تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):مؤمن كم حرف و پر كار است و منافق پر حرف و كم كار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821072103




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روحاني: مذاكره‌كنندگان درچارچوب‌هاي رهبرمعظم انقلاب حركت مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: روحاني: مذاكره‌كنندگان درچارچوب‌هاي رهبرمعظم انقلاب حركت مي‌كنند
لاريجاني: توانمندي اقتصادي را در درون كشور افزايش دهيم رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه موضوع مذاكرات هسته‌اي مربوط به همه اجزاي نظام است، گفت: مذاكره‌كنندگان كشور در چارچوب‌هاي مشخص‌شده از سوي رهبر معظم انقلاب كه به طور شفاهي و كتبي ابلاغ شده حركت مي‌كنند.


رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه موضوع مذاكرات هسته‌اي مربوط به همه اجزاي نظام است، گفت: مذاكره‌كنندگان كشور در چارچوب‌هاي مشخص‌شده از سوي رهبر معظم انقلاب كه به طور شفاهي و كتبي ابلاغ شده حركت مي‌كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر رياست جمهوري، حجت الاسلام حسن روحاني در ششمين نشست مشترك دولت و مجلس با اشاره به اينكه مذاكرات هسته‌اي به مرحله حساسي رسيده است، گفت: مذاكرات مسئله همه كشور است و اميدواريم با كمك مجلس و حمايت مردم ضمن احقاق حقوق ملت و تأمين منافع كشور به نتيجه قابل قبول و خوشحال‌كننده دست يابيم. رئيس شوراي عالي امنيت ملي از اين مذاكرات به عنوان يكي از مهم‌ترين مذاكرات ديپلماتيك كشور ياد كرد و اظهار داشت: اين كار مهم در چارچوب رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، شوراي عالي امنيت ملي و قانون اساسي پيش رفته و خواهد رفت.

 دفاع روحاني از فاني
دكتر روحاني در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به موضوع استيضاح وزير آموزش و پرورش گفت: سؤال و استيضاح از وزرا حق قانوني مجلس است، اما در اين شرايط كه آخرين سال فعاليت مجلس نهم است، اميدواريم جلسه استيضاح به بهترين نحو كه نشانه همدلي و همكاري دولت و مجلس باشد، برگزار شود. رئيس‌جمهور با بيان اينكه آموزش و پرورش مشكلات خاص خود را دارد، گفت: دولت يازدهم در سال ۹۲ تا ۹۴ بيش از ساير دستگاه‌ها به اين وزارتخانه بودجه و اعتبار اختصاص داده و صد در صد اعتبارات تصويب شده را تخصيص داده است و وزير نيز همه تلاش خود را در جهت حل مشكلات اين وزارتخانه به كار بسته است. دكتر روحاني ادامه داد: مسير حل مشكلات فرهنگيان عزيز بهتر از سال گذشته و در جهت ارتقاي منافع آموزش و پرورش در حال طي شدن است و اميدواريم اگر سؤال و پرسشي است در جلسه استيضاح با توضيحات وزير آموزش و پرورش، نمايندگان قانع شوند و مسير خدمت ادامه يابد.
دكتر روحاني همچنين اظهار داشت: دولت در شرايط حساسي بار سنگين مسائل مختلف را بر دوش مي‌كشد و با كمك نمايندگان مجلس و حمايت مردم كه نمايانگر همدلي و همزباني مورد نظر رهبر معظم انقلاب است، از مشكلات عبور خواهيم كرد. رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه دولت مصمم است در هر شرايطي سياست‌هايي را كه از ابتدا اعلام كرده ادامه بدهد، گفت: در شرايط كنوني براي پيشبرد كشور و حل مشكلات كشور نياز بيشتري به كمك يكديگر داريم. رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه با كنترل توقعات و ترسيم مسير واقعي براي رشد و حركت صحيح اقتصادي مي‌توان كار را در كشور پيش برد، گفت: البته در سال جاري كار براي دولت كمي سخت‌تر است و براي ادامه راه نيازمند كمك مجلس هستيم.

 لاريجاني: درنبرد هسته‌اي بايد كنار هم باشيم
دكتر علي لاريجاني نيز در اين نشست، با اشاره به آخرين وضعيت مذاكرات هسته‌اي گفت: اميدوارم مذاكرات هسته‌اي ايران با گروه 1+5 به نتيجه مطلوبي برسد و همه بايد در جهت حمايت از وزير امور خارجه و تيم مذاكره‌كننده تلاش كنيم. رئيس قوه مقننه ادامه داد: مذاكرات هسته‌اي مذاكرات پيچيده‌اي است و از اين‌رو تيم مذاكره‌كننده كشورمان بايد از همه جهات مورد حمايت باشند. همچنين مهم است كه حس كنيم كه در يك جبهه واحد قرار داريم، زيرا در جبهه مخالف علناً گفته‌اند كه ما به دنبال آن هستيم كه پيچ و مهره‌هاي تاسيسات هسته‌اي ايران را باز كنيم، بنابراين در مقابل چنين حريفي بايد همصدا بود. وي با تأكيد بر اينكه مذاكرات هسته‌اي نبرد سنگين ديپلماتيك است، گفت: قطعاً تمام مسئولان بايد از تيم‌ مذاكره‌كننده هسته‌اي حمايت كنند. رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تأكيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر لزوم همدلي و همزباني ميان قواي سه‌گانه گفت: ايشان در ديدار اخير نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مجدداً بر لزوم توجه به همدلي و همزباني به خصوص ميان مجلس و دولت تأكيد داشتند. معظم‌له فرمودند دولت در وسط ميدان است و بايد به او كمك كرد. در شرايط فعلي اميدوارم بيش از گذشته تلاش كنيم با توجه به مشكلات مردم، وقت‌مان را صرف حل مسائل اساسي كشور كنيم.

 رويكرد مجلس، رفع موانع توليد
دكتر لاريجاني با اشاره به رويكرد مثبت مجلس در تصويب قانون رفع موانع توليد گفت: در شرايط كنوني كشور با وضعيت ركودي روبه‌رو است، بنابراين اجراي اين قانون به حل مسائل و مشكلات و خروج اقتصاد از ركود كمك مي‌كند. البته در قانون آيين‌نامه‌هاي مختلفي پيش‌بيني شده كه اميدواريم دولت در آينده اين آيين‌نامه‌ها را تصويب كند. وي تصريح كرد: قطعاً دغدغه اصلي نمايندگان مجلس بهبود رونق توليد در حوزه كسب و كار است، زيرا در تمام حوزه‌هاي انتخابيه شرايط اقتصادي با ركود مواجه است. بايد براي معوقات و مسائل سرمايه در گردش كارخانجات فكري شود كه قطعاً اين موضوع در اولويت قرار دارد.  لاريجاني با اشاره به تمهيدات مجلس براي واگذاري طرح‌هاي استاني به بانك‌ها و بخش خصوصي تصريح كرد: مجلس در قانون اختيارات لازم را به دولت داده و حتي در قانون بودجه اعتباري حدود ۱۰ هزار ميليارد تومان را براي تكميل پروژه‌ها به بانك‌ها اختصاص داده تا پس از اتمام، طرح‌ها را به بخش خصوصي واگذار كند. البته ما در سفر به استان‌ها شاهديم كه بخش خصوصي آمادگي لازم را براي شركت در پروژه‌ها و ساير اقدامات دارد.

 توانمندي اقتصادي را در درون كشور افزايش دهيم
لاريجاني در ادامه افزود: موضوع حائز اهميت ديگر اينكه سوء ظن به يكديگر در مسائل ملي مثل موضوع هسته‌اي بسيار مضر است گاهي در محافل اطلاعات اشتباهي نقل و مطرح مي‌شود و عده‌اي نيزبراساس همين تحليل‌هاي غلط تصميمات اشتباه مي‌گيرند، لذا اكنون بيش از هر زماني به همدلي و همزباني نيازمنديم و بايد به هم اعتماد داشته باشيم. وي تصريح كرد: از طرف ديگر قدرت‌هاي منطقه‌اي نيز در حال هزينه براي حفظ منافع خود هستند البته دو جنگ عراق و افغانستان ضعف‌هاي تحليلي و محاسباتي امريكا را نمايان كرد و در پس اين آشكار‌سازي جريان‌هاي تندرو و تروريستي قد علم كردند.  لاريجاني در خصوص راهكارهاي حفظ منافع ملي نيز گفت: بنده دو مسئله را تأكيد مي‌كنم؛ نخست اينكه توانمندي اقتصادي را در درون كشور افزايش دهيم و اين مسئله باعث افزايش ميزان تأثيرگذاري در منطقه خواهد شد. لاريجاني ادامه داد: نكته ديگر اينكه قدر امنيت داخلي را بدانيم چراكه در شرايط كنوني منطقه تنها ايران است كه از امنيت و همگرايي مستحكم برخوردار است.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن