تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821128455




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

كليات سند ملي تغذيه لرستان تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ تير ۱۳۹۴ (۱۴:۲ب.ظ)
كليات سند ملي تغذيه لرستان تصويب شد موج - خرم آباد - در دومين نشست كارگروه تخصصي سلامت و امنيت غذايي لرستان كليات سند ملي تغذيه استان تصويب شد.
به گزارش خبرگزاري موج، دكتر ساكي، رئيس دانشگاه علوم پزشكي لرستان و دبير اين كارگروه، در ابتداي اين نشست ضمن تبريك حلول ماه مبارك رمضان، ماه بهار قرآن با اشاره به شروع فصل گرما و شيوع بيماري هاي گوناگون در اين فصل اظهار داشت: با توجه به اين كه در فصل گرما بيماري هاي همه گير شيوع فراواني پيدا مي كنند كه ابتلاي 6000 نفر در اصفهان و 2000 نفر در چهار محل و بختياري به بيماري هاي روده اي ناشي از مواد غذايي آلوده گواهي به اين مسأله است بر رعايت مسائل بهداشتي توسط مردم در فصول گرم سال تاكيد كرد.
در ادامه موضوع بندهاي الف و ج ماده 37 برنامه پنجم توسعه و اعلام فهرست كالاها و اقدامات آسيب رسان به سلامت جامعه مطرح و گزارشي از وضعيت نامطلوب كشتارگاه هاي دام استان با تاكيد بر فعالسازي سالن هاي پيش سرد نيز ارائه شد. موضوع شهر سالم كه شهرستان دوره چگني به عنوان پايلوت براي اجراي طرح انتخاب شده نيز از مواردي بود كه در نشست دوم كارگروه سلامت مطرح و به بحث گذاشته شد.
در ادامه، مصوبات جلسه قبلي و روند پيشرفت آنها بررسي شد و كليات سند ملي تغذيه استان نيز به تصويب رسيد.
سيد سعيد شاهرخي، معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري لرستان، در پايان و جمع بندي اين نشست ضمن آروزي قبولي طاعات و عبادات مسلمين در ماه مبارك رمضان از دقت و جديت دانشگاه علوم پزشكي در برگزاري منظم كارگروه سلامت تقدير كرده و اظهار داشت: كارگروه سلامت و امنيت غذايي يكي از كاربردي ترين و مهمترين كارگروه هاي تخصصي استانداري لرستان است كه تاثير گذاري مهمي بر سلامت مردم داشته و با توجه به اهميت مقوله سلامت بايد بگونه اي برنامه ريزي شود كه با پيشگيري از اتفاقاتي كه مستلزم صرف هزينه هاي سنگيني است جلوگيري شود.
شاهرخي در خصوص كالاها و اقدامات آسيب رسان به سلامت جامعه نيز گفت: از آنجا كه گروه هدف و مخاطبين ما مردم هستند بايد هم در بحث آموزش و هم در بحث سياستگذاري، برنامه هاي عملياتي طراحي و با مشاركت عموم مردم و دستگاههاي مرتبط با سلامت جامعه اجرا شوند.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار لرستان از رواج دوباره استعمال قليان در پارك ها و اماكن تفريحي به شدت انتقاد كرده و بر جمع آوري اين پديده آسيب رسان به جامعه بويژه قشر جوان و مولد جامعه تاكيد و فرماندار خرم آباد را نيز مكلف به اقدام فوري در اين زمينه کرد.
مهندس شاهرخي بر صدور ابلاغ مديران دست اندركار اجراي پروژه شهر سالم در دوره چگني، ابلاغ به موقع مصوبات كارگروه سلامت و پيگيري دستگاه هاي مسوول و دبيرخانه كارگروه در جهت تحقق مصوبات كارگروه نيز تاكيد كرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن