تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819817258




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس کل دادگستری گیلان : تزلزل بنیان خانواده ، بسیار نگران کننده است.


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


رئیس کل دادگستری گیلان : تزلزل بنیان خانواده ، بسیار نگران کننده است. استان‌ها > گیلان - احمد سیاوش‌پور رییس کل دادگستری استان گیلان با گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از یاران او در هفتم تیر ماه سال ۱۳۶۰ و هفته قوه قضائیه ، این واقعه ناگوار را یادآور شهادت بهترین و پاک ترین انسان ها و یاوران راستین امام راحل دانست و از مقام شامخ معمار دستگاه قضایی و اولین رئیس دیوان عالی کشور شهید آیت الله دکتر بهشتی تجلیل کرد .

به گزارش خبر گزاری خبر آنلاین به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان ، رئيس شوراي قضايي استان عزت و شرافت و كرامت نظام جمهوري اسلامي ايران را مرهون ايثارگري شهدا و فداكاري ايثارگران دانست و تصريح كرد: همه ما مكلفيم در راه شهدا و اهداف متعالي آنان از هيچ كوششي فروگزار نكنيم.
اين مقام ارشدقضايي با اشاره به اصل 156 قانون اساسي، قوه قضائيه را قوه اي مستقل كه پشتيبان حقوق فردي و اجتماعي افراد است ذكر كرد و تحقق عدالت را از وظايف برجسته آن برشمرد.
وي صدور حكم و رسيدگي به تظلمات و شكايات و رفع خصومت، احياي حقوق عامه و گسترش آزادي هاي مشروع، نظارت بر حسن اجراي قانون، كشف جرم و تعذير مجرمين و اجراي مقررات مدون جزايي اسلامي را از وظايف ديگر قوه قضائيه بيان كرد.
احمد سياوش پور با توصيف قوه قضائيه به عنوان يكي از اركان نظام جمهوري اسلامي تصريح كرد: بخش قابل توجهي از تامين عدالت و امنيت و احقاق حقوق مردم و رفع مشكلات آنان به عهده اين نهاد مقدس مي باشد.
رئيس كل دادگستري استان با تبيين دو نقش قضايي و نظارتي قوه قضائيه، مواردي را به عنوان اولويتهاي دستگاه قضايي ذكر كرد كه اولين آن توجه خاص به دادرسي عادلانه و دسترسي ساده و آسان به عدالت مي باشد.
وي اجراي عدالت را اساسي ترين و محوري ترين وظيفه قوه قضائيه بيان كرد و افزود: احكام صادره بايد داراي استحكام و اتقان باشد و اصل بي طرفي در قضاوت رعايت شود و طرفين دعوا نيز بتوانند با داشتن وكيل مناسب و زمان لازم براي دفاع به طور مساوري از حقوق خود دفاع نمايند.
رئيس شوراي قضايي استان حفظ حقوق شهروندي را دومين اولويت دستگاه قضا برشمرد و اظهار كرد: انسانها با هر عقيده و نژاد و قوميتي محترمند و بايد به تمامي پرونده ها با دقت و حدت رسيدگي شود.
اين مقام ارشد قضايي سال 93 را سالی پرتلاش برای مجموعه دستگاه قضایی دانست و افزود: دركل كشور در سال گذشته حدود 15 میلیون پرونده در گردش رسيدگي قوه قضائيه قرار گرفته است و نيز مجموع پرونده هاي ورودی به کلیه دادگستری هاي استان گيلان قريب به 560 هزار پرونده بوده است كه مسئولين قضايي بايد به دنبال راه كار ها و اقدامات موثري نسبت به كاهش ورودي پرونده ها باشند.
وي حجم بالاي نزاع و درگيري و جرائم در گيلان را با داشتن تمدن و فرهنگ غني اسلامي شايسته اين استان ندانست است .احمد سياوش پور ريشه اختلافات و نزاع ها و درگيري ها را مسائل اقتصادي ، فرهنگي و ضعف اقتصادي و پايين بودن سطح آگاهي مردم نسبت به مسائل حقوقي دانست و خاطر نشان كرد: مردم بدون اطلاعات حقوقي و مشورت به تنظيم قراردادها و عقود مي پردازند و همين باعث بروز اختلافات عديده اي در سطح جامعه شده است.
رئيس كل دادگستري استان آمار بالاي طلاق (يك طلاق به ازاي هر 3 ازدواج) در استان گيلان را امري قابل ملاحظه ذكر كرد و از مسئولين اجرايي و فرهنگي استان خواست تا اين معضل را واكاوي نمايند.
وي با اشاره به اينكه بيشتر طلاق ها در 5 سال اول ازدواج رخ مي دهد تصريح كرد: تزلزل بنيان خانواده كه پايه اساسي اجتماع به شمار مي آيد بسيار نگران كننده است.
رئيس شوراي قضايي استان در ادامه به اعلام گزارشي از جرائم استان گيلان در 10 سال اخير پرداخت و اولين آن را جرائم مربوط به مواد مخدر دانست كه نه تنها در استان گيلان بلكه در كل كشور بيشترين فراواني را دارد و بر همين اساس بيش از 50% از زندانيان در سراسر كشور نيز زندانيان مواد مخدر مي باشند.
دومين كثرت جرم در استان ، ضرب و جرح عمدي است كه نشان از پايين بودن آستانه تحمل مردم دارد و مي طلبد تا فعالان حوزه اجتماعي و روانشناسي در اين زمينه مطالعات گسترده اي را آغاز نمايند.
سرقت هاي تعزيري، اهانت و بدگويي، تهديد، تخريب ( اعم از اماكن خصوص يا اراضي ملي)، ايراد صدمه بدني غير عمدي مانند تصادفات، مزاحمت هاي كلي و خيانت در امانت ، جرائمي هستند كه بيشترين فراواني را در استان دارند.
اين مقام ارشد قضايي يكي از اولويت هاي دستگاه قضايي را حفظ حقوق بيت المال ذكر كرد و با اشاره به اهميت و تاثير آن در جامعه تاكيد كرد: قوه قضائيه در شان نظارتي خود نشان داده است كه بدون شعارگرايي و ملاحظات سياسي در مقابل جميع مفاسد با قدرت و قوت مبارزه مي كند.
وي بيانات مقام معظم رهبري در اسفند 93 پيرامون صيانت از اراضي ملي ومنابع طبيعي را هشداري جدي براي تمامي مسئولين عنوان كرد و افزود: قوه قضائيه در اين خصوص اقدامات بازدارنده و همچنين پيشگيرانه اي در دستور كار خود قرارداده است.

کلید واژه ها: استان گیلان - وزارت دادگستری -




شنبه 6 تیر 1394 - 16:40:44





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن