تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820224160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ايرانيان از يکنواختي بسته بندي ها خسته شدند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۴ تير ۱۳۹۴ (۴:۱۵ق.ظ)
ايرانيان از يکنواختي بسته بندي ها خسته شدند موج - به دليل افزايش هزينه تمام شده توليد در کشور، محصولات غذايي خارجي از جمله چيني وارد مي‌شود و پس از بسته‌بندي با برندهاي ايراني توزيع مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مسيح انصاري، يک کارشناس صنعت غذايي، با بيان اين که صنعت غذايي نيازمند حمايت دولت است، اظهار کرد: اين صنعت در حال حاضر به دليل افزايش قيمت تمام شده قادر به رقابت قابل توجه در بازارها چه خارجي و چه داخلي نيست.
وي با اشاره به واردات محصولات غذايي از ساير کشورها گفت: در حال حاضر برخي از محصولات غذايي از کشورهايي مثل چين وارد و در ايران بسته‌بندي مي‌شود.
اين کارشناس صنعت غذايي با بيان اين که بعضاً اين محصولات به اسم محصولات داخلي فروخته مي‌شوند، اظهار کرد: با توجه به اين که هزينه توليد در کشور افزايش يافته است برخي محصولات از کشورهاي ديگر به ايران مي‌آيد.
انصاري با تاکيد بر لزوم حمايت دولت از اين صنعت گفت: دولت به جاي اين که براي صنعت غذايي تصميم‌گيري کند بايد تصميمات را به آن‌ها واگذار کند و در کنار آن راهبردهاي حمايتي را افزايش دهد.
وي با بيان اين که يکي از حمايت‌هاي دولت مي‌تواند در زمينه نوآوري باشد، گفت: براي مثال 50 سال است که قوطي رب گوجه‌فرنگي با يک شکل ظاهري عرضه مي‌شود و اين موضوع مصرف‌کننده را خسته مي‌کند، بنابراين بايد در صنعت غذايي روي نوآوري و خلاقيت تمرکز بيشتري کرد.
اين کارشناس صنعت غذايي با بيان اين که نوآوري نيازمند هزينه و سرمايه است، اظهار کرد: در حال حاضر صنايع غذايي حتي قدرت تأمين سرمايه در گردش خود را ندارند، بنابراين در بخش نوآوري دولت بايد حمايت و سرمايه‌گذاري کند.
انصاري با اشاره به سرمايه‌گذاري دولت براي ايجاد واحدهاي جديد گفت: به اندازه کافي واحدهاي توليدي داريم و بسياري از اين واحدها با ظرفيت کمتر از 30 درصد کار مي‌کنند؛ به اين ترتيب نيازي به واحد جديد نداريم بلکه بايد طرحي ايجاد شود تا بتوان با حمايت از همين واحدها، ظرفيت آن‌ها را افزايش دهيم.
به گفته وي بايد صنايع غذايي را به بخش خصوصي واگذار کرد و دولت به جاي دخالت، بر اين بخش نظارت کند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن