تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820784083




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خط مشي اصلي را مقام معظم رهبري و مراجع عظام تعيين مي کنند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳ تير ۱۳۹۴ (۱۱:۷ق.ظ)
آيت الله استادي: خط مشي اصلي را مقام معظم رهبري و مراجع عظام تعيين مي کنند موج - قم - عضو شوراي عالي حوزه هاي علميه گفت: بايد يک اصل مهم را سرلوحه کار خود در امور سياسي قرار دهيم و آن اين است که در کشور ما خط مشي اصلي را مقام معظم رهبري و مراجع عظام تعيين مي کنند
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله استادي در جمع ائمه جماعات استان قم در محل جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: افراد متدين و مذهبي؛ به خصوص مبلغين و حوزويان بايد مراقب بسياري از اعمال و رفتار خود باشند؛ زيرا هميشه در معرض آسيب و حملات شيطان هستند.
وي افزود: در احاديث ما سفارش بسياري نسبت به اين قشر شده است؛ به ويژه اين حديث که اگر کسي پيکره عملش نيک باشد، ولي؛ ذات او بد باشد از بدترين امت است، باعث مي شود که توجه بسياري به ذات و مرام و عمل خود داشته باشيم.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: اخلاص رموز اصلي توفيقات همه بندگان صالح خدا و طلاب و حوزويان و مراجع عظام است؛ اگر امروز کسي به مرتبه اي مي رسد و الگويي خالص در مسير طريقت و شريعت مي شود از جايگاه اخلاص به اين مرتبه رسيده است.
وي افزود: طلاب و ائمه جماعت نبايد به احترامات و شأني که برخي از افراد براي آنها قائل هستند، دلخوش شوند. نبايد انتخاب تبليغي ما صرفا شأن و احترامي باشد که براي ما مبلغان در يک محفل قائل مي شوند. اگر در يک محل چنين احترامي نيز براي ما قائل نشوند، ولي ضرورت بر حضور بود بايد در اين مکان حاضر و کار تبليغي کنيم.
آيت الله استادي گفت: شيطان مراقب است و هميشه از اين فضاها براي رخنه در ميان مبلغان و طلاب استفاده مي کند. شيوه کار شيطان براي هر قشر و صنفي متفاوت است و در ميان طلاب نيز چنين شيوه هايي به کار مي برد تا آنها را از مسير مخلصانه خارج کند.
وي افزود: يکي از مهم ترين عبادات در اسلام نماز جماعت است. نماز جماعت از بزرگ ترين مواهب خداوند براي ارتقاي رتبه و درجه مومنين مي باشد. به همين خاطر شيطان نقشه هاي ويژه اي براي گمراه کردن مردم به خصوص ائمه جماعات دارد که البته شکل اين فريب ها و وسوسه هاي شيطان با هم متفاوت است.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: بايد در عرصه تبليغ و فعاليت طلبگي مراقب رخنه هاي شيطان باشيم. بايد بدانيم که لباس جايگاه کسي را نزد خدا تغيير نمي دهد. خداوند متعال کسي را به حسب لباسش پاداش نمي دهد، بلکه فقط اعمال انسان است که باعث رشد و ترقي انسان مي شود به همين جهت اگر ائمه جماعات در مساجد جواناني را ديدند که ظاهر نامناسبي داشتند را نبايد از مسجد فراري دهند؛ زيرا آنها گرايش مثبت دارند و به همين جهت بايد آنها را تشويق و ترغيب کنيم.
وي افزود: طلاب نبايد در مساجد به دنبال يک مسجد حاضر و آماده باشند. طلاب بايد همه کارهاي مسجد را به عهده بگيرند و به نوعي رفتار کنند که گويي مسجد محل کار آنها است. امروزه طلابي داريم که بيش از 14 سال در مساجد کار مي کنند؛ زيرا آنها امامت جماعت را کار خود مي دانند نه يک وظيفه اي که صرفا به عهده گرفته اند.
آيت الله استادي گفت: يکي از مسائل بسيار مهمي که طلاب بايد در محافل مذهبي به دنبال آن باشند، پرهيز از هر نوع سياسي کاري است. بايد يک اصل مهم را سرلوحه کار خود در امور سياسي قرار دهيم و آن اين است که در کشور ما خط مشي اصلي را مقام معظم رهبري و مراجع عظام تعيين مي کنند و اين بزرگان هم هميشه به کليات اشاره کرده اند و اگر مبلغي بيايد و خود مصاديق کلام رهبري را با زبان نه چندان درست بيان کند، علاوه بر اين که ممکن است تشخيص او درست نباشد و مردم را گمراه کند، گناهاني نيز بر کار او مترتب باشد.
وي افزود: طلاب وظيفه دارند آن مطلبي که رهبري بيان مي کنند بيان کنند اگر مردم حس کنند که آنها فقط از جانب يک حزب خاص سخن مي گويند از منبر آنها استقبال نمي کنند؛ يکي از مسائلي که در نمازهاي جمعه نيز وجود دارد همين مطلب است که مردم نبايد حس کنند که ائمه جمعه نيز فقط از جانب يک گروه سياسي و يک طيف سياسي سخن مي گويند؛ زيرا تاثير بسيار زيادي در توجه مردم به حضور در مساجد دارد. تکليف ائمه جماعات و جمعه اين است که معيارهاي رهبري را بيان کنند و از بيان مصاديق جدا خودداري کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن