تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798699428




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاخ سفید: تلاش می‌کنیم تا ۳۰ ژوئن با ایران به توافق دست یابیم


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: کاخ سفید: تلاش می‌کنیم تا ۳۰ ژوئن با ایران به توافق دست یابیم
سخنگوی کاخ سفید ضمن تاکید بر اینکه آمریکا تلاش می کند تا سی ام ژوئن به توافق دست یابد اما در عین حال کشیده شدن مذاکرات به بعد از ضرب الاجل را منتفی ندانست.
به گزارش نامه نیوز، جاش ارنست در نشست خبری روز سه شنبه خود در کاخ سفید گفت: چین همچنان یک عضو مفید در مذاکرات 1+5 با ایران است و ما برای نقشی که آنها ایفا کردند ارزش زیادی قائل هستیم. تردیدی وجود ندارد که عرصه هایی است که آمریکا و چین می توانند رقابتی داغ در آن داشته باشند اما عرصه هایی هم برای همکاری بین دو کشور وجود دارد.

در ادامه این نشست خبری، خبرنگاری گفت: شما لحظاتی پیش به مذاکرات 1+5 اشاره کردید، اکنون بیست و سوم ماه ژوئن است و اساسا یک هفته تا ضرب الاجل خود خواسته باقی مانده است. آیا خبر تازه ای درباره این مذاکرات دارید به خصوص با توجه به اینکه مقامات ایران همه نوع بیانیه را صادر می کنند؟

سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این پرسش گفت: همانطور که دیروز گفتم ، آمریکا و شرکای این کشور در گروه 1+5 همچنان برای رسیدن به ضرب الاجل سی ام ژوئن کار می کنند. ما همچنان به دنبال دستیابی به توافقنامه ای خواهیم بود که مطابق با توافقنامه سیاسی باشد که اوایل بهار بدست آمده بود. همچنین یک ضرب الاجل خودخواسته نیز در چارچوب مذاکرات سیاسی وجود داشت که این ضرب الاجل سی و یکم مارس بود. شما به یاد دارید که توافقنامه تا دوم آوریل هم اعلام نشده بود. ما به این ضرب الاجل ها توجه داریم اما نگرش ما این است که تقریبا دوسال است که ما با ایران مذاکرات داشته ایم، اکنون زمان آن است که ما به توافق دست یابیم. ما تلاش می کنیم تا ضرب الاجل سی ام ژوئن به توافق دست یابیم.

خبرنگار پرسید: پس شما درک می کنید که ممکن است حصول توافق چند روز بعد از پایان ضرب الاجل باشد؟

جاش ارنست گفت: قطعا این چیزی بود که ما در مذاکرات بهار داشتیم اما در نهایت این مسئله تاثیری روی توانایی ما در دستیابی به توافقی ندارد که مطابق با اولویت های رئیس جمهور آمریکا باشد. اگر لازم باشد که چند روز دیگر هم مذاکره شود همانطور که دربهار شده بود تا به توافقنامه ای دست یابیم که مطابق با توافقنامه ی سیاسی باشد در این صورت ما این کار را خواهیم کرد. هیچ دلیلی وجود ندارد که مذاکره کنندگان ما نتوانند به ضرب الاجل سی ام ژوئن دست یابند.

جیمز روزن خبرنگار فاکس نیوز هم گفت: شما درباره احتمال کشیده شدن مذاکرات به بعد از سی ام ژوئن اشاره کردید. پرسش این است که آیا شما می توانید به مردم آمریکا اطمینان بدهید که اگر توافقنامه نهایی بدست آمد این توافقنامه در واقع نهایی خواهد بود یعنی در توافقنامه نهایی هیچ جزء خاصی شامل پارامترهایی نباشد که درباره اش بازهم قرار باشد که مذاکره شود؟

جاش ارنست در پاسخ گفت: پیش بینی من این است که سرانجام و پایان دو سال کار این است که ما بتوانیم یک چارچوب برای حرکت به جلو را داشته باشیم یعنی اینکه ایران گام هایی برمی دارد که ضروری است و قابل راستی آزمایی است، این کشور همه مسیرها به سمت سلاح هسته ای را مسدود می کند و این کار را در ازای تخفیف تحریم ها انجام خواهند داد. این اساس توافقنامه است. آیا درباره بخش های خاصی از این توافقنامه وجود دارد که ممکن است بازهم نیاز به مذاکره درباره اش باشد؟ بله. این تلاش برای رسیدن به یک توافقنامه نهایی است.

خبرنگار گفت: منظور من پس از امضای توافقنامه ی نهایی است؟ آیا باز هم مذاکره صورت خواهد گرفت؟

جاش ارنست در پاسخ گفت: شما از ناظران نزدیک این مذاکرات بوده اید و این اطلاع داشتن کافی است تا درک کنید که بله، یک توافقنامه ی نهایی خواهد بود اما هیچ دلیلی وجود ندارد که بگوید ما دیگر قادر نخواهیم بود هدفی را تحقق بخشیم که هر دو به آن دست یافتیم. این هدف این است که آمریکا و شرکای 1+5، همه مسیرهای ایران به سمت بمب هسته ای را مسدود کنند و ایران هم در ازای برداشتن این گام ها شاهد تخفیف تحریم هایی باشد که به دنبال آن است. ما باید قادر باشیم که تا سی ام ژوئن به توافقنامه ی نهایی دست یابیم.

وی گفت: من از جمهوریخواهان و دمکرات های سنا تمجید می کنم که امروز گام مهم دیگری برداشتند تا اطمینان حاصل کنند که آمریکا می تواند درباره ی توافقنامه های تجاری قوی و با استاندارد بالا، مذاکره و آنها را اجرا کند. چنین توافقنامه هایی برای کارگران ما و اقتصاد آمریکا مفید هستند. با حمایت دو حزبی در کنگره اکنون تصویب قانون اختیارات ترویج تجارت ، به آمریکایی ها کمک می کند تا قوانین را دراین مورد تدوین کنند و اطمینان حاصل کنند که اقتصاد جدید و جهانی ما ساخته می شود.

جاش ارنست در ادامه از خبرنگاران حاضر در سالن کنفرانس کاخ سفید خواست که پرسش های خود را مطرح کنند.

جاش ارنست گفت: امروز بسیاری از خانوادههای اتباع آمریکایی به گروگان گرفته شده در خارج ، با اعضای دولت آمریکا که قانون مربوط به مذاکره نکردن با گروگان گیران بازنگری می کنند، دیدار کردند. هدف از بازنگری در قانون مذاکره نکردن با گروگان گیران این است که اطمینان حاصل کنیم اتباع آمریکایی به گروگان گرفته شده را نجات دهیم.

خبرنگاری پرسید: کردها شاهد موفقیت های نظامی در شمال سوریه بودند و توانستند سرزمین هایی از دست داعش بازپس گیرند. پرسش من این است که نقش حملات هوایی آمریکا در این زمینه چه بود و چه میزان هماهنگی وجود داشته است و نظر کاخ سفید درباره ی این موفقیت چیست؟

جاش ارنست در پاسخ گفت: ما یک یا دو هفته ی پیش درباره ی وضعیت این منطقه صحبت کرده و گفته بودیم که شاهد پیشرفت مهمی علیه داعش در شمال شرق سوریه بوده ایم. بخش زیادی از این پیشرفت عملا مربوط به تصمیمی است که دولت آمریکا خیلی زود گرفته بود تا از نیروهای ضد داعش در کوبانی حمایت کند. رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته بود که برخی تجهیزات نظامی را به صورت هوایی به داخل کوبانی برساند و این نیروها را تامین تجهیزاتی کند درحالیکه این نیروها تحت محاصره ی نیروهای داعش در منطقه بودند. همچنین آمریکا و شرکای ائتلافی آن تلاش کردند ترکیه را متقاعد کنند تا مسیر امن را برای برخی جنگجویان ضد داعش فراهم کند تا آنها بتوانند وارد سوریه بشوند و نیروها ی ضد داعش را در کوبانی تقویت کنند. از آن زمان به بعد بود که ما شاهد بودیم نیروهایی که شروع حرکت شان درکوبانی بود به سمت شرق حرکت کردند و داعش را به عقب راندند. حملات نظامی گسترده ای هم صورت گرفت که آمریکا و شرکای ائتلافی اش انجام دادند.

جاش ارنست درباره قانون جدید مربوط به مذاکره با گروگان گیران گفت: سیاست ما این است که منابع دولت آمریکا برای دادن امتیازات به تروریست ها مورد استفاده قرار نگیرد به بیانی دیگر ما نمی خواهیم که باب آسیب پذیری آمریکایی ها در برابر گروگان گیری را باز کنیم .

خبرنگار گفت: اما خانواده‌ها با پرداخت پول به گروگان گیران این باب را باز کنند؟

جاش ارنست در واکنش گفت: ما قطعا نمی خواهیم که منابع مالی بیشتر به سازمان های تروریستی داده شود.

در بخش دیگری از این مذاکره خبرنگاری درباره بستن زندان گوانتانامو پرسید. جاش ارنست هم گفت : همانطور که اشتون کارتر در گفتگو با سی بی اس گفت، به علت تلاش های مکرر کنگره برای مانع تراشی در روند بستن گوانتانامو، این روند بسیار دشوار تر شده است اما این مسئله یک اولویت برای رئیس جمهور آمریکا است.




منبع: تسنیم


۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن