تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد ميهمانش را گرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799399119




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دیو سیاه مواد مخدر بلای جان جوانان/بروز آسیب های اجتماعی و اعتیاد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


دیو سیاه مواد مخدر بلای جان جوانان/بروز آسیب های اجتماعی و اعتیاد استان‌ها > لرستان - به گزارش بازتاب بروجرد ،امروزه استفاده از مواد مخدر و اعتیاد جوانان و نوجوانان معظلی است که بلای جان جوانان شده و به دنبال اعتیاد و استفاده از مواد مخدر بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی نیز به وجود آ یند.

اعتیاد و استفاده از مواد مخدر امروز بسیار تغییر کرده و مواد مخدر جدیدی وارد بازار شده اند که اعتیاد زمینه بسیاری از انحرافات و مشکلات را به دنبال دارد.
اعتیادی که از آن به عنوان بلای خانمون سوز نام برده می شود می تواند جوانان و نوجوانان را در کوچه پس کوچه های غفلت قرار دهد و وقتی فرد از مواد اعتیاد آور استفاده کرد زمینه بروز مشکلات دیگر را فراهم کرده است.
دوره نوجوانی و جوانی از مهمترین دوره های حساس زندگی هر فرد محسوب می شود و بیشترین دوره ای که انسان به سمت استفاده از مواد مخدر گرایش پیدا می کند ، همین دوران است.
اعتیاد از بیراه‏های هولناکی است که ممکن است جریان پرشور حیات جوانان را به سوی خود بکشاند و همه سرمایه و عمر و زندگی فرد را با خود به منجلاب نابودی ببرد.
شاید این سوال در ذهنمان باشد که چگونه یک فرد معتاد می شود؟
هراس از مشکلات زندگی و پناه بردن به دامان هیولای اعتیاد برای فرار از این دشواری‏ها، عملی بسیار  بدفرجام است و برخی برای این که لحظه ای از مشکلات دور باشند ، استفاده از مواد مخدر راانتخاب می کنند و اولین گام را برای نابودی زندگی خود برمی دارند.
وقتی فرد به دوران نوجوانی و جوانی می رسد، استقلال بیشتر از هر چیزی در وجودش خودنمایی می کند ودر واقع تلاش می کند تا خود را نشان دهد.
اعتیاد به مواد مخدر، سرمایه، جان و احساس افراد را نابود می کند و صنعتی شدن استفاده از مواد نگران ‌کننده بوده، به طوری که با مصرف این نوع از مخدرها، زمینه بروز بسیاری از مشکلات اجتماعی پدیدار شده است.
متاسفانه بارها و بارها در مورد پایین آمدن سن استفاده از مواد مخدر گفته شده است و این که نوجوانان در سنین پایین اقدام به مصرف مواد مخدر می کنند که حتی برای تفریح و اندک، اعتیاد را برای آنان رقم می زند.
وقتی فردی به عنوان معتاد در جامعه تلقی می شود ، آسیب های اجتماعی زیادی نیز بروز می کنند و کیفیت زندگی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد.
در ادامه یکی از افراد معتاد که چند ماهی بود ترک کرده گفت: استفاده از مواد مخدر حتی به صورت اندک و تفریحی می تواند اعتیاد ایجاد کند و من اگر در این راستا اگاهی لازم را داشتم قطعا به سمت آن حرکت نمی کردم.
مصطفی افزود: مواد مخدر این نیست که به تنهایی و در یک فضای ویژه مورد استفاده قرار گیرد چرا که امروزه مواد مخدر و اعتیاد آور در قرص های کوچک و موارد دیگری نهفته شده است.
به گفته وی اعتیاد زندگی فرد را نابود می کند و الان که مدتی است به سراغ مواد مخدر نمی روم، طعم زندگی شیرین را دوباره می چشم.
وی بیان کرد: اعتیاد که به وجود آید، به دنبال آن مشکلات زیادی رخ می دهد و متاسفانه بسیاری از جوانان و نوجوانان برای تخلیه انرژی به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند.
در ادامه رئیس بهزیستی بروجرد گفت: خانواده ها برای ترک اعتیاد افراد و اعضای خانواده حتما از کمپ های مجاز ترک اعتیاد استفاده نمایند.
وی با اشاره به این که تنها یک کمپ مجاز ترک اعتیاد در بروجرد وجود دارد تصریح کرد: افرادی که به این کمپ مراجعه می کنند تحت مراقبت های ویژه قرارمی گیرند و همه شرایط لازم برای ترک اعتیاد آنها فراهم می باشد.
پیردایه اظهار داشت: هم اکنون تعداد کمپ های ترک اعتیاد غیر مجاز در بروجرد بیش از 10 مرکز است که این کمپ ها به صورت غیر مجاز اقدام به ترک اعتیاد افراد معتاد می کنند  و مشکلاتی را برای آنها رقم می زنند.
رئیس بهزیستی بروجرد با بیان اینکه اقداماتی که جهت درمان معتادان در مراکز غیرمجاز انجام می شود بدون نظارت بهزیستی صورت گرفته و در مواردی برای این افراد خطرناک نیز هست گفت: افراد با مراجعه به مراکز ترک اعتیاد مجاز می توانند در صورت مشاهده هرگونه رفتار غیر قانونی با بیمار به اداره مسوول شکایت کنند.
وی بیان کرد: برخی از خانواده ها قادر به پرداخت هزینه مورد نیاز برای ترک اعتیاد افراد خانواده در کمپ های مجاز نیستند که اداره بهزیستی با توجه به مشکلات و نیازمندیهای این خانواده ها، مبلغی از هزینه ترک اعتیاد در مراکز مجاز را پرداخت می نماید.
پیردایه تعداد کمپ های مجاز ترک اعتیاد در بروجرد را اندک دانست و افزود: درهمین راستا پیگیریهای صورت گرفته تا این مراکز افزایش یابند و مجوز بیشتری برای کمپ های مجاز صادر گردد.
لازم به ذکر است که برپایی نمایشگاه عکس، برگزاری کلاسهای آموزش پیشگیری از اعتیاد و جلسه پرسش و پاسخ از مهمترین برنامه های نیروی انتظامی بروجرد است که به مناسبت پنجم تیرماه روز مبارزه با مواد مخدر در بروجرد اجرا می گردد



پنجشنبه 4 تیر 1394 - 10:55:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 458]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن