تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه بر باطل سوار شود، مَركبش او را ذليل خواهد كرد. كسى كه از راه حق منحرف شود ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798649512




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس کل دادگستری استان البرز؛ منتظر اقدامات جدی دستگاه قضا در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز باشید


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


رئیس کل دادگستری استان البرز؛ منتظر اقدامات جدی دستگاه قضا در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز باشید استان‌ها > البرز - احمد فاضلیان رئیس کل دادگستری استان البرز به مناسبت هفته قوه قضائیه، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه کرج بود. وی در سخنانی با اشاره به شخصیت و جایگاه والای شهید بهشتی گفت: به این شهید بزرگوار آنچنان که شایسته ابعاد شخصیتی انقلابی و ایمانی ایشان بود پرداخته نشده است.

به گزارش خبرآنلاین- البرز: به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان البرز، وی با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید بهشتی وی را عالمی اسلام شناس و مصلح، استراتژیست و طراح بزرگ انقلاب، صبور و دارای متانت معرفی کرد و گفت: وی در آشکار شدن و خنثی کردن توطئه‌های منافقان و لیبرال‌ها نقش بارزی داشت و در همین راه نیز به شهادت رسید. این مقام قضایی در ادامه به ارائه گزارشی از دستگاه قضایی استان البرز پرداخت و گفت: در سال گذشته بیش از 320 هزار پرونده به دستگاه قضایی وارد شد که به 322 هزار پرونده رسیدگی شد و این در حالی است که از نظر زیرساختی و نیروی انسانی در مضیقه هستیم؛ 40 درصد پست های قضایی و 60 درصد کادر اداری استان البرز خالی است و 67 درصد کمبود فضای اداری داریم.
وی افزود: به دلیل این کمبودها و شرایط کنونی شرمنده همکاران و مردمی هستیم که برای رتق و فتق امور خود به شعب این مجموعه مراجعه می کنند.
رئیس کل دادگستری استان البرز همچنین تصریح داشت: 95 هزار پرونده در سال 93 به شوراهای حل اختلاف وارد شده ولی 95480 مختومه شده است همچنین 13800 پرونده در این سال منجر به مصالحه شده است.
وی وجود بیش از 410 هزار پرونده در سال 93 در استان را نگران کننده دانست و گفت: این بدان معنی است که یک سوم جمعیت استان در این سال درگیر پرونده های مختلف در دستگاه قضایی استان هستند که این حجم انبوه فشار زیادی به دستگاه قضایی وارد می کند و برخی از گلایه‌هایی که مردم دارند بیشتر به دلیل این حجم زیاد پرونده های ورودی است که موجب می شود فشار زیادی به قضات و کارکنان وارد شود؛ با این حجم زیاد، قاضی مجبور است روزانه حداقل به 10 پرونده رسیدگی کند که موجب کاهش دقت در بررسی ها می شود.
فاضلیان با تاکید بر لزوم چاره اندیشی برای کاهش پرونده ها در استان، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های مردم، بهره گیری از ظرفیت نهادهای حقوقی، تکریم فرهنگ قانونمنداری، افزایش آگاهی های حقوقی، تقویت مبانی دینی و اعتقادی از جمله راهکارهای کاهش حجم ورودی های رونده به دادگاه هاست.
وی با تاکید بر اینکه عصاره پیشگیری قانونمداری است، گفت: اگر مردم ملتزم به قانون باشند کسی به خود اجازه تجاوز به حقوق دیگران را نمی دهد. متاسفانه امروز برخی قانون‌گریزی را مزیت می دانند و تلاش می کنند به اشکال مختلف قانون را دور بزنند.
این مقام قضایی رسیدگی به 27 هزار پرونده مسن از مجموع 47 هزار پرونده را از اقدامات مهم دستگاه قضایی استان در سال 93 برشمرد و اظهار داشت: این بدان معناست که به 57 درصد پروند های مسن رسیدگی شده و مختومه شده اند.
وی همچنین افتتاح 7 دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان را از فعالیت های مهم بخش آی تی دادگستری استان دانست و ادامه داد: تا پایان سال تعداد این دفاتر به 10 مورد خواهد رسید تا در سریع ترین زمان پرونده ها مورد رسیدگی قرار گیرند.
رئیس کل دادگستری استان افزود: سرقت مستوجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی، توهین به اشخاص عادی، ایراد صدمه غیرعمدی، تهدید، تخریب، کلاهبرداری، نگهداری و مالکیت مواد مخدر و خیانت در امانت مهمترین جرائمی هستند که در سال 93 در استان البرز رخ دادند که در کلاهبرداری و سرقت و مواد مخدر، آمار پروند ها از میانگین کشوری بسیار بالاتر است و باید تلاش جدی برای کاهش این آمار داشته باشیم.
وی اضافه کرد: در حوزه دادگاه های خانواده نیز آمار ما بیشتر از میانگین کشوری است و نیازمند تدابیر جدی توسط دستگاه‌های مسئول هستیم. خانواده ها هم باید دقت بیشتری کنند و ازدواج را ساده نگیرند. در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اقدامات زیادی در این زمینه انجام شده که بعدا اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
این مقام قضایی با اشاره به تعطیلی بخش آلوده‌زای نیروگاه منتظر قائم، گفت: با اقدام به موقع دستگاه قضایی این بخش که نقش زیادی در آلوده کردن آب و هوای شهر داشت تعطیل شد.
وی با گلایه از دستگاه هایی که باید جلوی فعالیت آلوده زای این نیروگاه را می گرفتند ولی نگرفتند اظهار داشت: متاسفانه آن‌ها منتظر ماندند و بعد از اینکه نیروگاه تعطیل شد و نتایج مثبت آن را دیدند موضع گیری کردند و اقدامات دستگاه قضایی را به نام خود مصادره کردند.
رئیس کل دادگستری استان البرز با هشدار به ویلاسازها و از اقدامات جدی دستاه قضا در روزهای آتی خبر داد و گفت: به آنها تذکر می دهیم قبل از اینکه دستگاه قضا ورود پیدا کند ساخت و سازهای خود را در جاده چالوس و دیگر اراضی کشاورزی و ملی متوقف کنند و خود داوطلبانه اقدام به تخریب ساختمان های غیرمجاز کنند.
وی اضافه کرد: در سال 93 بیش از 500 هکتار از اراضی ملی به ارزش بیش از 700 میلیارد تومان با حکم مراجع قضایی خلع ید شد همچنین 1700 هکتار از اراضی دولتی که در اختیار وزارت راه و شهرسازی بود و به تصرف درآمده بود آزاد شد.
این مقام قضایی در پایان با هشدار به کسانی که با هدفی جز سرمایه‌گذاری در استان اقدام به ساخت و ساز می‌کنند اظهار داشت: ما از کسانی که قصد سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های سالم و مشروع اقتصادی در استان دارند حمایت جدی خواهیم کرد و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری استان آماده است همه موانع غیرضروری در مسیر سرمایه‌گذاری مشروع را از پیش پای سرمایه گذاران بردارد و بستر امنی برای فعالیت های تولیدی و اقتصادی در استان فراهم آورد.
وی اضافه کرد: اجاز نمی‌دهیم برخی افراد از امکانات و توان مالی و نفوذ خود برای تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و تجاوز به حریم و بستر رودخانه در اراضی دولتی و ملی به منظور ویلاسازی یا هر منظور دیگری استفاده کنند و از همه ظرفیت‌های دستگاه قضایی استان برای مقابله و برخورد قانونی با آنان استفاده خواهیم کرد و در آینده نزدیک اقدامات عملی در جهت قلع و قمع بناها و ویلاهای غیرمجاز ساخته شده در اینگونه اراضی ملی به عمل خواهیم آورد و آماده‌ایم در جهت اجرای قانون و دفاع از حقوق بیت المال هر هزینه‌ای که لازم باشد را پرداخت کنیم.

کلید واژه ها: استان البرز -




شنبه 6 تیر 1394 - 10:53:21





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن