تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815473920




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرماندار کوهبنان: همایش کوهبنان‌شناسی برگزار می‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: فرماندار کوهبنان:
همایش کوهبنان‌شناسی برگزار می‌شود
فرماندار کوهبنان گفت: همایش کوهبنان‌شناسی هفتم مرداد ماه در این شهرستان برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: همایش کوهبنان‌شناسی برگزار می‌شود



به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، محمدرضا مهدلو عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری همایش کوهبنان‌شناسی اظهار داشت: کوهبنان که در شمالی‌ترین نقطه استان کرمان و در مرز استان‌های کرمان، یزد و خراسان جنوبی قرار دارد قدمتی به بلندای تاریخ دارد و در حقیقت میعادگاه عرفان، معنویت و کرامت است. فرماندار کوهبنان بیان کرد: گذشته این شهرستان واقعیت‌های نهفته‌ای در دل خود جای داده است، چراکه این سرزمین در گذشته نه‌چندان دور محل نشست و برخاست عرفا و علمای بنامی است که از آن جمله می‌توان به محمد شهید کوهبنانی، افضل‌الدین ابوحامد کوهبنانی، ابواسحاق کوهبنانی ریاضی‌دان مشهور و ... اشاره کرد.
وی ادامه داد: آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، آیت‌الله سیداحمد جعفری شاعر، نویسنده، مفسر بزرگ قرآن و نهج‌البلاغه، محمود روح‌الامینی پدر علم مردم‌شناسی ایران، عفت شریعتی کوهبنانی و ... از علما و مشاهیر قرن معاصر هستند.
مهد لو عنوان کرد: جاذبه‌های گردشگری، کوه‌های سر به فلک کشیده، هوای دلپذیر، مناطق گردشگری بکر و داشتن مردمی خونگرم و میهمان‌نواز موجب شده این سرزمین از گذشته تا به امروز محل گشت و گذار سیاحان و گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
فرماندار کوهبنان تصریح کرد: مارکوپولو نخستین سیاح خارجی است که از کوهبنان به نیکی یاد کرده و اینجا را شهری بزرگ و زیبا عنوان کرده که دارای دروازه‌ها، برج‌ها و قلعه‌های متعددی بوده است. وی اظهار کرد: سلسله برج‌ها، قلعه‌ها، حمام‌های تاریخی، مساجد زیبا و بی‌نظیر، آثار طبیعی، گردشگری و تاریخی، وجود چهار امامزاده واجب‌التعظیم و حیات وحش قرق شده زمینه را برای حضور و جذب گردشگران به شهرستان کوهبنان بام فرهنگی استان کرمان فراهم کرده است.
مهدلو بیان داشت: سنگ‌نوشته، آسیاب‌های هشت‌گانه آبی، آرامگاه محمد شهید کوهبنانی، مدرسه عرفان اسلامی شیخ ابوسعید، خانه تاریخی آل‌طه، مسجد جامع، تخت امیر، قلعه‌های تاریخی ده‌علی، رتک و خانمکان همچنین امامزاده بی‌بی عصمت، امامزاده سلیمانشاه، بی‌بی خاتون جور و ... از جمله آثار تاریخی، سیاحتی و زیارتی کوهبنان هستند.
وی خاطرنشان کرد: وجود مردمانی ولایتمدار، بسیجی، خونگرم و میهمان نواز بر عظمت و بزرگی این دیار افزوده به گونه‌ای که تقدیم 174 شهید سرافراز که عزت و سرافرازی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورده‌اند خود گویای عظمت، بالندگی و افتخار بام فرهنگی استان کرمان است. انتهای پیام/80012/ذ30

94/04/06 - 21:14





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن