحيت دارد.
رئيس آموزشکده فني و حرفه‌اي شماره 2 همدان يادآور شد: خوشبختانه در دولت تدبير و اميد، سکان هدايت دانشگاه فني و حرفه اي به جناب آقاي دکتر شفيعي از اساتيد دانشگاهي که داراي سابقه طولاني در عرصه مديريت دانشگاهي هستند و از صاحب نظران مطرح در زمينه ارتباط صنعت و دانشگاه مي باشند سپرده شده است. ايشان از جمله انديشمندان پيشرو در برقراري ارتباط دانشگاه با صنعت هستند که موضوع انتقال تجربه و بنيانگذاري يک دانشگاه تقاضا محور برمبناي اسناد چشم انداز و راهبرد توسعه صنعتي کشور و سياست هاي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با بهره گيري از افراد باتجربه در نظام آموزش عالي را دنبال مي کنند.
دکتر کاظمي با بيان اينکه دانشگاه فني و حرفه اي در استان همدان داراي 6 آموزشکده است، افزود: براساس پراکندگي جغرافيايي دو آموزشکده پسران و يک آموزشکده دختران در شهر همدان، يک آموزشکده پسران و يک آموزشکده دختران در شهر ملاير و يک آموزشکده پسران در شهر نهاوند استقرار يافته است.
وي با اشاره به آموزشکده فني و حرفه اي شماره 2 همدان گفت: اين آموزشکده مزين به نام شهيد علي جباريان در بلوار جانبازان واقع شده است در حال حاضر داراي حدود 950 دانشجو بوده و در 7 رشته تحصيلي در مقطع کارداني: الکترونيک، برق، کامپيوتر،IT،ICT، مکانيک خودرو، صنايع چوب و يک رشته در مقطع کارشناسي الکترونيک دانشجو مي پذيرد و اين افتخار را دارد که هرساله تعدادي تکنسين فني ماهر و کارآمد را روانه بازار کار مي نمايد.
دکتر کاظمي ادامه داد: اين آموزشکده داراي 15 آزمايشگاه و کارگاه تخصصي در زمينه هاي صنايع چوب، الکترونيک عمومي، برق صنعتي، کامپيوتر، مکانيک خودرو است و علاوه بر ارائه خدمات دانشجويي، باتوجه به وجود مدرسين فني تمام وقت کارآمد و توانمند آمادگي همکاري با ساير دانشگاه ها و مراکز آموزش عالي و همچنين بخش خصوصي در راستاي انجام پروژه هاي مشترک کاربردي، ساخت و توليد دستگاه ها و تجهيزات و.... را دارد.
وي در پايان اظهار اميدواري کرد: با اهتمام تمامي مسئولان و بخش خصوصي فعال استان در حوزه هاي مختلف مرتبط با زمينه فعاليت اين آموزشکده، بتوان با تربيت تکنيسن فني ماهر و کارآمد، ايجاد ارتباط مؤثر با صنعت و پاسخگويي به نياز بخش هاي مختلف اقتصاد استان، در آينده اي نزديک شاهد رشد اقتصاد دانش بنيان در عرصه هاي استاني و ملي باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن