تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 16 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):توبه زيباست، ولى از جوان زيباتر .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799595793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شهید بهشتی در بحران‌ها از امام(ره) پیروی می‌کرد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: نماینده ولی فقیه در سپاه:
شهید بهشتی در بحران‌ها از امام(ره) پیروی می‌کرد
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید بهشتی در بحران‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از امام خمینی (ره) پیروی و کسب تکلیف می‌کرد.


به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی سپاه، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در مراسم سی وچهارمین سالگرد شهدای هفتم تیر که در مجموعه فرهنگی، هنری سرچشمه(شهدای انقلاب اسلامی) برگزار شد، افزود: حادثه هفتم تیر به اختلافات سلیقه ای، قومی و قبیله ای مربوط نبود بلکه تقابل میان دو جریان فکری و اعتقادی بوده که هر کدام جهان بینی، ایدئولوژی، سازوکار و راهکارهای متفاوت با دیگری داشته است.


وی با بیان اینکه حادثه هفتم تیر یک فاجعه کم سابقه و بسیار مهم در تاریخ انقلاب بود، تصریح کرد: حادثه هفتم تیر نشان از بروز نفاق در عرصه حاکمیت و تلاش جریان نفاق برای حذف جریان ولایت مداری و ولایت فقیه بود. رویکرد قرآن کریم به پدیده نفاق رویکردی مبسوط و گسترده است به طوری که از مجموع یکهزار و 500 آیه که در زمینه دشمن شناسی در قرآن آمده، 300 آیه به طور ویژه به پدیده نفاق پرداخته است.


سعیدی به پیشینه نفاق در عوامل ایجاد کننده حادثه هفتم تیر نیز اشاره کرد و گفت: تفکر جبهه مقابل شهید بهشتی و یارانش، بنی صدر و منافقین بودند. این چنین تقابل هایی ریشه در تاریخ اسلام دارد به طوری که این تقابل در ماجرای نهضت مشروطیت نیز دیده می شود.


وی با بیان اینکه عوامل ایجادکننده در فاجعه هفتم تیر به تقابل دو جبهه علوی و اموی مربوط است، ادامه داد: حضرت امیرالمومنین(ع) تبلور تفکر الهی و توحیدی است و در جبهه مقابل جریان انحرافی اموی تبلور جبهه شیطان و کفر و نفاق در عرصه تاریخ است. پیشینه جریان علوی به حضور پیامبر اعظم(ص) به عنوان سمبل و محور اندیشه توحیدی و حاکمیت الهی شناخته می شود و جریان مقابل بر محور ابوسفیان و ابوجهل به نمایندگی از عناصر شرک و نفاق قرار داشته است. 


سعیدی به عوامل و ریشه های اختلاف میان دو جبهه پرداخت و افزود: در این زمینه سه پرسش اساسی مطرح می شود، مبنی بر اینکه ملاک مشروعیت چیست و آیا مشروعیت رهبری و قانون از سوی ذات باریتعالی نشأت گرفته و رهبری جامعه متصل به ذات حضرت حق است و یا منشأ مشروعیت صندوق رای مردم محسوب می شود که با داشتن میزان 1+50 رای از سوی مردم این مشروعیت به دست می آید. 


وی تاکید کرد: مشروعیت رهبری در جامعه اسلامی 100 درصد الهی بوده که با مقبولیت 100 درصدی مردمی همراه می شود. 


سعیدی، شریعت، رهبری و مردم را سه رکن اصلی و مهم در نظام اسلامی دانست و گفت: نقش مردم به فعلیت رسیدن رهبری الهی است و همانطور که فعلیت امامت نیز به پشتوانه و حضور مردم مربوط می شود. 


نماینده ولی فقیه در سپاه با طرح این سووال که ملاک مشروعیت و قانون چیست، تصریح کرد: قلمرو ماموریت پیامبر اعظم و ائمه اطهار(ع) و در ادامه راه ایشان محدوده اختیارات ولی فقیه برای تشخیص مرزهای دو جبهه باید تعیین شود. 


سعیدی افزود: عمده اختلافات دو جبهه اموی و علوی، یزیدی و حسینی، جریان امام خمینی(ره) و مقابل ایشان، جریان شهید بهشتی و یارانش و جریان نفاق و بنی صدر و در نهایت جریان رهبری و جریان سکولار و دین حداقلی در پاسخ به این پرسش های مهم مطرح می شود. 


وی ادامه داد: اولین محور تقابل ملاک مشروعیت است به طوری که ولایت در روز عید غدیر به طور تام در اختیار حضرت امیرالمومنین(ع) قرار گرفت و مردم شرط کافی برای تحقق حاکمیت دینی محسوب می شوند. 


نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: ولایت به طور تام انشا شده و آنچه معلق است پشتیبانی مردم بوده که برای تحقق ولایت ضرورت پیدا می کند. 


سعیدی با بیان اینکه امام خمینی(ره) به مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی باور داشت، تصریح کرد: هر شخصی که مشروعیت الهی را بپذیرد باید به همسانی در حجیت نیز باور داشته باشد، به این معنا که اگر امضای امام صادق(ع) معتبر است امضای مقام معظم رهبری نیز معتبر است. 


وی اعتقاد به پیوستگی میان ولایت فقیه و ولایت ائمه اطهار(ع) و پیامبر اعظم(ص) را یکی از شرایط اصلی در پذیرش مشروعیت الهی دانست و افزود: باید هم طرازی اختیارات ولی فقیه با امام معصوم در جامعه را بپذیریم همانطور که هم طرازی در ماموریت ها نیز برقرار است و هم سانی در تبعیت نیز ضرورت دارد. 


نماینده ولی فقیه در سپاه از ولایت پذیری و بینش اسلامی شهید بهشتی یاد کرد و اظهار داشت: شهید بهشتی در تمام شرایط و بحران های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از امام خمینی(ره) پیروی کرده و در شرایط گوناگون از ایشان کسب تکلیف می کرد. 


انتهای پیام/





اخبار مرتبط

تبعیت همه جانبه دولت، مجلس و مردم از فرامین مقام معظم رهبری تداوم انقلاب را به دنبال دارد
روحانیون آسیب‌های امروز جامعه را شناسایی کنند
رهبران الهی احیاگر قرآن در جامعه هستند
6 دستاورد انقلاب حاصل ایستادگی در برابر نظام سلطه/ حکومت ما مردم‌سالاری دینی است، نه دین مردم‌سالار




۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن