تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من براى (احياى) مكارم و نيكى‏هاى اخلاقى مبعوث شدم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819491716




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقررات ملي ساختمان عمري دو دهه‌اي دارد/مقررات ملي ساختمان سلامت و ايمني جامعه را تضمين مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۸ تير ۱۳۹۴ (۲:۵۷ق.ظ)
مقررات ملي ساختمان عمري دو دهه‌اي دارد/مقررات ملي ساختمان سلامت و ايمني جامعه را تضمين مي‌کند موج - عضو هيأت‌ علمي دانشگاه تربيت مدرس، در نشست خبري رونمايي از سامانه‌هاي اطلاعاتي و آماري جديد مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي گفت: مقررات ملي ساختمان مجموعه‌اي از مباحث و قوانين و مقررات ساخت‌وساز است که عمري دو دهه‌اي دارد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا احمدي، عضو هيأت‌علمي دانشگاه تربيت مدرس، در نشست خبري رونمايي از سامانه‌هاي اطلاعاتي و آماري جديد مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي که صبح امروز يکشنبه هفتم تير در اين مرکز برگزار شد، از انجام ۲۵ پروژه پژوهشي مهم در شوراي تدوين مقررات ملي ساختمان با هدف هماهنگ‌سازي مقررات موجود با شرايط اقليمي مختلف کشور خبر داد.
عضو هيأت‌ علمي دانشگاه تربيت مدرس، گفت: مقررات ملي ساختمان مجموعه‌اي از مباحث و قوانين و مقررات ساخت‌وساز است که عمري دو دهه‌اي دارد.
رئيس شوراي تدوين مقررات ملي ساختمان وابسته به مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي افزود: اين مجموعه مقررات براي رعايت استانداردهاي ايمني، بهداشتي و زيست‌محيطي در ساختمان‌ها تدوين شده تا به عنوان مجموعه نرم‌افزاري در اختيار مجريان سخت‌افزاري ساخت‌وساز قرار گيرد.
عضو هيأت‌ علمي دانشگاه تربيت مدرس با تأکيد بر اين که رعايت اين مقررات سلامت و ايمني جامعه را تضمين مي‌کند، ادامه داد: بزرگ‌ترين سرمايه‌گذاري‌هاي عمراني کشور در بخش ساختمان است که با استفاده از مقررات ملي ساختمان، سرمايه‌گذاري‌ها ضابطه‌مند مي‌شوند.
وي با اشاره به آغاز تدوين مقررات ملي ساختمان در دهه هفتاد و از زمان وزارت عباس آخوندي بر وزارت مسکن و شهرسازي سابق افزود: شوراي تدوين مقررات ملي ساختمان با حضور ۲۵ عضو تا به حال مباحث ۲۰ گانه مقررات ملي ساختمان را تدوين کرده است که اين کارشناسان از ميان مهندسان رشته‌هاي مختلف اعم از عمران، کشاورزي، مکانيک، برق و مواد تشکيل شده است.
پژوهشگر حوزه مسکن و ساختمان با بيان اين که در دو سالي که از عمر شوراي جديد تدوين مقررات ملي ساختمان گذشته، راه‌کارها و مقررات فني مختلفي که با صنعت ساختمان کشور هماهنگ است، تهيه و يا به‌روز رساني شده است، اظهار کرد: اصلاح، بهبود بخشي و تکميل مقررات ملي ساختمان از مهم‌ترين فعاليت‌هاي شوراي تدوين اين مقررات است که تا به حال ۱۷ جلسه مهم و سراسري و ۴۰۰ جلسه در کميته‌هاي تخصصي را برگزار کرده است.
وي برخي از مقررات اصلاح‌شده را شامل مقررات ايمني در برابر آتش‌سوزي ساختمان‌هاي بتني و فولادي، صنعتي‌سازي ساختمان، لوله‌کشي گاز و روش‌هاي نگهداري و تعمير ساختمان‌ها دانست و بيان کرد: شوراي تدوين مقررات ملي ساختمان ارتباطات زيادي با بدنه مرکز تحقيقات راه، مسکن و شهرسازي و دانشگاه‌ها دارد و در حال حاضر ۲۵ پروژه پشتيبان براي بهبود بخشي مقررات تعريف‌شده در جريان است.
احمدي با اشاره به نياز شوراي تدوين مقررات ملي ساختمان به مشاوره‌هاي مهندسان در خصوص روش‌هاي مختلف ساخت‌وساز کشور بر اساس شرايط اقليمي هر منطقه گفت: سامانه‌اي تهيه شده که با استفاده از آن شوراي تدوين مقررات ملي ساختمان مي‌تواند با مهندسان عضو سازمان نظام‌مهندسي يا هر مهندس خلاق ديگري در ارتباط بوده و از نظرات آن‌ها استفاده کند. همچنين اين سامانه مي‌تواند انتقادات کاربران اجرايي مقررات ملي ساختمان و مشکلات اجراي برخي مباحث آن را نيز لحاظ کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن