واضح آرشیو وب فارسی:پردیس گیم: سریال Game Of Thrones درتلویزیون دست کمی از یک انقلاب نداشت.شاید اگر بگوییم بزرگترین مجموعه تلویزیونی ساخته شده در تاریخ باشد اصلا اغراق نکرده باشیم .یک مجموعه فانتزی که با پشتوانه کتاب هایی موفق ساخته شده و در حال حاضر محبوب ترین سریال تلویزیونی موجود ساخته شده است که می توانید ببیند . محبوبیت کتاب ها و سریال سری Game Of Thrones آن را به دنیای بازی های کامپیوتری کشاند و در حال حاضر کنترل این بازی در دست کسانی است که داستان سرایی را با بازی ادغام کرده و سبک مخصوص به خود را بوجود بیاورند .خیلی ها از همان اولین قسمت این بازی مشتاق دیدن کاراکتر های جدید و خانواده جدیدی بودند که در پهنای دنیای Game Of Thrones در میان کاراکتر های نام آشنا سریال داستان خود را خلق می کنند. مزیت Game Of Thrones در این است که می تواند هر شخصیتی را در دنیای خود بوجود بیاورد تا بتوانید با آن زندگی کنید و یا شاید هم بمیرید .اپیزود چهارم تحت عنوان Sons of Winter پس از مدت ها انتظار به بازار آمد تا ببینیم که سرگذشت خانواده Forrester به کجا ختم می شود.اما این اپیزود بیشتر از اینکه جواب های سئوال های ما را بدهد بیشترباعث بوجود آمدن سئوال شده است.از Asher شروع می کنیم که درحال چانه زنی با Daenerys است تا یک ارتش برای خود دست و پا کند Daenerys برای خلاف سریال بسیار خشن کاراکتر سازی شده جوری که نمی توانید با آن ارتباط برقرار کنید.به هر حال Asher با Daenerys معامله می کند تا بتواند برای حفظ خانواده یک ارتش برای کمکشان تشکیل بدهد.در اپیزود چهارم ما با پیش زمینه های شخصیت های فرعی بیشتر آشنا می شویم یکی از این کاراکتر ها به خوبی ساخت و پرداخته می شود.
Beskha یکی از کاراکتر هایی است که در این اپیزود بیشتر با او آشنا می شویم و دلیل نفرت او را از شهر Meereen که بواسطه ارباب ظالمش است کشف می کنیم.با این حال همین ارباب ظالم باعث می شود که Beskha کنترل خود را از دست دهد.سپس در آن هرج و مرج بعد از سال ها دوری از Meereen او را بیابد و تا می خورد او را بزند و در نتیجه هیچ اختلالی به هر صورت که شما تصمیم گیری کنید در روند ماموریت حمله به Meereen ایجاد نمی شود که این خود یک مشکل بزرگ در روند داستانی این اپیزود است که براحتی از آن عبور می کند چون نمی تواند یک پاسخ قانع کننده به آن بدهد .از طرف دیگر Mira سیر سیاسی مجموعه را به بوجود می آورد (کاری که در اپیزود های قبلی نیز انجام می داد) شما در نقش Mira باید برای حفظ خانواده تان زیر تمام اصول اخلاقتان بزنید و مثل یک سیاستمدار رفتار کنید. یا اینکه دوستی های خود را نگه داشته تا روزی آنها به شما کمک کنند یا شما می توانید از این دوستی ها برای کسب منافعتان استفاده کنید در Sons Of Winter تصمیمتان Mira و گزینه های انتخابی شما طبق معمول سیر اپیزود های قبلی است که این باعث شده جذابیت بخش Mira کمتر و کمتر شود .اساس مشکل Sons Of Winter وقتی شروع می شود که تصمیمات شما کمترین تاثیر را بر روی خط داستانی می گذارند و این باعث شده که این اپیزود بیشتر شبیه یک فیلم نامه از پیش تعیین شده جلوه کند و احساس اینکه شما بر روی شخصیت ها کنترل دارید بکلی از شما سلب شود.بازی های تلتل وقتی در اوج هستند که در شرایط سخت مشکل ترین تصمیمات را به عهده شما می گذارند اما Sons Of Winter با اینکه صحنه های اکشن بسیاری دارد اما این اکشن تنها به یک دکمه زنی ختم شده و هیچ تصمیم اساسی در جریان این اکشن سریع گرفته نمی شود .
"ساختار گیم پلی در فصل چهارم نیز مانند سایر آثار TTG کار شده است" فصول اکشن بازی تنها باعث طولانی کردن سیر خطی داستان شده و باعث می شود که داستان شخصیت هایی مثل Asher و Tuttle که بیشترین اکشن را نیز به خود اختصاص داده اند کاملا رها شود تا جواب سئوالات ما به اپیزود های بعدی انتقال یابد شاید این شخصیت ها از حالت تکراری خود بیرون بیایند در این بین Rodrik کل بار Sons Of Winter را به دوش می کشد پس از مدت ها انتظار او به کمک Elaena Glenmore بر علیه Whitehill ها قیام می کند در این بین داستان Rodrik کاملا نو و برخلاف سیر تکاملی دگر داستان ها ساختار شکنانه جلوه می کند ولی با این حال هنوز هم تصمیمات تاثیر گذار در آن کمتر دیده می شود داستان Rodrik باعث می شود که تا پایان اپیزود آن را دنبال کنید و در خود تمام نکات خوب دیگر شخصیت ها را دارد هم پر کشش است هم نو جلوه می کند. چنان که هم به شخصیت هایی مثل Elaena Glenmore مجال بیشتری داده است تا خود را بروز دهند هم چنین رابطه رمانتیک بین Elaena و Rodrik جان دوباره ای گرفته و در داستان بازی خود را نمایان می کند. Telltale Games استودیوئی است که با داستان سرایی های تعاملی و بوجود آوردن شخصیت های عالی سبکی جدید را در صنعت گیم بوجود آورد که باعث متحول شدن اهمیت داستان در صنعت گیم شد،اما Sons Of Winter بیش از اینکه پیش برنده باشد یک ایستگاه توقف برای این استودیو است و پلی برای اپیزود های بعدیست و بیشتر از اینکه یک داستان تعاملی را برای ما به وجود آورد یک انیمیشن دو ساعته است که با صحنه های اکشن فراوان سعی بر کشش داستان دارد.اما این کشش داستانی بواسطه از بین بردن خیلی از نکات خوب اپیزود های قبلی حاصل شده و ممکن است احساس رضایت شمارا بدنبال نداشته باشد.
نکات مثبت :داستان Rodrik کاملا ساختارشکنانه است/ شخصیت های فرعی در Sons Of Winter جان دوباره می گیرند. نکات منفی :سیر داستانی شخصیت ها کاملا تکراری شده است/ اکشن بسیار زیاد بازی باعث کند شدن داستان شده است/ کنترل شما بر روی شخصیت ها و تصمیم هایشان به پایین ترین حد رسیده است .
7 تير 1394
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: پردیس گیم]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]