تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حكيم نيست آن كس كه مدارا نكند با كسى كه چاره اى جز مدارا كردن با او نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805781634




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درگیری های خونین در جنوب و شمال سوریه


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: درگیری های خونین در جنوب و شمال سوریه


برخی رسانه ها از ورود داعش به شهرعین العرب(کوبانی) در شمال سوریه خبر دادند. نیروهای بومی توانسته اند چندین منطقه را در استان رقه که پایتخت خلافت داعش محسوب می شود، آزاد کنند. برخی منابع نظامی سوری هم خبر تسلط داعش بر مناطقی از حسکه را تکذیب کردند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شبکه المیادین در خبری فوری گزارش داد: بر اساس اطلاعاتی که به دست المیادین رسیده است، گروههای مسلح تروریستی در جنوب سوریه، برای حمله به شهر درعا آماده شده بودند و صبح روز چهارشنبه دستور اجرای عملیات را از اتاق مشترک عملیات دریافت کردند. آنها نام عملیات خود را "عاصفة الجنوب" یعنی طوفان جنوب گذاشته‌ بودند. اتاق مشترک عملیات که در اردن قرار دارد برای انجام این هجوم 40 موشک انداز، 30 تانک و 1500 تروریست به سوریه ارسال کرده بود اما با پیش دستی ارتش سوریه در تحکیم مواضع خود در درعا و حملات جنگنده های سوری به مواضع گروههای مسلح این توطئه اجرایی نشد.
شبکه العالم نیز در خبری فوری ازعملیات ارتش سوریه  در"درعا البلد"، "النعیمه" و "خربه غزاله" در حومه درعا خبر داد. درعملیات النعیمه، شمار زیادی از تروریست ها کشته و زخمی شدند و خودروهای آنها منهدم شد.
گروهی از تروریست ها که قصد نفوذ به خربه غزاله را داشتند در کمین ارتش سوریه گرفتار شدند. در این عملیات هم شمار زیادی از افراد مسلح کشته و زخمی شدند و خسارت های زیادی به تجهیزات آنها وارد شد.
ورود داعش به عین العرب
ورود داعش به عین العرب شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش، در خبر فوری از ورود عناصری از داعش به شهرعین العرب (کوبانی) در شمال سوریه خبر داد.
مهاجمان داعشی بامداد امروز پنجشنبه دو خودروی بمب گذاری شده را نزدیک بخش ورودی این شهر منفجر و از فرارغیرنظامیان جلوگیری کردند و با نفوذ به شهرعین العرب وارد درگیری های شدید شدند که تاکنون شمار زیادی از غیرنظامیان در این درگیری ها کشته شده اند.
منابع بومی همچنین از به گروگان گرفته شدن شماری از غیرنظامیان به دست اعضای داعش خبر دادند. به گزارش المیادین، داعش پس از انفجارخودروهای بمبگذاری شده در نزدیکی گذرگاه مرزی، در بیمارستان "مشنه نور" در جنوب عین العرب سنگر گرفت.
تحولات حسکه
خبرهای ضد و نقیض از تصرف بخش هایی از حسکه
برابر این گزارش به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیروت، دیده بان حقوق بشر سوریه که یک گروه مخالف مستقر در لندن است، اعلام کرد، داعش چهارشنبه شب به شهر حسکه در شمال شرقی سوریه وارد شدند و دو محله این شهر را که پیشتر در کنترل نیروهای ارتش بود، تصرف کردند.
بنا بر اعلام این گروه مخالف سوری، دهها تن از داعشی ها و نظامیان ارتش سوریه در درگیری های حسکه، کشته شدند. ارتش سوریه نیز پس از پیشبرد استحکامات نظامی خود در "قامیشلی"، مواضع داعش را در روستاهای جنوب غرب حسکه بمباران کرد. این گزارش به نقل از المیادین می افزاید، داعش پس از انفجار خودروی بمبگذاری شده در مرکز ایست و بازرسی ارتش سوریه در جنوب غرب حسکه، به مناطق "الشریعه" و"النشوه الغربیه" یورش برد. برخی منابع نظامی سوری خبر تسلط داعش بر مناطقی از حسکه را تکذیب کردند.
  داعش مفتی النصره را اعدام کرد     پایگاه اینترنتی النشره لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد: گروه تروریستی داعش مفتی گروه تروریستی جبهه النصره معروف به "ابوالبر العراقی" را پس از بازداشت در ریف شمالی حلب، اعدام کرد.
  عقب نشینی داعش از 6 روستای شمال سوریه نیروهای بومی روز چهارشنبه به پیشروی های خود در مناطق از استان رقه که تحت کنترل داعش است، ادامه دادند و عناصرداعش را از 6 روستای دیگر بیرون راندند.
روستاهایی که دیروز از چنگ داعش آزاد شد، در حدفاصل شهر "عین عیسی" و "تل ابیض" که نزدیک مرزهای ترکیه واقع شده است، قرار دارند.
نیروهای بومی این اواخر در مبارزه با گروه داعش به موفقیت های چشمگیری دست یافته اند و توانسته اند چندین منطقه را در استان رقه که پایتخت خلافت داعش محسوب می شود، آزاد کنند.
پیشروی این نیروها تروریست های داعش را مجبور کرده، مواضع دفاعی خود را تا حومه شهر رقه عقب بکشند به طوری که نیروهای بومی در حال حاضر خود را به 30 کیلومتری شهر رقه رسانده اند.
تروریست‌های داعشی هم برای مقابله با این نیروها در نزدیکی شهر رقه، نیروهای خود را به مناطق شمالی این منطقه اعزام کرده و همزمان خانواده‌های فرماندهان داعشی به شمال حلب انتقال یافته‌اند.

 


پنج شنبه ۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن