تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):كسى كه در دنيا به امانتى خيانت كند و آن را به صاحبش برنگرداند و آنگاه بميرد بر دين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803256779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همراه و همسفر لبنانی شهید چمران +تصاویر


واضح آرشیو وب فارسی:جام نیوز:


خانم "غاده جابر"؛
همراه و همسفر لبنانی شهید چمران +تصاویر
بالاخره یک روز غاده همراه با یکی از دوستانش به موسسه می‌رود. فردی را که لبخند بر لب داشت را به او معرفی می‌کنند و می‌گویند: چمران است. غاده جا می‌خورد...



به گزارش سرویس مقاومت جام نیوز، هنر شهید مصطفی چمران باعث می‌شود که چمران با غاده جابر آشنا شود. داستان از آنجایی شروع می‌شود که غاده به درخواست سید محمد غروی به دیدار امام موسی صدر در مجلس اعلای شیعیان می‌رود. امام موسی از نوشته‌های زیبای غاده تعریف می‌کند و می‌پرسد: "شما کجا مشغول هستید؟" غاده می‌گوید: "در یک دبیرستان دخترانه درس می‌دهم." امام موسی صدر از غاده می‌خواهد که با آنان همکاری داشته باشد اما وی قبول نمی‌کند. امام موسی صدر می‌گوید: "به تو پول بیشتری می‌دهیم و با ما کار کن" اما غاده باز هم قبول نمی‌کند و با ناراحتی می‌رود. امام موسی صدر به دنبال غاده می‌رود و با تواضع عذرخواهی می‌کند و می‌پرسد: "چمران را می‌شناسی؟." غاده می‌گوید: "اسمش را شنیده‌ام."    

    غاده از جنگ ناراحت بود و دل دیدن کسانی که در خون و هیاهو و جنگ شریک باشند را نداشت. اما امام موسی صدر اصرار داشت که او چمران را ببیند.
امام موسی صدر به غاده می‌گوید: "چمران این طور نیست. ایشان دنبال شما می‌گشت. ما موسسه‌ای داریم برای نگه‌داری بچه‌های یتیم. فکر می‌کنم کار در آنجا با روحیه‌ی شما سازگار باشد. من می‌خواهم شما بیایی آنجا و با چمران آشنا شوی." بالاخره غاده قول می‌دهد که به دیدن چمران برود.
شش هفت ماه از این قرار می‌گذرد اما غاده هنوز به موسسه نرفته بود. اسم چمران برای غاده همراه با جنگ بود و او دوست نداشت چمران را ببیند.
تا اینکه سید غروی هدیه‌ای به غاده می‌دهد. هدیه تقویمی است که دوازده نقاشی بر روی آن است. یکی از نقاشی‌ها زمینه‌ای کاملا سیاه داشت و وسط این سیاهی شمع کوچکی می‌سوخت که نورش در مقابل این ظلمت خیلی کوچک بود. زیر این نقاشی به عربی شاعرانه‌ای نوشته بود: من ممکن است نتوانم این تاریکی را از بین ببرم، ولی با همین روشنایی کوچک فرق ظلمت و نور و حق و باطل را نشان می‌دهم و کسی که به دنبال نور است این نور هر چه‌ قدر کوچک باشد در قلب او بزرگ خواهد بود.    

 
بالاخره یک روز غاده همراه با یکی از دوستانش به موسسه می‌رود. فردی را که لبخند بر لب داشت را به او معرفی می‌کنند و می‌گویند: چمران است. غاده جا می‌خورد. فکر می‌کرد آدمی که نامش با جنگ گره خورده است، آدم قسی است اما لبخند و آرامش مصطفی او را غافل گیر می‌کند. غاده از دوستش می‌پرسد: "مطمئنی که این آقا چمران است؟!"
مصطفی تقویمی می‌آورد. همان تقویمی که سید غروی به غاده داده بود. غاده می‌گوید: "من این را دیده‌ام." مصطفی می‌پرسد: "از کدام تابلو بیشتر خوشتان آمد؟." غاده می‌گوید: "شمع. شمع خیلی مرا متاثر کرد. این شمع. این نور. انگار در وجود من است. من فکر نمی‌کردم کسی بتواند معنای شمع و از خود گذشتگی را به این زیبایی بفهمد و نشان بدهد. این را کی کشیده؟ من خیلی دوست دارم ببینمش، آشنا شوم." مصطفی می‌گوید: "من!"
غاده پس از این ماجرا و آشنایی با مصطفی در موسسه آغاز به کار می‌کند و در نهایت همراه و همسفر مصطفی می‌شود. او پس از شهادت چمران نیز در فعالیت‌های انقلابی حضور داشت و در ستاد جنگ‌های نامنظم فعالیت داشت.
در ادامه تصاویری از همراه و همسفر شهید چمران را می‌بینید:    

 

 

 

 

 

 

 


    غاده جابر چندی پیش در مراسم گرامیداشت عارف مجاهد شهید مصطفی چمران حضور پیدا کرد.
غاده جابر روایت همسفری و همراهی خود با شهید مصطفی چمران را در کتاب نیمه‌ی پنهان ماه 1، چمران به روایت همسر شهید بیان کرده است.
این کتاب توسط انتشارات روایت فتح  و با قلم حبیبه جعفریان منتشر شده است.    

  دفاع پرس  



۰۱/۰۴/۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام نیوز]
[مشاهده در: www.jamnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن