تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820076586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مبارزه بيولوژيک با آفات در باغ‌هاي پسته کرمان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ تير ۱۳۹۴ (۰:۱ق.ظ)
مبارزه بيولوژيک با آفات در باغ‌هاي پسته کرمان موج - عمليات مبارزه بيولوژيک و غيرشيميايي در سطح 5 هزار هکتار از باغ‌هاي پسته استان کرمان انجام شد.
به گزارش خبرگزاري موح، ناصر طاهري مدير حفظ نباتات اين سازمان با اعلام مطلب فوق، گفت: در روش کنترل غيرشيميايي آفت پسيل پسته، به منظور کاهش جمعيت حشرات بالغ زمستان گذران، اين مديريت اقدام به توزيع کارت زرد چسبنده کرد که با نظارت دقيق بر زمان نصب مي‌توان تعداد سم‌پاشي‌ها در باغ‌ها را کاهش چشمگير داد که خوشبختانه اين امر با حضور و فعاليت کارشناسان ناظر گياه‌پزشکي در سطح 5 هزار هکتار از باغ‌هاي پسته استان با موفقيت انجام شد.
وي افزود: در راستاي کنترل آفات و بهينه‌سازي مصرف سموم، مديريت تلفيقي مبارزه با آفات مورد توجه ويژه قرار گرفته که در اين شيوه مبارزه، تکيه بر روش‌هاي کنترل بيولوژيک وغيرشيميايي و کاهش مصرف سم است.
اين مسوول خاطرنشان کرد: مبارزه بيولوژيک استفاده از حشرات مفيد شکارگر و يا پارازيتوئيد، به منظور کاهش جمعيت آفت بوده که از جمله شکارگرهايي که از پوره پسيل پسته تغذيه مي‌کنند لارو بالتوري سبز است که به دليل پراکنش جغرافيايي و دامنه ميزباني وسيع و همچنين تکثير نسبتاً آسان در آزمايشگاه، مورد توجه است.
مدير حفظ نباتات سازمان با بيان اين که رهاسازي اين حشره مفيد به صورت تخم بر روي کارت‌هاي سبز به نام کريزوکارت انجام مي‌پذيرد، افزود: توليد کريزوکارت در انسکتاريوم مديريت حفظ نباتات وانسکتاريوم مديريت جهاد کشاورزي شهرستان سيرجان با موفقيت به انجام رسيده است.
وي ادامه داد: نصب کريزوکارت در باغات پسته از اواخر فروردين ماه تا پايان خرداد ماه انجام شد. مبارزه بيولوژيک با پسيل پسته در سطح 1000 هکتار از باغ‌هاي شهرستان‌هاي کرمان، انار، سيرجان، کوهبنان، بردسير و شهربابک با موفقيت اجرا شده است و اين در حالي است که سطح تحت پوشش اين روش در دو سال گذشته 300 هکتار بود، که افزايش سطح به منزله استقبال باغداران از اين شيوه هست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن