تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله يكى از اصحاب خود را غمگين مى‏ديدند، با شوخى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798260787




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خوشبینی محتاطانه کری به نتیجه مذاکرات/ درخواست واشنگتن پست از مذاکره‌کنندگان آمریکایی/ بازتاب حملات جدید داعش به کوبانی |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: خوشبینی محتاطانه کری به نتیجه مذاکرات/ درخواست واشنگتن پست از مذاکره‌کنندگان آمریکایی/ بازتاب حملات جدید داعش به کوبانی
برنامه وزرای خارجه ایران، آمریکا و فرانسه برای سفر به وین، درخواست یک روزنامه آمریکایی از مذاکره کنندگان این کشور، خوشبینی محتاطانه کری به مذاکرات هسته ای، هجوم دوباره تروریست های داعش به کوبانی سوریه و انتقاد از سیاست های دولت فرانسه در توسعه روابط با عربستان، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۵۱۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰ - 26 June 2015


برنامه وزرای خارجه ایران، آمریکا و فرانسه برای سفر به وین، درخواست یک روزنامه آمریکایی از مذاکره کنندگان این کشور، خوشبینی محتاطانه کری به مذاکرات هسته ای، هجوم دوباره تروریست های داعش به کوبانی سوریه و انتقاد از سیاست های دولت فرانسه در توسعه روابط با عربستان، از جمله مهمترین موضوعاتی است که سرخط مطالب امروز مطبوعات جهان را به خود اختصاص داده است. 


به گزارش «تابناک»، امروز نیز مطالب مربوط به مذاکرات هسته ای ایران، بخش مهمی از مطالب مطبوعات و رسانه های بین المللی را تشکیل می دهد. در این زمینه، سایت شبکه خبری «سی بی سی» کانادا با انتشار گزارشی می نویسد در حالی که شکاف های مهمی هنوز بر سر راه توافق هسته ای وجود دارد، وزرای خارجه ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 بر تلاش دیپلماتیک خود برای به نتیجه رساندن مذاکرات در مدت زمان تعیین شده می افزایند. در همین راستا، دولت فرانسه اعلام کرده لوران فابیوس، وزیر خارجه این کشور روز شنبه به وین سفر کرده و به مذاکرات خواهد پیوست. محمد جواد ظریف و جان کری، وزرای خارجه ایران و آمریکا نیز از امروز (جمعه) به منظور شرکت در مذاکرات در وین خواهند بود.


*****


در همین حال، روزنامه «واشنگتن پست» با انتشار مطلبی از مذاکره کنندگان آمریکایی خواسته به خط قرمزهای ایران در مذاکرات تن ندهند. دیوید ایگناتیوس، ستون نویس این روزنامه مدعی است در آخرین روزهای نزدیک به ضرب الاجل هسته ای، ایران به طور همزمان دو موضع را از خود بروز می دهد؛ نخست، پایبندی به پارامترهای تفاهم لوزان که در ماه آوریل حاصل شد و دوم، مجموعه ای از خط قرمزها که از سوی مقامات ارشد این کشور مطرح می شود. به عقیده ایگناتیوس، تا زمانی که متن نهایی توافق آماده نشده و به نگارش در نیاید، ایالات متحده نمی داند که کدام زبان و کدام موضعگیری در طرف ایرانی غلبه بیشتری دارد؛ اما به هر حال، آمریکا نباید به خط قرمزهای ایران تن بدهد؛ زیرا این خطوط قرمز با چارچوب تفاهم لوزان نیز در تضاد هستند.


*****


با این وجود، جان کری، وزیر خارجه آمریکا در آستانه سفر به وین برای حضور در مذاکرات هسته ای ایران، نسبت به این مذاکرات خوشبینی محتاطانه ای ابراز کرده است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کری گفته نسبت به مذاکرات هسته ای با ایران امیدوار است، اما نمی خواهد پیش از سر رسیدن ضرب الاجل 30 ژوئن برای دستیابی به توافق، در این خصوص ابراز امیدواری کند. وی در گفت و گو با خبرنگاران در این زمینه گفته: «من همیشه امیدوار هستم. بله، امیدوار هستم، اما این موضوع را ابراز نمی کنم». در این میان، یک مقام دیگر آمریکایی نیز گفته مذاکره کنندگان آمریکایی، می توانند مسیر دستیابی به «یک توافق بسیار خوب» را تصور کنند، اما باید منتظر بود تا ببینیم آیا می توان به توافق دست پیدا کرد یا خیر. 


*****


در میان دیگر موضوعات، هجوم دوباره گروه تروریستی داعش به شهر کوبانی سوریه، بازتاب گسترده ای در عرصه بین المللی داشته است. روزنامه «تلگراف» می نویسد تروریست های داعش بار دیگر به شهر کوبانی در سوریه وارد شده و ضمن منفجر کردن یک خودروی بمب گذاری شده، به مبارزه با نیروهای کرد پرداخته اند. در انفجار این خودرو که در منطقه ای نزدیک به گذرگاه مرزی با ترکیه رخ داده، دستکم پنج نفر کشته شده اند و درگیری های رخ داده پس از این واقعه، سبب کشته شدن تعداد زیاد دیگری نیز شده است. به اعتقاد کردها، ترکیه به تروریست های داعش اجازه داده از مرز عبور کرده و بار دیگر به شهر کوبانی که پیشتر از دست این گروه آزاد شده بود، حمله کنند. 


*****


این در حالی است که ترکیه نقش داشتن در حملات جدید داعش به کوبانی را رد و این حملات را محکوم کرده است. به نوشته خبرگزاری فرانسه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفته: «ما حمله تنفر آمیز تکفیری های داعش را که بیگناهان را در شهر کوبانی هدف قرار می دهد، محکوم می کنیم». وی همچنین اتهاماتی را که بر اساس آن، گفته می شود اعضای داعش از طریق ترکیه وارد کوبانی شدند، «توهین و تبلیغات» توصیف و تأکید کرده هیچکس حق ندارد ترکیه را به سازمان های تروریستی متصل کند. خبرگزاری فرانسه در ادامه این مطلب به نقل از دیده بان حقوق بشر سوریه به بیان آمار کشته شدگان درگیری های کوبانی پرداخته و می نویسد در خشونت های روز پنجشنبه، 57 نفر از جمله 35 کرد و 22 عضو داعش کشته شدند.


*****


اما در ادامه تنش ها میان روسیه و غرب بر سر بحران اوکراین، وزارت دفاع آمریکا هشدارهای جدیدی را علیه روسیه مطرح کرده است. به نوشته «ایندیپندنت»، معاون وزیر دفاع آمریکا روز گذشته گفته تهدیدات هسته ای مطرح شده از سوی روسیه، همانند «بازی با آتش» است. رابرت ورک ضمن بیان این مطلب افزوده آمریکا مصمم است مانع آن شود که روسیه از طریق نقض «پیمان تسلیحات هسته ای میانبرد» به پیشرفت های نظامی چشمگیر دست پیدا کند. به اعتقاد ورک، تلاش های مسکو برای استفاده از قدرت هسته ای به منظور ارعاب همسایگان، ناکام بوده و در حقیقت باعث شده است متحدان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به یکدیگر نزدیکتر شوند.


*****


در نهایت، در میان دیگر مطالب، شبکه خبری «فرانس 2» با تهیه گزارشی از روابط فرانسه و عربستان، به انتقاد از سیاست پاریس مبنی بر توسعه روابط با آل سعود پرداخته است. در این گزارش آمده با وجود انتقاد سازمان های مدافع حقوق بشر از رژیم آل سعود، پاریس با ریاض همکاری می کند. این شبکه درباره سفر محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان به فرانسه و انعقاد قراردادهای بزرگ تجاری با این کشور اعلام کرد به رغم آنکه چندین سازمان مردم نهاد نقض حقوق بشر را در عربستان محکوم کرده اند، اما ریاض شریکی راهبردی برای فرانسوی ها محسوب می شود. فرانس 2 اشاره می کند قراردادهای کلان منعقد شده میان طرفین در جریان این سفر، نتیجه مذاکراتی طولانی است که مستقیماً توسط وزرات خارجه فرانسه هدایت شده است.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 148]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن