تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817370561




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/همگام با المپيك 2008 پكن/ 31 مجموعه ورزشي چين به بهره‌برداري رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: /همگام با المپيك 2008 پكن/ 31 مجموعه ورزشي چين به بهره‌برداري رسيد
خبرگزاري فارس: در فاصله بيش از دو ماه تا آغاز بازي‌هاي المپيك، ‌31 مجموعه‌ي ورزشي شهر پكن براي برگزاري اين بازي‌ها آماده شد.


به گزارش خبرگزاري فارس، ورزشگاه ملي چين معروف به "آشيانه‌ پرنده" مكان اصلي بازي‌هاي المپيك است كه با سازه‌ فلزي كنگره‌اي شكلش يك شاهكار در فضاهاي ورزشي جهان محسوب مي‌شود.
اين ورزشگاه در منطقه‌اي به مساحت ‌4/20 هكتار ساخته شده كه مي‌تواند ‌91 هزار تماشاگر را در سه طبقه خود جاي دهد. براي ساخت اين ورزشگاه ‌5/3 ميليون يوآن (حدود ‌500 هزار دلار) هزينه شده و قرار است مراسم‌هاي افتتاحيه و اختتاميه، مسابقه‌هاي دووميداني و فينال مسابقه‌هاي فوتبال در اين ورزشگاه برگزار شود.
**مركز ملي ورزش‌هاي آبي با عنوان "مكعب آب" كه شكل يك جعبه آبي عظيم الجثه است كه به يك رنگين كمان با وقار و جادويي در منطقه‌ المپيك سبز شباهت دارد كه در كنار آشيانه پرنده خودنمايي مي‌كند.
مساحت مكعب آبي ‌80 هزار مترمرمبع است كه توانايي پذيرايي ‌17 هزار تماشاگر را دارد. اين مركز ميزبان رقابت‌هاي شنا، شيرجه، شناي موزون (سينكرونايز) و واترپلو است.
**ورزشگاه سرپوشيده ملي پكن يكي ديگر از مكان‌هاي مجموعه‌ي المپيك سبز است. اين مركز ساختماني در مساحتي به ميزان ‌80 هزار و ‌900 مترمربع است كه ‌18 هزار صندلي ظرفيت تماشاگر دارد. در اين محل قرار است مسابقه‌هاي ژيمناستيك، ترامپولين و هندبال برگزار شود. در بازي‌هاي پارالمپيك هم اين مكان ميزبان رقابت‌هاي بسكتبال با ويلچر است.
**سالن وسيع تيراندازي پكن از ديگر مجموعه‌هايي است كه حين برگزاري بازي‌ها ميزبان ده رقابت مختلف تيراندازي باشد. اين مكان در فضايي به وسعت ‌45 هزار و ‌645 مترمربع ساخته شده و ‌8600 جايگاه تماشاگر دارد. اين محل نخستين مكاني است كه در جريان برگزاري بازي‌هاي المپيك مراسم توزيع مدال را به خود خواهد ديد.
**ورزشگاه بسكتبال المپيك پكن با مساحتي بالغ بر ‌168 هزار مترمربع با سه طبقه زيرزمين و چهار طبقه روي زمين از جمله ديگر فضاهاي شهر پكن براي المپيك است كه ‌18 هزار تماشاگر در آن جا مي‌گيرند. در اين سالن يك سيستم صوتي و تصويري ويژه به كار رفته است كه نه تنها در چين بي‌نظير بوده بلكه در بسياري از زمينه‌ها به اتحاديه بسكتبال چين و حتي پخش تلويزيوني مسابقه‌ها كمك مي‌كند.
**پيست دوچرخه‌سواري بازي‌هاي المپيك هم در زميني به مساحت ‌33 هزار و ‌320 مترمربع بنا شده است. اين مكان سه طبقه با ارتفاع ‌8/33 متر است كه ‌6 هزار صندلي تماشاگر هم دارد. البته سه هزار صندلي موقت هم مي‌توان به اين فضا افزود.
**پارك قايقراني موسوم به "شان يي" در حين بازي‌هاي المپيك ميزبان مسابقه‌هاي روئينگ، كانو و كاياك در آب‌هاي آرام، اسلالوم و شناي استقامت است كه ‌32 مدال طلا در اين فضا توزيع مي‌شود.
فضاي ساختماني اين بخش به مساحت ‌31 هزار و ‌850 مترمربع كه از بزرگترين فضاهاي ورزشي شهر پكن محسوب مي‌شود. ‌37 هزار نفر در اين ورزشگاه جاي نشستن دارند و ‌1200 نشسته به همراه ‌25 هزار و ‌800 نفر ايستاده مي‌توان به اين فضا افزود.
**سالن ورزشي دانشگاه كشاورزي چين از جمله مكان‌هاي ورزش بازي‌هاي المپيك است. در اين ورزشگاه كه قرار است مسابقه‌هاي كشتي در آن برگزار شود، ‌8500 نفر مي‌توانند از نزديك مسابقه‌ها را تماشا كنند. فضاي آن هم چيزي حدود ‌24 هزار مترمربع است. پس از بازي‌هاي المپيك اين سالن به دانشگاه كشاورزي چين اختصاص پيدا مي‌كند.
**مسابقه‌هاي پينگ پنگ در سالن ورزشي دانشگاه پكن برگزار مي‌شود. اين سالن ورزشي در فضايي به مساحت ‌26 هزار و ‌900 متر ساخته شده و در زمين اصي آن هشت مسابقه را مي‌توان در يك زمان برگزار كرد. ‌7557 نفر هم مي‌توانند در آن بنشينند.
**سالن ورزشي دانشگاه علوم و فناوري پكن با ‌8012 صندلي تماشاگر ميزبان مسابقه‌هاي جودو و تكواندو در حين باز‌ي‌هاي بيست و نهم است. مسابقه‌هاي راگبي با ويلچر و بسكتبال با ويلچر بازي‌هاي پارالمپيك هم در اين مجموعه برگزار مي‌شود. ساختماني با فضاي ‌24 هزار و ‌383 مترمربع در دانشگاه فناوري پكن با توانايي جاي دادن ‌7500 تماشاگر از جمله ديگر فضاهاي ورزشي بازي‌هاي المپيك است.
**كورت تنيس گل‌گونه و سبز المپيك پكن از جمله مجموعه‌هاي زيباي اين شهر است كه با وسواس خاص طراحي شده و با داشتن تهويه طبيعي، كيفيت خوب هوا را براي ورزشكاران و تماشاگران در حين برگزاري مسابقه تضمين مي‌كند. اين ورزشگاه داراي ‌10 كورت تنيس است كه در زميني به وسعت ‌26 هزار و ‌514 متر ساخته شده است. اين مكان قابليت ‌17 هزار و ‌400 تماشاگر را دارد.
**در كنار اين فضاها يازده مكان ديگر هم براي برگزاري بازي‌ها ساخته شده كه عبارتند از: استاديوم مركزي ورزش‌هاي المپيك،‌ سالن مركزي ورزشي المپيك، مجموعه‌ي ورزشي كارگران پكن،‌ سالن ورزش كارگران پكن، مجموعه‌ي ورزشي سرپوشيده‌ي پايتخت، زمين مركزي سافت بال، مركز ورزشي المپيك "ئينگ دونگ"، جاده‌ كوهستاني لائوشان، مركز تيراندازي پكن CTF، سالن ورزشي موسسه فناوري پكن و سالن ورزشي دانشگاه هوا و فضاي پكن.
برخي ورزشگاه‌ها براي مواقع ضروري آماده برگزاري برخي مسابقات است. از آن جمله مي‌توان به سالن شمشيربازي ملي، مجموعه ورزشي هاكي، زمين تيروكمان، زمين بيسبال، زمين واليبال ساحلي، جاده‌ دوچرخه‌سواري، مجموعه تري‌اتلن و جاده‌ي دوچرخه‌سواري استقامت اشاره كرد.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 395]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن