تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه كسى مستحق دوستى خداوند و خوشبختى باشد، مرگ در برابر چشمان او مى آيد و آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815554145




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لزوم تجديد نظر وزرات بهداشت در نحوه پرداخت به پرستارها


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ تير ۱۳۹۴ (۱۰:۱۸ق.ظ)
رييس انجمن پرستاري ايران در گفت و گو با موج اظهار کرد: لزوم تجديد نظر وزرات بهداشت در نحوه پرداخت به پرستارها موج -رييس انجمن پرستاري ايران با بيان اينکه درحال حاضر نظارت بر عملکرد بيمارستان مبتني بر درآمد است، گفت: نظارت بايد مبتني برارتقا سلامت افراد باشد و هرکس در روند درمان بيماران نقش بيشتري دارد بايد درآمد بيشتري داشته باشد.
ابوالفضل جارياني در گفت و گو با خبرنگار موج درباره طرح جديد پرداختي وزارت بهداشت به کارکنان بيمارستاني و حقوق تضعيف شده پرستاران از اين نوع پرداخت ها گفت: در همه دنيا نظام هاي پرداخت متفاوتي وجود دارد، اين نظام پرداخت مي تواند حقوق يا دستمزد، سرانه يا کارانه باشد و در حال حاضر طبق قانون چهارم و پنجم توسعه پرداخت ها مبتني بر عملکرد تعيين شده است.

پرستاري شغل نيست، حرفه است
به عقيده جارياني؛ طرح جديدي که وزارت بهداشت در يکسال گذشته براي پرداخت ها پياده مي کند متاسفانه ضرايبي دقيقي براي عملکرد کارکنان محاسبه نکرده و نيازمند بررسي و تغييرات کلي است.
وي افزود: به عنوان رييس انجمن پرستاري مي گويم که نگاه حرفه به پرستاري نداريم و فکر مي کنيم پرستاري شغل است.

تاکيد مقام معظم رهبري بر نگاه ويژه به پرستاران
رييس انجمن پرستاري ايران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري و تاکيد ايشان به مسئولان بر نگاه ويژه به پرستاري تصريح کرد: دليل اين نگاه ويژه اين است که در بيمارستاني که کارکنان مختلفي اعم از اداري و درماني مشغولند، نگاه ويژه اي به پرستاران نشده و کارکنان درماني ضرايب پرداختشان با مسوولان اداري يکسان است.
وي در ادامه افزود: در صورتي که مي گويند پرستارها بايد از سطح متوسط جامعه بالاتر باشند، بايد از لحاظ حرفه اي طوري رفتار کنند که عملکردشان در سلامت بيشتر تاثيرگذار باشد و بايد پرداخت هاي بيشتري براي اين قشر لحاظ شود و از مزايا بيشتري بهره مند شوند.
به گفته وي؛ در اين شکل پرداختي سنوات و مدارک از ضريب کمتري برخوردار است و کارشناس پرستاري بايد با کارشناس امور حسابداري به لحاظ تاثير گذاري در سلامت افراد پرداختي متفاوتي داشته باشد.

ملاک عملکرد در بيمارستان‌ها بايد، ارتقا و بهبود در وضعيت سلامت افرد باشد
جارياني ادامه داد: علاوه بر اين، بايد عملکرد را بر ميزان تاثير گذاري فرد بر سلامت بيماران بدانيم .
وي تاکيد کرد: ميزان دريافتي در نگاه اقتصادي و نگاه سلامت محوري بيمارستان ها متفاوت است و اين در حالي است که پرستارها بيشترين نيروهاي نظام سلامت هستند و بيشترين تاثير را بر سلامت دارند.
رييس انجمن پرستاري ايران اظهار کرد: دنيا به سمت پرداخت هاي مبتني بر تاثيرگذاري و بهبود بيماري ها پيش رفته است، ممکن است يک پرستار در بخشي که کار مي کند از لحاظ درآمدي عملکرد خوبي نداشته باشد ولي آن فرد تاثير مثبتي در سلامت افراد دارد و به اين جهت بايد کارانه و پرداختش متفاوتي از نيروي اداري بيمارستان داشته باشد.
وي ادامه داد: بايد محاسبه به اين صورت باشد که نقش پرستار بر سلامتي يک فرد ديده شود همچنين ساعات حضور و ميزان تلاشش نيز اندازه گيري شود.
رييس انجمن پرستاري ايران با بيان اينکه درحال حاضر نظارت بر عملکرد بيمارستان ها مبتني بر درآمد است، گفت: نظارت بايد مبتني برارتقا سلامت افراد باشد و بر اين اساس هرکس در روند درمان نقش بيشتري دارد بايد درآمد بيشتري داشته باشد.
جارياني گفت: بر اين اساس چون تاثير گذاري پرستارها بر درمان و سلامت گسترده تر است بايد درامد بيشتري داشته باشند اما متاسفانه در حال حاضر کارکنان بيمارستاني در درمان هم سطح کارکنان بيمارستاني در بخش هاي اداري دريافت دارند که اين کاملا غلط است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 33]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن