تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798953545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی: آذربایجان‌شرقی 50 هزار معتاد دارد/ 55 درصد طلاق‌ها مربوط به اعتیاد است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی:
آذربایجان‌شرقی 50 هزار معتاد دارد/ 55 درصد طلاق‌ها مربوط به اعتیاد است
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی از شناسایی 50 هزار معتاد در این استان خبر داد و گفت: طبق آمار آذربایجان‌شرقی دارای بالاترین میزان مصرف رتالین و ترامادول در کشور است.

خبرگزاری فارس: آذربایجان‌شرقی 50 هزار معتاد دارد/ 55 درصد طلاق‌ها مربوط به اعتیاد است



به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدعلی نصرتی ظهر امروز در نشست تخصصی با موسسات خیریه آذربایجان شرقی جهت جلب مشارکت اجتماعی در امر مبارزه با مواد مخدر با اعلام این خبر اظهار داشت: 50 درصد از این تعداد معتاد، متاهل هستند و به عبارتی 25 هزار زن در استان ما در شرایط دشوار زندگی می‌کنند. آذربایجان‌شرقی 50 هزار معتاد دارد نصرتی با بیان اینکه خانواده‌های معتادان بزرگ‌ترین قربانیان هستند، تصریح کرد: در حال حاضر 50 هزار معتاد در آذربایجان‌شرقی شناسایی شده‌اند که از ستاد پیشگیری خدمات دریافت می‌کنند و مشخص است که آمار جمعیت واقعی با این آمار موجود متفاوت است.
وی با تاکید بر اینکه درست نیست تنها به این دل خوش کنیم که نیروی انتظامی می‌تواند از گسترش مصرف موادمخدر جلوگیری کند، اظهار داشت: امکان برون رفت از معضل اعتیاد وجود دارد به شرطی که ظرفیت‌های خود را پای کار بیاوریم چرا که ما همگی یک سرنوشت مشترک داریم و هیچکس نمی‌تواند در این بین از وظیفه خود شانه خالی کند.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی ادامه داد: شاید اگر 30 سال پیش کسی مطرح می‌کرد که در تبریز روزی جوانان حتی بی‌سواد نیز در زیرزمین‌های این شهر ماده مخدر شیشه را تولید می‌کنند کسی این گفته را باور نمی‌کرد.
به گفته‌ نصرتی، طی سال 92 تعداد 15 کارگاه تولید شیشه در تبریز کشف شد که تنها در یک کارگاه 100 کیلوگرم ماده مخدر شیشه تولید شده بود که 90 کیلو از آن توزیع شده بود و 10 کیلوگرم نیز کشف و ضبط شد. در مهندسی مبارزه با مواد مخدر ضعف داریم نصرتی با تاکید بر اینکه ما در مهندسی مبارزه با مواد مخدر ضعف داریم، گفت: سیاست کتمان و پنهان کاری را پیش گرفته‌ایم در حالی که این موضوعات واقعیت‌های جامعه هستند.
وی افزود: به دلیل همین سیاست پنهان کاری هم اکنون این مشکلات به لایه‌های زیرین جامعه نفوذ پیدا کرده‌اند و حتی در بین خانواده‌ها نیز ریشه پیدا کرده است. وقتی در خانواده شخصی با بیماری سرطان روبه‌رو می‌شود، خانواده به راحتی این موضوع را عنوان می‌کنند و حتی برای آن از دیگران یاری می‌خواهند ولی در مواجه با اعتیاد خانواده‌ها با پنهان کاری، به طور مظلومانه این مشکل را تحمل می‌کنند. مشکلات را با مردم در میان بگذاریم/اعتیاد ربطی به جنسیت ندارد و حتی به طبقه و قشر خاصی نیز منتهی نمی‌شود رئیس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه باید مشکلات را با مردم در میان بگذاریم، گفت: اعتیاد ربطی به جنسیت ندارد و حتی به طبقه و قشر خاصی نیز منتهی نمی‌شود و در کمپ‌های ترک اعتیاد شاهدیم حتی فرزندان برخی مسئولان نیز گرفتار این بیماری شده‌اند.
نصرتی با اشاره به اینکه در پیشگیری‌های اولیه برای اعتیاد کوتاهی و از ظرفیت‌های آموزش و پرورش و آموزش عالی غفلت کرده‌ایم، تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی مرغوب‌ترین نوع تریاک در ایران تولید می‌شد که خوشبختانه پس از انقلاب این رویکرد تجدید نظر شد ولی هم اکنون ایران در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد و از این حیث صدمات زیادی متحمل شده‌ایم. 70 درصد سرقت‌ها و 55 درصد طلاق‌ها مربوط به اعتیاد است وی با تاکید بر اینکه در بحث خوابگاه‌ها و به خصوص دانشجویان غیربومی مشکلات جدی داریم، گفت: طبق آمار 70 درصد از سرقت‌ها در جامعه توسط معتادان روی می‌دهد و علت 55 درصد از طلاق‌ها نیز مربوط به اعتیاد است. راه‌اندازی پژوهشکده روانی و اجتماعی اعتیاد در دانشگاه آذربایجان و راه‌اندازی موسسه خیریه نجات رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی با اشاره به اقدامات انجام یافته برای جلوگیری و مبارزه با اعتیاد خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پژوهشکده روانی و اجتماعی اعتیاد در دانشگاه آذربایجان و راه‌اندازی موسسه خیریه نجات با دستور استاندار آذربایجان‌شرقی از جمله این اقدامات است که البته فعالیت این مرکز به طور رسمی آغاز نشده است. راه‌اندازی مرکز نگهداری معتادان در تبریز وی از راه‌اندازی مرکز ماده 16 تبریز نیز خبر داد و گفت: با فعالیت مراکز ماده 16 پذیرش و درمان معتادان به صورت سیستماتیک، علمی و طبق مقررات انجام می‌شود و طبق دستورالعمل، معتادانی که توسط پلیس جمع‌آوری می‌شوند اگر سابقه دستگیری نداشته باشند، تنها برایشان پرونده‌ای تشکیل شده و به مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند، اما معتادانی که قبلا هم دستگیر شده‌اند در مراکز ماده 16 پذیرش می‌شوند. اقدامات مبارزه با موادمخدر باید تبدیل به جریان شود نصرتی نگهداری، درمان، حرفه‌آموزی و اشتغال‌زایی معتادان را از برنامه‌های مراکز ماده 16 برشمرد و با بیان اینکه ارائه این خدمات به صورت رایگان خواهد بود، اظهار داشت: اقدامات مبارزه با موادمخدر باید تبدیل به جریان شود.
وی با بیان اینکه تا پایان سال‌جاری تکلیف مرکز ماده 42 نیز مشخص می‌شود، یادآور شد: در بحث پیشگیری 10-12 سال است که ورود پیدا کرده‌ایم  و با یک عقب ماندگی 40 ساله از جوامع مدرن رو‌به‌رو هستیم؛ همچنین برخی اقدامات اغنایی و فرهنگی زمان بر است.
رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی یادآور شد: عبادت و کار خیر ما نباید فقط در ساخت مسجد و مدرسه خلاصه شود و در شرایط فعلی جلوگیری از شیوع فساد خود نوعی عبادت است. انتهای پیام/60002/ع40

94/04/03 - 16:11





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن