تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821153359




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصويب سند آسيب شناسي کلان شهرها در بخش محيط زيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ خرداد ۱۳۹۴ (۲۳:۳۸ب.ظ)
تصويب سند آسيب شناسي کلان شهرها در بخش محيط زيست موج - هيات وزيران روز چهارشنبه در نشستي به رياست حجت الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني رييس جمهوري، سند آسيب شناسي کلانشهرها را در بخش محيط زيست و خدمات شهري بخش فضاي سبز به تصويب رساند.
به گزارش خبرگزاري موج، با توجه به اهميت فضاي سبز و پايين بودن ميزان متوسط سرانه‌هاي فضاي سبز شهري در کشور در مقايسه با سرانه پيش بيني شده و لزوم انجام اقدامات اساسي جهت برون رفت از وضعيت فعلي، تصويب شد.
بر اساس اين تصميم، مقرر شد در راستاي تأمين منابع آبي پايدار فضاهاي سبز شهري، اقدمات زير انجام پذيرد:
- اعلام وضعيت آب موجود و آب مورد نياز بر اساس مطالعات فني و اجرايي دقيق
- تخصيص منابع آبي مورد نياز وضع موجود از محل پساب فاضلاب يا ساير منابع غيرکيفي با رعايت اولويت‌ها
- واگذاري رايگان فاضلاب خام به شهرداري‌ها
- واگذاري بهره‌برداري حريم رودخانه‌ها و مسيل‌ها در داخل محدوده شهرها به شهرداري‌هاي متقاضي
هيأت وزيران همچنين با توجه به حجم بالاي تردد جاده‌اي در محور کرج – چالوس و لزوم ايمن سازي جاده مذکور، مبلغ يکصدميليارد ريال براي بهسازي محور ياد شده در اختيار دستگاه‌هاي اجرايي ذي‌ربط قرار داد.
در اين جلسه همچنين سازمان حفاظت محيط زيست به مناسبت هفته محيط زيست گزارشي در خصوص «محيط زيست و توسعه پايدار» ارائه نمود. اين گزارش به بررسي ظرفيت زيستي در ايران و جهان و ارزيابي ميزان مصرف بشر و اثرات آن بر محيط زيست پرداخته و با اشاره به فرصت‌هاي محيط زيست محيطي و تنوع زيستي بالاي کشور، به برنامه‌ها و اقدامات انجام شده از قبيل اجراي برنامه‌هايي جهت ارتقاي سطح آگاهي و فرهنگ، تشکيل شبکه سازمان‌هاي مردم نهاد در سطح کشور و برگزاري کارگاه‌هاي توان‌افزايي مشارکتي براي شبکه ظرفيت نيروي جوان کشور، ايجاد صندوق ملي و محيط زيست، تأسيس پژوهشکده محيط زيست و توسعه پايدار، نظام مديريت سبز، گسترش ساز و کارهاي فرابخشي حفاظت از محيط زيست و تدوين سند اقتصاد کم کربن وتصويب آن در هيأت وزيران اشاره شده است. از ديگر موضوعات عنوان شده در گزارش سازمان حفاظت محيط زيست، «اقتصاد سبز» به عنوان ابزاري براي دستيابي به توسعه است.
در ادامه جلسه استاندار اردبيل نيز گزارشي از برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در دولت يازدهم و پيشرفت طرح‌هاي مصوب سفر رييس‌جمهور به هيأت وزيران ارائه داد. در گزارش مذکور برنامه‌هاي دولت براي توسعه زيرساخت‌ها از جمله فعال شدن پروژه چهاربانده راه اردبيل – مشکين شهر، فعال شدن عمليات سدهاي بزرگ استان و گازرساني بالغ بر 100 روستا در اردبيل بيان شد. در زمينه توسعه واحدهاي دانش‌بنيان نيز به راه‌اندازي پارک علم و فناوري و اختصاص 10 هکتار زمين، ايجاد مراکز رشد در دانشگاه‌ها، پيگيري راه‌اندازي دانشگاه صنعتي اشاره شد.
همچنين آخرين وضعيت طرح‌هاي مصوب سفر رييس جمهوري و پيشرفت در آن شامل تأمين آب آشاميدني اردبيل از سد يامچي، اجراي سدگيوي، مطالعات اکتشافي پهنه‌هاي معادن استان، کانال کشي و زه‌کشي بيش از 83 هزار هکتار از زمين‌هاي کشاورزي، طرح راه‌آهن ميانه به اردبيل، بخش بخار نيروگاه سبلان، طرح جامع گردشگري و سرمايه‌گذاري نيز ارائه شد.
رييس جمهوري با تشکر از استاندار و دستگاه‌هاي اجرايي و همچنين سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور در پيگيري برنامه‌ها و تخصيص اعتبار مورد نياز، استان اردبيل را از جهت گردشگري و کشاورزي داراي استعدادهاي فراوان و ظرفيت‌هاي بسيار دانست و دستگاه‌هاي اجرايي را به برنامه‌ريزي براي بهره‌گيري مناسب از اين ظرفيت‌ها توصيه نمود.
در اين جلسه همچنين تعدادي از پيشنهادات دستگاه‌هاي اجرايي پس از بررسي به تصويب رسيد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن