محبوبترینها
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1844446982
حدادعادل: شهیدبهشتی تحقق اسلام را در گروی تحقق استقلال و عدالت میدانست
واضح آرشیو وب فارسی:فارس: حدادعادل:
شهیدبهشتی تحقق اسلام را در گروی تحقق استقلال و عدالت میدانست
نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه شهید بهشتی از معروفترین چهرههای معتقد و مدافع اندیشههای امام خمینی(ره) بود، گفت: شهید بهشتی بر قطع تسلط بیگانگان از کشور تاکید داشت.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل نماینده مجلس شورای اسلامی تهران در 2 مقاله که در دانشنامه جهان اسلام به چاپ رسیده به معرفی حزب جمهوری اسلامی و شخصیت شهید بهشتی پرداخته است که در ادامه میآید: حزب جمهوری اسلامی، اولین و مهمترین حزب در جمهوری اسلامی ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی و به ضرورت ایجاد تشکیلات و به وجود آوردن نوعی انسجام و هماهنگی بین نیروهای سیاسی و مبارز مذهبی تأسیس شد. در بمب گذاری 7 تیر 1360 ، سید محمد بهشتی و عده ای از اعضای شورای مرکزی و مدیران و هواداران درجه اول حزب به شهادت رسیدند. در دانشنامه جهان اسلام دو مقاله با عناوین «حزب جمهوری اسلامی» و «بهشتی، محمد» توسط دکترغلامعلی حداد عادل تألیف شده است که حاوی اطلاعات تاریخی درباره حزب جمهوری و زندگی شهید بهشتی است. در ادامه گزیده ای ازاین مقالات را بخوانید. حزب جمهورى اسلامى، اولین و مهمترین حزب در جمهوریاسلامیایران. پس از پیروزى انقلاب اسلامى ضرورت ایجاد تشکیلات و به وجود آوردن نوعى انسجام و هماهنگى درونى میان نیروهاى سیاسى و مبارز مذهبى، از امورى بود که بعد از شهریور 1320 و خصوصاً بعد از کودتاى 28 مرداد، ذهن بعضیاز فعالان سیاسى متدین را بهخود مشغولکردهبود (بهشتى، 1361ش، دفتر1، ص 450ـ451). این اندیشه در میان تنى چند از روحانیان که از 1341ش با نهضت امام خمینى همفکر و همراه بودند، از 1356ش، که اوضاع سیاسى ایران به سرعت در حال تحول بود، قوّت گرفت. با دستگیرى و تبعید بعضى از افراد مؤثر در این امر، از قبیل سیدعلى خامنهاى و با تشدید فشارها، پیگیرى موضوع سازماندهى نیروهاى مبارز مذهبى و ایجاد تشکیلات براى آنها، براى مدتى در حدود یک سال متوقف شد. مؤسسان حزب سید محمد حسینى بهشتى، سید عبدالکریم موسوى اردبیلى، علیاکبر هاشمى رفسنجانى، سیدعلى خامنهاى و محمدجواد باهنر بودند که هم زمان با تأسیس حزب، در شوراى انقلاب نیز عضویت داشتند. اعلامیه تأسیس حزب را سیدعلى خامنهاى نوشت و نخستین جلسه شوراى مرکزى در 29 بهمن 1357 در محل کانون توحید در تهران تشکیل شد. شورا سى تن عضو داشت که افزون بر مؤسسان، 25 تن دیگر غالباً شخصیتهاى فعال در انقلاب، از روحانى و بازارى و دانشگاهى، بودند (خامنهاى، همان مصاحبه). سیدمحمد بهشتى نیز به عنوان نخستین دبیرکل حزب انتخاب شد. محورهاى اصلى مواضع حزب درباره جهانبینى، ساخت جامعه و برنامههاى فرهنگى ـ هنرى، اداره کشور، سیاست اقتصادى و سیاست خارجى به طور مشروح در بیانیهها و مصاحبههاى مؤسسان و اعضاى اصلى حزب تبیین شده بود. در سیاست خارجى، حزب معتقد به اصل «نه شرقى، نه غربى» و ایجاد مناسبات برادرانه با همه مسلمانان جهان و قطع هر نوع پیوند اقتصادى که موجب سلطه قدرتهاى بزرگ بر کشور شود، بود. افشاى توطئههاى قدرتهاى بزرگ سلطهجو، بهویژه حکومت امریکا، از اهداف اصلى حزب بود. همچنانکه از نظر حزب، کمک به نهضتهاى آزادیبخش یکى از وظایف دولت اسلامى محسوب میشد. مؤسسان، با تحلیل اوضاع خاص تاریخى و سیاسیکشور، دریافته بودند که پس از پیروزى انقلاب با قرارگرفتن بار سنگین اداره کشور بر دوش انقلابیون، آن هم براساس موازین و آرمانهاى انقلاب اسلامى، وجود یک تشکیلات سیاسى فراگیر و کارآمد امرى حیاتى است وگرنه انقلاب اسلامى نیز به سرنوشت نهضت مشروطه و موارد مشابه دچار خواهد شد. آنان در بیان هدف تأسیس حزب به کرّات اعلام کردند که مقصودشان ورود در میدان جنگ قدرت و بیرون کردن رقیب سیاسى از صحنه نیست بلکه غرض انتقال تفکرات صحیح دینى و تحلیلهاى درست سیاسى به اعماق جامعه، تبیین انقلاب و تشریح چگونگى ایجاد یک نظام اسلامى، استمرار بخشیدنِ شور مبارزه در میان مردم و حفظ وحدت آنان، آموزش دادن این مفاهیم به جوانان و تشویق آنان به انضباط حزبى و آماده ساختن آنها براى حضور در عرصههاى مختلف مدیریت کشور است (خامنهاى، همان مصاحبه؛ همو، 1364ش، ص337؛ قس>دایرةالمعارف جهان اسلام آکسفورد<، ذیل "Islamic Republican Party" که رویکرد حزب را بیشتر قبضه کردن قدرت تلقى کرده است.) حزب جمهورى اسلامى با همه گسترش و قدرت و موفقیتى که داشت با مشکلات و موانع فراوانى روبهرو بود. نفس تأسیس حزب، عملا به این معنا بود که از میان فعالان سیاسى و دستاندرکاران انقلاب، عدهاى، که همان رهبران و مدیران ارشد حزب بودند، بر عدهاى دیگر اولویت و ارجحیت یافتهاند و این امر به خودى خود موجب نارضایى و گلهمندى و ابراز مخالفت میشد. طیف متنوع مخالفان انقلاب نیز همه انتقادات و فشارها و تهدیدهاى خود را به سوى حزب متوجه کرده بودند. همه کسانى که با شخص امام خمینى و مبانى او مخالف بودند و از ترس مردم جرأت علنى کردن این مخالفت را نداشتند حملات خود را متوجه حزب و رهبران آن کرده بودند. سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و بنیصدر و هواداران گوناگون او و نیز فعالان حزب خلق مسلمان همواره حزب را با عناوینى از قبیل انحصارگرایى و قدرتطلبى متهم میساختند. این مخالفتها از شایعهپراکنى علیه رهبران حزب و ترور شخصیت آنها به ترور شخص آنها کشیده شد. هاشمى رفسنجانى در بهار 1358 مورد سوءقصد اعضاى گروه فرقان قرار گرفت؛ سیدعلى خامنهاى بر اثر انفجار بمبى که توسط اعضاى سازمان مجاهدین در محل سخنرانى وى کارگذاشته شده بود ( 6 تیر 1360) از ناحیه دست بهشدت مجروح شد. در بمبگذارى 7 تیر 1360، سیدمحمد بهشتى و عدهاى از اعضاى شوراى مرکزى و مدیران و هواداران درجهاول حزب (حدود 80 نفر)، در ساختمان مرکزى حزب به شهادت رسیدند. اندکى بعد در 8 شهریور همان سال محمدجواد باهنر (دومین دبیرکل حزب و نخستوزیر وقت) همراه با محمدعلى رجائى (رئیسجمهور وقت) بر اثر انفجار بمب در دفتر کارشان به شهادت رسیدند. مسببان این دو انفجار هم منافقین بودند. دو نفر از اعضاى شوراى مرکزى نیز در حملات تروریستى جان خود را از دست دادند. در کنار قوّتها و توفیقات فراوان حزب، ضعفهایى نیز در فرایند فعالیتهاى حزب وجود داشت و حزب با اشکالات و مشکلاتى از بیرون و درون به چالش کشیده میشد. از جمله ضعفها، رشد سریع کمّى حزب در سراسر کشور و غلبه این رشد بر ظرفیتهاى آموزشى و مدیریتى آن بود. ضعف دیگر ناشى از اشتغال رهبران حزب به اداره امور مهم کشور بود، که وقت کافى براى حضور در حزب و سازماندهى آن نداشتند. شهادت عناصر اصلى و مسئولان بالاى حزب نیز ضربه سنگینى بر این حزب تازه تأسیس بود (بهشتى، 1359ش، ص 14ـ17؛ خامنهاى، همان مصاحبه). پس از تشکیل دولت براساس قانون اساسى، مغایرت دیدگاههاى مختلف در اداره امور کشور، بهویژه در مسائل و مباحث اقتصادى، به صورتى جدّى آشکار شد. این دیدگاههاى متعارض اقتصادى در درون شوراى مرکزى حزب نیز به ظهور رسید؛ از جمله بحث بر سر امورى نظیر گسترش یا عدم گسترش مالکیتهاى دولتى و تمرکزگرایى در اقتصاد دولتى. بعضى افراد و جریانهاى سیاسى هم از بیرون حزب در ایجاد شکاف و اختلاف بیتأثیر نبودند. موفقیتهاى حزب در انتخابات مجلس و حضور شمارى از اعضا و هواداران آن در ردههاى مختلف دولت نیز باعث تحریک حس رقابت و حسادت در مخالفان حزب شده بود. سرانجام با عمیق شدن این اختلافات در درون شوراى مرکزى و اختلافاتى که در بعضى شهرها میان مسئولان حزب و سایر مقامات اجرایى پدید آمد و اخبار آن نیز به اطلاع امام خمینى رسید، سیدعلى خامنهاى (رئیس جمهور وقت و سومین دبیرکل حزب) و هاشمى رفسنجانى (رئیس مجلس وقت) در نامهاى به امام خمینى، در تاریخ 11 خرداد 1366، ضمن اشاره به موجِّهات و موجبات تأسیس حزب در آغاز پیروزى انقلاب و نقش حزب در تحکیم و تثبیت پایههاى نظام و رفع توطئههاى دشمنان، ادامه حیات حزب را بهانهاى براى دو دستگى و افتراق نیروهاى انقلاب دانستند و رأى شوراى مرکزى را مبنى بر تعطیل حزب و توقف کلى فعالیتهاى آن به اطلاع امام رساندند که با آن موافقت شد. بهشتی که بود؟ بهشتی، محمد (سیدمحمد حسینی بهشتی)، روحانی برجسته و مؤثر در انقلاب اسلامی ایران. در دوم آبان 1307 در محله لُنبان اصفهان متولد شد. پدرش، سید فضلالله بهشتی، از روحانیون اصفهان بود و پدر مادرش، حاج میرزامحمدصادق مدرس خاتونآبادی، از شاگردان آخوند خراسانی و سیدمحمد کاظم یزدی بود و از علمای برجسته اصفهان به شمار میرفت (راستقامتان جاودانه تاریخ اسلام ، دفتر اول، ص37؛ شریف رازی، ج1، ص243). دوره تحصیل ابتدایی و دو سال اول دبیرستان را در مدارس دولتی اصفهان طی کرد و در 1321ش، که جامعه ایران پس از سقوط رضاشاه دوره پرتلاطم و پرحادثهای را آغاز کرده بود، در مدرسه صدر اصفهان به تحصیل علوم دینی پرداخت و در آنجا ادبیات عرب، منطق، کلام و دروس سطح فقه و اصول را آموخت و همزمان شروع به آموختن زبان انگلیسی کرد. در 1325ش، برای ادامه تحصیل علوم دینی به قم رفت و یک سال بعد در درس خارج فقه و اصول استادان مبرّز حوزه علمیّه شرکت کرد . بهشتی، همزمان با تحصیل علوم دینی در قم، تحصیلات دبیرستانی ناتمام خود را به صورت داوطلب آزاد به پایان رساند و پس از اخذ دیپلم ادبی در 1327ش دانشجوی دانشکده معقول و منقول (الهیات و معارف اسلامی کنونی) شد. در 1329ـ1330ش، در تهران سکونت گزید و برای امرار معاش به تدریس پرداخت. پس از اخذ درجه لیسانس در 1330ش به قم بازگشت و با تسلطی که به زبان انگلیسی پیدا کرده بود در دبیرستان حکیم نظامی آن شهر دبیر زبان انگلیسی شد. در 1331ش، ازدواج کرد و در کنار تدریس در دبیرستان، تحصیل در حوزه علمیّه را ادامه داد. از استادان وی در قم، حاج آقاحسین بروجردی، سیدمحمد محقق داماد (متوفی 1347ش)، امام خمینی (متوفی 1368ش) و حاج شیخ مرتضی حائری یزدی (متوفی 1364ش) بودند. وی در این سالها با حضور در درسهای فلسفی علامه سید محمد حسین طباطبایی (متوفی 1359ش) بیشتر به آموزش و درس و بحث فلسفه روی آورد و از اصحاب حلقه درسی بود که مقالات علامه طباطبایی در آن حلقه، در همان سالها، به صورت کتاب معروف اصول فلسفه و روش رئالیسم انتشار یافت. بهشتی از آغاز جوانی به فعالیتهای اجتماعی و برنامهریزیهای گسترده آموزشی و تبلیغی علاقه داشت، چنانکه در 1326ش در یک جمع هجدهنفری که شهید مرتضی مطهری نیز از آن جمله بود، شیوه جدیدی از مسافرت تبلیغی و مطالعاتمذهبیبرنامهریزی شده را با اشراف آیتالله بروجردی و پایمردی امام خمینی تجربه کرد. در 1331ش، تحت تأثیر مبارزات سیدابوالقاسم کاشانی و محمد مصدق در نهضت ملی شدن نفت، در اعتصابات منتهی به واقعه 30 تیر و سقوط دولت قوامالسلطنه در اصفهان شرکت نمود و در جمع متحصنان در تلگرافخانه اصفهان سخنرانی کرد. کودتای 28 مرداد 1332، بهشتی را که در مسائل اجتماعی ذهنی پویا و حساس داشت متوجه ضعف نیروهای مذهبی کرد. نخستین اقدام او برای تربیت نیروهای مذهبیِ کارآمد، تأسیس دبیرستان دین و دانش در 1333ش در قم بود که مدیریت آن را تا 1342ش خود وی برعهده داشت. بهشتی که مصمم بود به موازات تحصیل و حضور و فعالیت در حوزهعلمیّه قم، تحصیلات دانشگاهی را نیز دنبال کند، در 1335 ش دوره دکتری فلسفه را در دانشکده معقول و منقول آغاز کرد و بعد از وقفهای که به سبب مسافرت او به آلمان پیش آمد، در 1353 به اخذ درجه دکتری نایل شد. در این سالها حوزه علمیّه قم فعالیتهای فرهنگی جدیدی را برای معرفی اسلام به نسل جوان و تحصیلکردگان دانشگاهی آغاز کرده بود. در 1343ش، آیتالله سید محمد هادی میلانی که از مراجع تقلید و مقیم مشهد بود از بهشتی خواست که در اجابت درخواست مسلمانان و ایرانیان مقیم هامبورگ، به آلمان عزیمت کند و اداره مرکز اسلامی هامبورگ را بر عهده گیرد. آیتالله سید احمد خوانساری ه نیز بر ضرورت این سفر تأکید داشت. با سفر بهشتی به اروپا، که به علت مخالفتهای ساواک خالی از دشواری نیز نبود، افق تازهای در برابر ذهن پویا و نوگرای بهشتی گشوده شد. اقامت وی در آلمان پنج سال طول کشید. در این مدت، وی علاوه بر تصدی امور دینی ایرانیان و سایر مسلمانان مقیم هامبورگ و آلمان و بعضی کشورهای دیگر اروپایی، توانست با کمک عدهای از دانشجویان متدین ایرانی، «اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشجویان گروه فارسیزبان» را ایجاد کند و دانشجویان مبارزی را که به علت اعتقادات مذهبی با تشکیلاتی مانند کنفدراسیون دانشجویان ایرانی و سازمانهای مشابه آن رابطهای نداشتند در این اتحادیه گرد آورد. بهشتی در معرفی اسلام به اروپاییان نیز قدمهای مؤثری برداشت و با تسلط یافتن بر زبان آلمانی در کنار زبان انگلیسی با افکار متفکران و فیلسوفان غربی آشنا شد. در همین سالها به حج رفت (1345ش) و با امام خمینی نیز در عراق ملاقات کرد (1348ش). گزارشهای ساواک نشان میدهد که این سازمان بشدت مراقب و نگران فعالیتهای وی در این دوره بوده است. بهشتی در برگزاری انتخابات مجلس خبرگان تدوین قانون اساسی نقشی مؤثر داشت. او که خود در آن مجلس به نمایندگی از مردم تهران عضویت داشت، از سوی نمایندگان به عنوان نایب رئیس آن مجلس انتخاب گردید و عملاً اداره آن را بر عهده گرفت و در تنظیم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و تصویب آن تلاش و تأثیر بسیار داشت. وی در 1358ش از سوی امام خمینی به ریاست دیوانعالی کشور انتخاب شد و وظیفه «ایجاد تشکیلات نوین قضایی بر اساس تعالیم مقدس اسلام و تدوین لوایح قضایی جدید جمهوری اسلامی ایران» را برعهده گرفت (امام خمینی، ج11، ص279). بهشتی در دوران نسبتاً کوتاه میان پیروزی انقلاب اسلامی تا زمان شهادت، با اندیشه و تلاش بیوقفه در صدد تنظیم و تدوین پشتوانههای نظری و قانونی برای نظام جمهوری اسلامی ایران و نیز تشکیل و تأسیس ارکان اصلی حکومت اسلامی بود. در این مدت میباید او را از معروفترین چهرههای معتقد و مدافع اندیشههای امام خمینی دانست. وی تحقق اسلام را در جامعه در گرو تحقق مفاهیم بنیادینی از قبیل استقلال، عدالت، آزادی و مشارکت مردم در امور سیاسی و فعالیتهای اقتصادی میدانست. داشتن چنین بینشی سبب شده بود تا بر قطع تسلط بیگانگان از کشور و لزوم استقرار و استقلال قوه قضاییه و تعدیل ثروت در جامعه از طریق گسترش مالکیتهای تعاونی و تقویت شرکتهای تعاونی و اهمیت فعالیتهای سیاسی در قالب احزاب و همفکری در قالب شوراها تأکید بلیغ داشته باشد. دشمنان انقلاب اسلامی که از شایعهپراکنی و دروغپردازی درباره او از هیچ کوششی فروگذار نکرده بودند، سرانجام در هفتم تیر 1360، او را در محل حزب جمهوری اسلامی همراه با عدهای از یاران و همفکرانش به شهادت رساندند. این واقعه مظلومیت وی را آشکار ساخت و موج تازهای از حرکت و آگاهی انقلابی در کشور ایجاد کرد. در اعلامیه امام خمینی به مناسبت شهادت بهشتی و یاران او آمده است: «بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود» (امام خمینی، ج15، ص52؛ راستقامتان جاودانه تاریخ اسلام ، دفتر سوم، ص1117؛ نیز رجوع کنید به سمینار تبیین اندیشههای شهید آیتالله بهشتی، ص35ـ36). وی نویسندهای کثیرالتألیف نبود و از کتب او میتوان خدا از دیدگاه قرآن (رساله پایاننامه دکتری)، شناخت اسلام (با همکاری محمدجواد باهنر و علی گلزاده غفوری)، نماز چیست؟ ، ربا در اسلام ، محیط پیدایش اسلام ، اقتصاد اسلامی ، شریعتی، جستجوگری در مسیر «شدن» و حج در قرآن را نام برد. همچنین برخی از مقالات و گفتارهای وی در مبانی نظری قانون اساسی گردآوری شده است. انتهای پیام/
94/04/07 - 16:33
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]
صفحات پیشنهادی
تحقق آزادی بدون عدالت و عدالت بدون آزادی دروغ بزرگی است | خبرگزاری ایلنا
حجتالاسلام قیومی تحقق آزادی بدون عدالت و عدالت بدون آزادی دروغ بزرگی است ایلنا عضو شورای مرکزی حزب مردمسالاری با تاکید براینکه اصولا بدون آزادی هیچ حقی محقق نمیشود گفت تحقق آزادی بدون عدالت و عدالت بدون آزادی دروغ بزرگی است به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام والمسلمحکومت بر آمده از مردم در جمهوری اسلامی مانع تحقق اراده کثیف دشمنان میشود
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰ ۲۱ یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام استقرار حکومت برآمده از اراده مردم در جمهوری اسلامی ایران را مانع از تحقق اراده کثیف دشمنان دانست به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا محمدحسین صفار هرندی در یادمان طلایه داران آفتاب پنجاهمین سالگرد شههر کسی که حق مردم را ضایع کند حتماً حق خدا را ادا نخواهد کرد/ آزادی بدون عدالت تحقق نمییابد
آیت الله قیومی در همایش حقالناس هر کسی که حق مردم را ضایع کند حتماً حق خدا را ادا نخواهد کرد آزادی بدون عدالت تحقق نمییابد عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری گفت اگر قرار است حقی احقاق شود بدون عدالت و آزادی ممکن نیست این دروغ بزرگی است که بگوییم آزادی بدون عدالت تحقق مییابدهدف از وحدت اصولگرایان، اقتدار امت اسلام است/ وحدت با عزم جدی تحقق مییابد
فدایی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران هدف از وحدت اصولگرایان اقتدار امت اسلام است وحدت با عزم جدی تحقق مییابد دبیرکل جامعه ایثارگران با بیان اینکه هدف وحدت اصولگرایان اقتدار امت اسلام است گفت ما میخواهیم با وحدت اصولگرایان امت اسلام انسجام پیدا کند و همچنین به اهداف عالیهامیدوارم این حضور گسترده در راستای تحقق و تثبیت فرهنگ شهیدپروری در ایران اسلامی موثر باشد
سردار البرزی در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران امیدوارم این حضور گسترده در راستای تحقق و تثبیت فرهنگ شهیدپروری در ایران اسلامی موثر باشد فرمانده دژبان ناجا گفت حضور در مراسم این چنین کمترین وظیفه ما در تعظیم و تکریم مقام شهدای غواص است و امیدوارم این حضور گسترده و انبوه همراه با بمدیران همسو با دولت قبل٬ مانع تحقق مطالبات مردم هستند | خبرگزاری ایلنا
قنبری در گفتوگو با ایلنا مدیران همسو با دولت قبل٬ مانع تحقق مطالبات مردم هستند یک نماینده اصلاحطلب مجلس هشتم گفت مدیران وابسته به دولت قبل هنوز سر جایشان هستند و مانعی برای تحقق مطالبات مردم و شعارهای دولت محسوب میشوند داریوش قنبری در گفتوگو با خبرنگار ایلنا گفت  محسن رضایی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را تبیین میکند
با حضور در برنامه نگاه یک محسن رضایی راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را تبیین میکند دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در برنامه نگاه یک راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی را تبیین میکند به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران محسن رضایی دبیر مپالایشگاه سیراف؛ مصداق اراده دولت برای تحقق اقتصاد مقاومتی
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲ ۳۱ بدون تردید مزیت نسبی ایران در تولید انرژی اصلی ترین خصوصیت اقتصاد ملی کشورمان در یکصد ساله اخیر بوده است ارزآوری صنعت نفت گاز و پتروشیمی در دهه های گذشته یکی از عوامل مهم انباشت سرمایه و هدایت آن به حوزه های صنعتی کشور بوده و به همین دلیل بی راه نراهکارهای قرآنی برای تحقق سبک زندگی اسلامی و ایرانی
شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۷ ۱۶ یک مدرس دانشگاه و کارشناس قرآن و تعلیم و تربیت به بیان راهکارهای قرآنی برای تحقق سبک زندگی اسلامی و ایرانی در جامعه پرداخت علی سعیدی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا منطقه مرکزی افزود جهانی را که امروزه در آن زندگی میکنیم جهانتوسعه بخش کشاورزی زیربنای تحقق اقتصاد مقاومتی است
پنجشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱ ۳۹ نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی بخش کشاورزی را تضمین کننده استقلال کشور دانست و گفت اقتصاد آزاد و حمایت از بخش کشاورزی برای افزایش بهرهوری و تولیدات با کیفیت بسیار موثر است محمدجواد کولیوند در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران ایسصالحی امیری در گفتوگو تفصیلی با فارس/ بخش اول رئیسجمهور و دولت از نقد دلسوزانه استقبال میکنند/ 70 درصد مرد
صالحی امیری در گفتوگو تفصیلی با فارس بخش اولرئیسجمهور و دولت از نقد دلسوزانه استقبال میکنند 70 درصد مردم نسبت به عملکرد کلی دولت رضایت دارند وعدههای روحانی در مسیر تحقق است به ثبات اقتصادی رسیدیم چالشهای خارجی را باید بدون عدول از عزتمندی کشور حل کنیمرییس سازمان اسناد وتکرار/ موسویبجنوردی در همایش حزب مردمسالاری: مردمسالاری حقیقت اسلام است/ اداره حکومت باید بر اساس عدالت باش
تکرار موسویبجنوردی در همایش حزب مردمسالاری مردمسالاری حقیقت اسلام است اداره حکومت باید بر اساس عدالت باشدعضو مجمع روحانیون مبارز مردمسالاری را حقیقت اسلام برشمرد و گفت اداره حکومت باید بر اساس عدالت باشد به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس حجتالاسلام سیدمحمدبرای تحقق برخی اهداف،کل حاکمیت باید دست به دست هم دهند
شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷ ۴۰ به گزارش خبرنگار سیاسی ایسنا رییس جمهور در ادامه نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار واحد مرکزی خبر مبنی بر اینکه پس از گذر دو سال از شروع فعالیت دولت یازدهم به نظر شما دو وعدهای که کاملا از سوی دولت محقق شده است و دو وعدهای که کمتر محقق شده چیستپرداخت زکات موجب تحقق عدالت اجتماعی می شود
فرماندار شهرستان خمین پرداخت زکات موجب تحقق عدالت اجتماعی می شود خبرگزاری پانا فرماندار شهرستان خمین با اشار به اینکه زکات موجب تحقق عدالت اجتماعی می شود گفت پرداخت زکات و توجه به سایر شعائر اسلامی میتواند بر مدیریت و حاکمیت جامعه اسلامی تأثیر گذار باشد ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۶ خردادفابیوس سه شرط فرانسه برای تحقق توافق هستهای را برشمرد
شنبه ۶ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸ ۲۴ لوران فابیوس عصر روز شنبه برای دیدار با همتایان اروپایی آمریکای و ایرانی خود در چارچوب مذاکرات جامع هستهای برای نگارش متن پیشنویس توافق وارد وین شد به گزارش خبرنگار انرژی هستهای خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا اعزامی به وین لوران فابیوس وزیر خارجهتحقق شعار عدالت خواهی در پرستاری/انتقاد از رفتار گروه اقلیت
دبیرکل خانه پرستار تاکید کرد تحقق شعار عدالت خواهی در پرستاری انتقاد از رفتار گروه اقلیت شناسهٔ خبر 2777488 - شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳ ۱۰ سلامت > بهداشت دبیرکل خانه پرستار در آستانه برگزاری چهارمین دوره انتخابات هیئت مدیره های نظام پرستاری کشور بر تحقق شعار عدالت خواهی در پرنماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری: رمضان فرصتی برای تحقق همبستگی در جهان اسلام است
نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری رمضان فرصتی برای تحقق همبستگی در جهان اسلام استنماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی برای تحقق یافتن همبستگی در جهان اسلام میباشد حجتالاسلام عسگر دیرباز امروز در گفتوگو با خ-
سیاسی
پربازدیدترینها